Antakaa mulle ehdotuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luppana

Jäsen
25.12.2005
241
0
16
Meillä miehen kanssa huomenna hääpäivä,niin ajattelin sen kunniaksi tehdä jotain hyvää ruokaa..ja jotain ainakin hieman arkisesta poikkeavaa..mutta ei ole hajuakaan,että mitä sitä tekis...Siis antakaa jotain hyviä reseptejä/vinkkejä? =)

Mä tein miehelle hääpäivänä kasvohoidon. Prismasta saa virkistävää miesten kuorinta-ainetta kertakäyttöpakkauksen. Kyl hää nautti, kun nukahti niskahieronnan aikana. Putsasin ensin nassun kasvovedellä ja sit laitoin naamion ja lopuksi vielä jotain virkistävää. Aineen vaikuttaessa (10 min) hieroin päätä ja niskan.

Jos tiedät miehen lempiruuan, tee vaikka sitä (mutta älä valitse miehen äidin reseptiä - et saa siitä kuitenkaan ihan saman makuista ja mies kuitenkin sanoo, ettei ole yhtä hyvää kuin oman äidin tekemä).

Itse kyllä pyytäisin miehen viedä ulos syömään, ei sitä hääpäivänä tarvis kokata, kun sitä tekee joka päivä.

Miten huijain mies hemmotteli sinua?

Luppana, jos nyt kuitenkin haluat kokata, tee sellaista, mistä itsekin pidät. Miehet kyllä yleensä tykkää kunnon sisäfilepihvistä, siihen liuskkeeksi itse tehtyä punaviinikastiketta. lohkoperunoita, paahtokasviksia, mozzarellasalaattia. Jälkkäriksi juustotorttua tai suklaafondueta ja mansikoista.

teet nieriää leipäkuorrutteella, pinaattipottumuusia ja hyvä valkkari siihen. jälkkäriksi vaikka suklaakakkua tai suklaavanukasta. nieriälle siis kuorrute: kuivaa leipämurua, tuoretta valkosipulia, tuoretta ruohosipulia, tuoretta persiljaa, suolaa, pippuria ja sulaa voita sen verran, että saat näistä aineista tahnan, jonka levität kalafileen päälle. uuniin folion alle 200 asteeseen vartiksi ja sitten folio pois ja grillivastuksen alla 10 minsaa. tavalliseen muusiin siis pussi pakastepinaattia. pottuina vois olla vuohenjuustoperunatkin, mutta sitten annos ois aika rasvainen...

Possupihvejä, tikkuperunoita, kermakastiketta ja voinappi pihvin päälle :p

Pihvit:
Leikkele ulkofilepala n. 1cm paksuiksi siivuiksi, nuiji ne ohuiksi, ja paista kuumalla pannulla voissa. Mausta suolalla, pippurilla, grillausmausteella, ja paprikajauheella.
Paista pakastetikkuperunat uunissa ohjeen mukaan.
Kastike:
Keitä purkillinen ruokakermaa kattilassa, suurusta sitä vähän, ja mausta suolalla, roseepippurilla, basilikalla, ja pippurilla.
Voinapit:
Sekoita margariiniin yrttimausteita, ja pikkusen suolaa. Kääri kelmun avulla tiukaksi kääreeksi ja laita pakastimeen hetkeksi. Leikkaa rullasta viipaleita, ja laita kuuman pihvin päälle.

Tee vaikka jollain teemalla. Esimerkiksi paljon erilaisia espanjalaisia tapaksia. Tai sitten, jos et ehdi mitään kovin työlästä, niin jotain juhlavampaa lasagnea+salaattia (savulohi tjtn). Tai sitten jotain klassisempaa, kuten "kukkoa viinissä", joka tietysti onnistuu myös kanasta. :) Italialainen risotto (sieni/parmankinkku tms) ja paljon parmesaania. No nyt tuli nälkä. :o

Yhteistyössä