Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä antaisin vanhempien lasten rauhassa keskittyä omiin leikkeihinsä ja vahtisin itse pienintä. Jos niiden vanhempien lasten touhut menevät liian vauhdikkaiksi tai uppoutuvat omiin juttuihinsa, saattaa se pienin unohtua yksin. Ja jos käskee vanhimman katsomaan pikkuisen perään, ei hän oikein voi keskittyä omaan leikkiinsä täysipainoisesti. Ihanaa, että tuon ikäinen haluaa vielä leikkiä ja tukisin sitä leikkimisen iloa ja taitoa mahdollisimman pitkään. Siihen ei mielestäni kuulu vastuu pikkusisaruksista.
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:tässä siis kyseessä tilanne, että tytöt olisivat halunneet leikkiä pienimmän kanssa hiekkalaatikolla..
vieras:
Varmasti vanhemmat lapset haluavatkin leikkiä keskenään rauhassa, mutta jos he pyytävät saada vahtia hetken pienempää ja leikkiä tämän kanssa..
Meillä isommat (kesällä 10v ja 9v) pyytävät monesti saada pienemmät leikkiin mukaan, ovat kerhoa tai pitävät päiväkotia. Yleensä kyllä tässä sisällä, muttamyös ulkona leikkimökissä ja hiekkakasalla..
Olen antanut, kun olen itse lähellä. Esim. ulkona luen kirjaa/lehtiä tai siivoilen pihaa tms. Sisällä teen kotihommia, vaikka samoissa huoneissa jne