Ansiosidonnaisesta, karenssista ja kht:sta kysyttävää!! Tietääkö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Mun on tarkoitus palata hoitovapaalta takaisin työelämään vuodenvaihteen tienoilla. Työpaikkaa ei ole odottamassa vaan työnhakuun on alettava. Hoitopaikat hain jo lapsille, tammikuusta alkaen. Eli silloin palaan töihin jos vaan saan töitä heti.

Mutta, siltä varalta että joudun töitä haeskelemaan pidempään. Mä olin jonkin aikaa työttömänä työnhakijana esikoisen äitiysloman päätyttyä, ennenkuin aloin odottamaan kuopusta. Silloin oli se 7 pv karenssi alkuun ennenkuin alkoi liiton rahat juosta. Joudunko karenssille uudestaan? Tuosta edellisestä karenssista on tammikuussa jo yli kolme vuotta (katkaisin työnhaun ja jäin kotihoidontuelle kun tulin raskaaksi).

Ja sitten, tiedän että kht:ta ja liiton rahoja ei voi saada yhtaikaa (tai siis liiton rahoista vähennetään kht). Mutta voiko karenssilla olla yhtaikaa ja saada silti kht:ta? Jos siis joudun karenssille, niin kannattaako ilmoittautua työttömäksi paria viikkoa ennen vuodenvaihdetta, niin että saisin kht:ta karenssin ajan kunnes alkaisi taas liiton rahat juosta?

Yhteistyössä