Antakaa mulle ohjeita/voimia (tutti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Joka hemmetin yö herään 10 kertaa tunkemaan tuttia 5kk vauvan suuhun. Pari viikkoa sitten "kokeilumielessä" sain vauvan nukahtamaan muutamana yönä ilman tuttia ja jos yöllä heräsi niin nukahti silittelemällä aika nopeasti.
Jostais syystä se tutti on nyt palannut takaisin uniin entistä tärkeämpänä osana.
Yöllä annan eka kitistä hetken ja silittelen, mutta nykyään ei meinaa rauhoittua millään joten lopulta annan tutin. Ei näin!
Ja kun ei ole varma tekeekö oikein niin huudattaminen tuntuu pahalta.

Miten mä nyt sitten nukuttaisin ja reagoisin noihin yöheräilyihin???
Kannattaako vierottaa ihan kokonaan vai voisiko tuttia käyttää edelleen raivareihin?

Olen silitellyt vatsasta ja päästä mutta kauan se huuto siltikin kestää. Illalla joskus nukahtaa ihan hymyssä suin.
Mieluusti tuo nukuttaminen niin ettei oppisi varsinaiseen _nukuttamiseen_ vaan osaisi nukahtaa itse.

Minä tuossa tilanteessa jättäisin kokonaan tutin pois.Meillä on molemmat luopuneet tutista just siinä vaiheessa,kun tuntuu,että tutista enemmän haittaa kuin hyötyä.Muutamat yöt saattaa mennä huutaessa,mutta on se sen arvoista!Meillä ainakin alkaneet tosi nopeesti nukkumaan hyvin!Eikä se pieni huutaminen siinä vieroitusvaiheessa haittaa,mieluummin kait sen kestät kuin tulevat monet kuukaudet heräilyjä ja huutoja tutista huolimatta.Lapset sopeutuu nopeasti,kun huomaavat,mikä homman nimi on ja itse vaan on jämäkkä.Tsemppiä!

en mä kyllä vielä 5kk ikäistä lähtis huudattamalla tutista vierottamaan...ekat 10kk se imeminen on lapselle tärkeetä...
(ja juu, meillä on 6kk tutinsyöjä, jolla myös laitan sitä tuttia suuhun enemmän tai vähemmän yön aikana...)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en mä kyllä vielä 5kk ikäistä lähtis huudattamalla tutista vierottamaan...ekat 10kk se imeminen on lapselle tärkeetä...
(ja juu, meillä on 6kk tutinsyöjä, jolla myös laitan sitä tuttia suuhun enemmän tai vähemmän yön aikana...)

Tutkin erilaisista lähteistä ja tulos oli että 6kk alkaen imemistarve alkaa heikentyä ja paras vieroitusikä olisi 6-8kk

meillä ei oo koskaan lapset huolineet edes tuttia joten se siitä imemisen tärkeydestä.
Mutta jos vierottaa ei ala niin voihan sitä sitten vaikka ottaa viereen nukkumaan tai siirtää sänggyn viereen kiinni niin ettei tartte nousta vaan voi maakultaan sitä tuttia nostaa suuhun.

Laita tuttiketju kiinni yökkäriin, niin lapsi oppii ite hamuamaan tutin takas suuhun. Ne narut on niin lyhyet, ettei niistä o lapselle vaaraa. Meillä poika oppi nopeesti ja ei o sit enää tarvinnu ite nousta tutia antamaan. Rauhottaa öitä kummasti. Ei kai siinä mitään pahaa ole, jos ton ikänen lapsi kaipaa tutia nukahtamiseen? Meillä poika 1v3kk ja vielä on unituti käytössä... Tosin jouluun mennessä tarkotus vierotella.

Yhteistyössä