Antaisitko 8-vuotiaalle korvakorut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
Onko teistä 8-vuotias riittävän vanha ottamaan korvakorut? Omani sain tuolloin ja tytölläkin varmaan pian ajankohtaiset.. Mies ei vaan tykkää ideasta, pitäisi kuulemma odottaa kunnes menee yläasteelle.

Tyttö on ihan innoissaan ja ollaan käyty katselemassa kivoja nappeja :) nykyään löytyy niin ihania värejäkin hoitokoruihin!

No hitokseen antaisin; meillä typy sai 5-vuotiaana, kun niitä vonkas tarpeeksi..(ja meillä kun oli 2 poikaa ennen häntä, niin pakkohan tytön oli saada, juu u). Itkua ja hampaiden kiristystä olikin se, että saatiin samalla reissulla ne reiät MOLEMPIIN korviin! Noh, homma hoitui ja käytiin kaakaolla sen kunniaksi..n.13v. sitten

No ihan hyvin voi ottaa korvikset :). Mä olin jonkun seittemän vanha, kun ite sain ensimmäiset korvikseni, ja nyt oma tyttöni jo puhuu että "sitten kun olen koululaisen ikäinen, niin sitten otan korvikset minäkin".

Tosin - on meillä nuorempanakin laitettu korviksia...nuorin veljeksistä oli viiden vanha. Ja hyvin meni alkuhoitoineen kaikkineen.

Mä oon käyny nämä neljä tyttöä rei'ityttämässä ekan 5-vuotiaana, tokan 2,5-vuotiaana, kolmannen taas 5-vuotiaana ja neljännen siinä samalla 3-vuotiaana.

Mulle ei ollut mikään kriteeri se, että pitää osata itse hoitaa, olisin vahtinut kyllä vielä 8-, tai 10-vuotiaankin, että ne hoidetaan kans, joten sikäli ihan sama.

Päätin aikanaan, että sitten kun osaavat niitä itse pyytää ja ymmärtävät, että niiden laittaminen vähän nippaa, niin sit ne voidaan laittaa, koska mulla ei mitään ole asiaa vastaan noin sinänsä. Saa ne myöhemmin poiskin jos haluaa.

Mitään ongelmia niiden kanssa ei ole kellään noista ollut.

Olin juurikin 8v kun sain korvikset.Eipä jäänyt ihmeempiä traumoja.Olin ylpeä kun olin eka joka meidän luokalla sai ne.Pian niitä oli joka toisella luokkakaverilla.

Itse sain korvikset vasta rippikoulun jälkeen, joka oli todella noloa. Tyttäreni sai ne heti, kun osasi ja älysi niitä itse pyytää eli olisiko ollut juurikin noin 8v. Sen jälkeen on tehnyt itse itselleen rivin lisää kumpaankin korvaan. Arvatkaa, olinko iloinen - onneksi eivät tulehtuneet. No, kipua kestävä neiti on juu... Nyt on sitten myös snake bitesit huulessa, joihin en ihan vielä olisi mielelläni suostunut, mutta kun joku liike tekee niitä jo 15v:lle ilman vanhempien suostumusta. Tästä eteenpäin en taida sanoa yhtään mitään ko. asioihin :D

Kai tää on vähän omasta ideologiasta kiinni, eikä yhtä oikeaa ikää ole. Itse sain ensimmäiset korvikset 4-vuotiaana, kun olisin antanut jopa ne parsinneulalla tehdä. :D Muistaakseni olin jotain eka-tokaluokalla, kun sain toisen reikärivin ja ala-asteella olin vielä kun toiseen korvaan tehtiin ainakin kolmas rivi...
Mitä muuta haittaa niistä voi olla kuin tulehdusriski, jos ei hoida? Ne kasvaa nopeasti umpeen, jos kaduttaa.

Annoin ottaa, mutta meillä kävi niin ikävästi, että oli pakko antaa mennä umpeen. Ekan kerran kun piti vaihtaa korvikset, ei saatu uusia paikoilleen millään. Eikä saatu enää vanhojakaan. Tai siis toinen korvis saatiin, mutta toinen oli vissii niin vinossa jotenkin, ettei korvis vaan osunut oikein. Lopulta tyttö sanoi itkien, että nyt sattuu niin paljon, antaa olla. Ehkä hän joskus myöhemmin rohkenee ottaa uudet reiät, tai sitten ei. Se on hänen päätettävissään sitten joskus.

En antaisi. Itse otin vanhemmiltani salaa ensimmäiset korvakorut 9-vuotiaana ja korvisten käytön lopetin kokonaan 17-vuotiaana. Nykyään harmittaa nuo ylimääräiset (joita on peräti 11!) reiät korvissa. :/

Olisin varmaan pari vuotta sitten vastannut, että en, kun esikoinen oli 8v. Johtui tosin siitä, että hän joskus mainitsi korvakorut, mutta ei koskaan oikeasti niitä alkanut tinkaamaan, että tahtoisi ne oikeasti.

Nyt esikoinen 10v ja nuorempi 8v ja nuoremmalle käytiin laittamassa just kun on pitkään niistä puhunut. Ollaan kerrottu mitä tarkoittaa ja että hoitaa itse, me vain opastetaan alkuun. 10v ei halunnut korviksia nytkään, vain 8v sai ne.

Yhteistyössä