Antakaahan suuntaa...(h.lääkäri maksusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
..nimittäin täällä kunnalliseen on jonoa..särkypäivystykseen pääsis kyllä parin päivän odottamisella mutta en kehtais viedä toiselta paikkaa..

nimittäin mulla on hampaassa reikä...
mä tunnen sen ihan kielellä ku kosketan..reikä on tullut siis paikan viereen (paikattu lohkema joskus vuonna kivi ja kukka)

ei säre..
vuoden jonot on..
mut pääsenkö jonon ohi kunnalliseen ku sanon että se on reikä..vai pitääkö tylysti jonottaa n.1v

tai jos meen yksityiselle niin paljonkohan tulee paikkaus maksamaan..antakaas vinkkiä...??
tietenkin kela sit korvaa siitä jonkun osa mutta paljonko...???

Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
kyllä mä sanosin et se menee sellanen vanha 500mk joka kerran kun vähän ees suutaankin käy yksit. aukasemassa :/

sitä mä vähän pelkääkin..nimittäin hirvee raha palais...ja kelan korvauksia sais ootella pitkään..mut kunnallisessa se olis suoraan sen summan..

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
kyllä mä sanosin et se menee sellanen vanha 500mk joka kerran kun vähän ees suutaankin käy yksit. aukasemassa :/

sitä mä vähän pelkääkin..nimittäin hirvee raha palais...ja kelan korvauksia sais ootella pitkään..mut kunnallisessa se olis suoraan sen summan..

se kelan korvaus menee suoraan loppusummasta

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:

se kelan korvaus menee suoraan loppusummasta

Ei mene suoraan loppusummasta, jos hammaslääkärissä ei ole Kelan suorakorvausta.

Niinpä, eikä se vanha 500mk välttämättä tosiaan edes riitäkään, jos miten paljon laittamista :/

Jos korjataan vain tuo yksi hammas, niin hinnaksi tulee varmaankin väh 50 euroa. Kaikki hinnoitellaan erikseen kuten puudutus, sitten se kuinka iso kohta on paikattavana ja sitten se tarvitseeko juurihoitoa. Jos reikä on ollut jo kauan ja mennyt jo syvälle niin on mahdollista, että joutuu juurihoitoon ja se on aika kallista. Yritä etsiä hammaslääkäri, joka antaa kela -korvauksen jo maksun yhteydessä.

jospa sitä aamulla soittas kunnalliseen ja kysyy että pääseekö sinne ku reikä on..jos ei pääse niin pitää mennä sit yksityiselle...
pakkohan se maksaa ettei toi pahene...

ku me ollaan siinä kutsumis piirissä niin siihen odottamista on n.1v vielä että on mun vuoro

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos korjataan vain tuo yksi hammas, niin hinnaksi tulee varmaankin väh 50 euroa. Kaikki hinnoitellaan erikseen kuten puudutus, sitten se kuinka iso kohta on paikattavana ja sitten se tarvitseeko juurihoitoa. Jos reikä on ollut jo kauan ja mennyt jo syvälle niin on mahdollista, että joutuu juurihoitoon ja se on aika kallista. Yritä etsiä hammaslääkäri, joka antaa kela -korvauksen jo maksun yhteydessä.

reikä ei oo ollut kauaa...
sen tiedän..
nimittäin itse sen hoksasin vasta...
ei sitä särje eikä vihlokkaan...

Jos hammas ei oireile, niin ei ole pääsyä jonojen ohi tai siis muutenkaan jonojen ohi ei pääse. Jos särkee, sitten on mentävä päivystykseen. Yhden hampaan paikkaus täällä päin yksityisellä noin 70-90?.Suosittelen, että hoidat hampaan kuntoon yksityisellä ja ilmoittaudut sitten vielä tk:n jonoon, jotta myöhemmin voidaan tehdä tarkastus koko suuhun.

Kävin viime viikolla yksityisellä, kun oli hammas lohjennut paikan vierestä. 43 euroa maksoi. Kelan saa siitä vähän takaisin, en tiedä kuinka paljon. Joulukuussa irtosi paikka. Silloin oli isompi korjaus ja maksoi muistaakseni noin 70 euroa - Kelan korvaukset.

Yhteistyössä