Antakaa vinkkejä millä 1,5v nukkuisi aamuisin pitempään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt äitee

Vieras
Käy hoidossa, joten aamut alkaa olla pienelle miehelle rankkoja, tarhaan mennään n. 7.30-8. tätä ennen meillä valvottu jo pitkä tovi. Nukkumaan käydään illalla n. klo 20, ja aamuherätykset aikaistuu koko ajan, herää nyk. 4.30-5.30, mikään ei auta, viereen ottaminen, vellipullo, rattaissa lykkääminen... Alkaa olla rankkaa!!! Lapsi on ihan väsy aamulla hoidossa jossa päiväunet n. 12. Nukkuu 1,5h et ei todellakaan liikaa.

Nyt hyvät vinkit kehiin! Vai onko tää joku vaihe taas??

Vinkit kelpaa edelleen myös mulle... Meillä on samanikäinen, n. samanpituiset päikkärit ja samaan aikaan yöunille meno. Aamulla herätys melkein yhtä aikaisin.

Meillä oli pahin vaihe, kun oli poskihampaat tuloillaan. Sen jälkeen nukkui hetken seitsemään (mitä luksusta!) Nyt taas kuuden aikoihin heräillään. Useammin ennen kuin jälkeen... Meillä saattaa jatkaa unta, jos ISÄ menee viereen makoilemaan ja silittelemään. Jos menen minä, niin ei mitään toivoa.

Mutta eikös noi kaikki ole aina jotain vaiheita...

kuulostaa ihan kuin meillä. Tosin poika nukkuu kyllä puoli seitsemään.. |O (mun puolesta voisi herätäkkin siihen aikaan, kunhan edes viikonloppuna nukkuisi vaikka tunnin pitempää, mut ei!) Mitään vinkkiä ei siis ole, mutta vastaan tuohon rytmin muuttamiseen, että meillä siitä ei ole kuin haittaa, jos laitan puoli yhdeksän tai yheksältä nukkuu, niin yö nukutaan tosi rikkonaisesti ja takuulla herätään ennen kuutta.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
rytmiä pitää siirtää vähäsen,se usein auttaa. eli myöhemmin illalla yöunille. tuntikin tekee joskus paljon.

Meillä se johti siihen että poika heräsi entistä aikasemmin. Joillakin on niin tiukassa se itselle sopiva rytmi että sitä ei muutella.

Yhteistyössä