Antaisitteko vinkkejä itsetehtyihin lahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Eli pitäisi keksiä jouluksi lahjat appivanhemmille, miehen siskolle perheineen ja omille vanhemmilleni.

Valitettavasti tässä kuussa on taas tiukkaa ja kaikki mitä jää laskujen jälkeen menee suoraan elämiseen.
He tietävät kyllä, ettemme pysty suuria laittamaan, mutta haluan kuitenkin jotain antaa.

Tarvitsisin siis ideoita, mitä voisin tehdä itse lahjaksi. Hankalaksi asian tekee se, etten ole kovin kätevä käsistäni :D

mä teetän joitain kuvia lapsista (ja heidän yhteisistä hetkistä) ja laitan ne kansioon. Kansiot ostin alennusmyynnistä eli hintaa tulee ehkä n. 8e /lahja. Eikä niitä kuvia tarvi hirveästi teettää, kun idea olis että täyttävät kansion kummilastensta / lastenlasten kuvilla jatkossa kun niitä aina välillä teetän heillekin.

Tee lahjaksi ruokapakkaus, joku kuivakakku, joululimppu tms. Tai appivanhemmille ja omille, joku nätti valokuva lapsista, perheestä tms. ja sille kivat kehyset , kehyksiä löytyy varmaan kirpparilta halvalla, eurolla tai parilla.

Itsetehtyä jalkakylpysuolaa,
joku kiva kranssi (eivät ole vaikeita tehdä )
Itsetehtyjä ruokalahjoja :
sinappia
salaatinkastiketta
karkkeja
hienosti koristeltuja pipareita
piparkakkutalo
kuivakakku tms leivonnaisia
karkkeja

Itse voi tehdä myös jotain mausteita, mä olen tehnyt mm. sitruunsasuolaa, maustesuolaa ja chilisuolaa. Samoin voi tehdä mausteöljyä ruoanlaittoon... ja mausteviinietikkaa. =)

Ja kohta joku tulee sanomaan että itse tehdyt lahjat on karmeita... :whistle:

ai niin, lisättäköön se, että miehen siskolla on 9 ja 15 vuotiaat lapset, ja mulla on 10vuotiaasta ylöspäin kotona asuvia sisaruksia, joten olisi kiva jos lahja miellyttäisi myös lapsia ja teinejä :D

Kiitos jo annetuista vinkeistä :)

piparkakkutalo
maustekakku sellofaaniin pakattuna
kankainen kassi muovikassin tilalle käytettäväksi
lasten valokuvia kehystettynä
lasten kanssa askarreltu seinäkalenteri
lasten kanssa kynttiläväreillä koristeltuja kynttilöitä

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Pienet hekkukorit; joulukahvia/-teetä, suklaata, kaupan glögiä ja vaikka joku kynttilä kauniissa korissa sellofaaniin käärittynä? Kaikille kaikkea...

Hups, olikin kyse itsetehdystä, tää ei sitten käy... sori :)

Meillä ollaan tehty pitkin syksyä hilloja, joita ainakin aiotaan antaa lahjoiksi. Lisäksi vielä tehdään ainakin sinappia. Pyritään mahdollisimman paljon antamaan jotain syötävää ja jotain mistä ei jää mitään nurkkiin pyörimään ja sellaisia toivotaan itsekin saatavan. Jos nyt ylipäätään jotain pitää antaa. Kaikki paikat on jo entuudestaankin täynnä kaikenlaista enemmän ja vähemmän tarpeellista.

Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Pipon virkkaa villalangasta äkkiä, eikä ole kovin haastava. Siihen lisäksi virkkaa vaikka kukan ja kiinnittää ohimolle.

niitä pipoja pitäis olla lähes 20 :D

Kyllähän tää tästä lähtee, kiitos kaikille :)

Helppoja on myös decoupage työt. decoupagelakalla voi koristella serveteillä tai vaikka kiiltokuvilla monia asioita. Kivitavaraa, taulupohjia, lautasia, kankaita jne. Mahdollisuuksia on rajattomasti.

Mä toivoisin, et joku tekis mulle joulahjaksi sellaisen kauniin ja runsaan rintaneulan jossa on mukana mun lempiväri :D löysin kyllä sellaisen kun haluaisin mutta se ei ihan vastaa sitä mitä toivon.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
http://blog.risulintu.net/?p=773

Tee noita ruusuja sytykkeiksi. Minä aion ilahduttaa noilla tänä jouluna.

Kannattaa varmaan laittaa käyttöohjeet ja tarkoitus mukaan, ettei saaja jää huuli pyöreänä ihmettelemään mihin tuollaiset koristukset pitäisi pistää esille =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
http://blog.risulintu.net/?p=773

Tee noita ruusuja sytykkeiksi. Minä aion ilahduttaa noilla tänä jouluna.

Kannattaa varmaan laittaa käyttöohjeet ja tarkoitus mukaan, ettei saaja jää huuli pyöreänä ihmettelemään mihin tuollaiset koristukset pitäisi pistää esille =)

Aion laittaa. Ja teko-ohje mukaan.

Yhteistyössä