Antakaas DIAGNOOSI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei löydy apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei löydy apua!

Vieras
Apua ei saada mistään....Mies kävi lääkärissä huimauksen vuoksi 3 viikkoa sitten (huimaus,epätodellinen olo,ei saa edes nukuttua!).
Lääkäri antoi lähetteen fysioterapiaan,epäili että niskat jumissa tms.,,

Nyt ollaan kokeiltu kaikenlaisia salvoja,saunaa,kylmägeeliä,venyttelyä päivittäin,hierontatuolia ja niskahierontavekotinta. Siis kaikkea mitä itse voidaan tehdä,ollaan niin epätoivoisia jo :(

Itseä alkaa epäilyttää että vika onkin jossain muualla. Saatiin vinkki että korvissa olisi tulehdus,lääkäri ne katsoi mutta jospa olikin syvemmällä? Kuulemma joku keski-ikäisten miesten vitsaus on joku erityinen tulehdus joka nimenomaan aiheuttaa huimausta.

Saisikohan lääkäriltä antibiootit vaikka korvista ei mitään löytynyt?

Toisekseen miehellä on viisaudenhammas lohki,ei ole kipeä,mutta voihan se silti olla tulehtunut,ja aiheuttaisi näin ison reaktion?

Mies on nyt mennyt jo ihan vainoharhaiseksi,kun mikään ei auta! Meillä on ammuttu koira viime viikolla,kun se ei enää pysynyt pystyssä.Seuraavana päivänä sairastui kissa=ei pysy pystyssä.Kissa on lääkekuurilla kun epäilys oli korvatulehduksesta.
Mies jo vainoharhaisena ehdotti että hänellä on sama tauti kuin elukoilla,mutta en ole sellaisesta taudista kuullutkaan ,eikä mies ole näiden kanssa tekemisissä edes ollut (kissa on ulkokissa).

Mitä vielä tehdä? Tänään voisi kokeilla lenkkeilyä,pakkanen vähän rajoittaa liikkumista ulkona..
Ideoita,vinkkejä? kaikki otetaan kiitollisena vastaan!

Korvaperäistä. Veikkaan että on sakst tasapainoelimessä viturallaan - hyvänlaatuinen asentohuimaus.
Pyytäkääs fyssaria tekemään se asentohuimauskoe!
Mulla oli tollasta viikkoja ja oksentelin ja kävelin vinoon, hoito on yksinkertaista kun vaan saa selville missä röörissä sakat on persiilleen!

Kävikö se mies fysioterapeutilla? Mitkään hierotatuolit yms. ei aja samaa asiaa kuin ammattilaisen hieronta.. Ja mulla on usein just epätodellinen ja huimaava olo kun niskat jumiin menee, ensiavuksi lihaksia rentouttavaa lääkettä ja sitten hierojalle.

Hampaista voi säteillä korvaan ja sama toisinpäin, eli se hammas kuntoon ja sitten tuo asentohuimaustesti. Se hampaan hoito on lähinnä yhden mahdollisen syyn poissulkua, ja muutenkin - hampaista lähtee äkkiä tulehdus eteenpäin, siksi hampaiden hoito on todella tärkeää.

Kiitos vinkeistä!
Fysioterapiaan odotetaan aikaa. Tuntuu turhauttavalta! Tässä olisi synnytys tulossa kuukauden kuluttua,eikä miehestä ole lapsenvahdiksi synnytyksen ajaksi :(

On muuten korva välillä tukossa,voiko johtua niskoista? Olisiko syy kuitenkin korvissa??

[QUOTE="tttt";27759016]Miten hän kuvailee huimausta? Onko se kuin karusellissa pyörisi vai minkä tyyppistä?[/QUOTE]

Ei oikein osaa edes kuvailla. Ei uskalla nukkua,kun pelkää että taju menee. Ei kuitenkaan kävele ns.seiniä pitkin. Lähinnä huonontaa oloa ja tekee epätodellisen olon.
Eikä mikään auta.

[QUOTE="aapee";27759084]Ei oikein osaa edes kuvailla. Ei uskalla nukkua,kun pelkää että taju menee. Ei kuitenkaan kävele ns.seiniä pitkin. Lähinnä huonontaa oloa ja tekee epätodellisen olon.
Eikä mikään auta.[/QUOTE]

Onko muuten verenpainetta mitattu?

Mitään lääkityksiä ei ole,ja mies on perusterve tätä lukuunottamatta.

Kysyin aikaa yksityiseltä fysioterapeutilta,ajat menivät niin kauas että en ottanut aikaa..Nyt harmittaa.

[QUOTE="noh";27759014]Kävikö se mies fysioterapeutilla? Mitkään hierotatuolit yms. ei aja samaa asiaa kuin ammattilaisen hieronta.. Ja mulla on usein just epätodellinen ja huimaava olo kun niskat jumiin menee, ensiavuksi lihaksia rentouttavaa lääkettä ja sitten hierojalle.[/QUOTE]

Lihaksia rentouttavaa ei taida saada ilman reseptiä? Vai millaisesta lääkkeestä tässä puhutaan?

[QUOTE="aapee";27759093]Tässä puhutaan huimauskohtauksista,miehellä huimaus ei mene ollenkaan ohi. Toki huomioonotettava asia silti.[/QUOTE]

No jos korvan tasapainoelimessä on häikkää, ei huimaus poistukaan. "värekarvojen" päällä voi olla "roskia" ja antaa vääriä signaaleja aivoille => älytön huimaus ja oksetus.

Hitto miten paljon vaihtoehtoja :/ Lääkäriin on aika perjantaina mutta kyse on silloin tikkienpoistosta,en tiedä voisiko samalla vilkaista taas korvia...?

Kun varaisi ajan yksityiselle lääkärille,vaiva todennäköisesti selviäisi samantien? Vai pitäisikö vaan yrittää sitä fysioterapeuttia metsästää?

http://www.aktiivifysioterapia.fi/palvelut/palvelut-alaotsikko/
"Tällaisia vaivoja ovat mm. leukanivelten naksuminen, puremalihasten kivut, leuan liikehäiriöt ja väsyminen,toistuvat päänsäryt, niska-hartiaseudun säryt, korvaoireet, huimaus jne. Monesti edellämainittuja oireita ei osata yhdistää purentaan liittyviin ongelmiin
Hampaiden voimakas kuluminen ja paikkojen jatkuva lohkeilu voivat olla merkkejä purentaongelmasta."

Niin että kyllä mä hoidattaisin hampaat kuntoon myös, lohjennut hammas voi olla bakteereille suora reitti verenkiertoon.

Korvissa ja tasapainoelimessä saattaa olla vikaa, kuten moni on jo todennutkin.

Uudestaan lääkäriin ja ei ennen ulos, kun on saanut lähetteen magneettikuvaukseen. Niskasta ei yleensä aiheudu sellaista noin kamalaa oloa ja korviakaan on turha syyttää, jos ei ole kunnolla ensin poissuljettu muita tärkeämpiä syitä. On niin vakavasta asiasta kyse, että pitää vaatia, jos lääkäri ei ymmärrä.

[QUOTE="vieras";27759207]Uudestaan lääkäriin ja ei ennen ulos, kun on saanut lähetteen magneettikuvaukseen. Niskasta ei yleensä aiheudu sellaista noin kamalaa oloa ja korviakaan on turha syyttää, jos ei ole kunnolla ensin poissuljettu muita tärkeämpiä syitä. On niin vakavasta asiasta kyse, että pitää vaatia, jos lääkäri ei ymmärrä.[/QUOTE]

Sulla ei selvästikään ole niskat olleet pahasti jumissa. Kyllä ne voi aiheuttaa todella pahoja oireita. Mulla on ollut vuosikausia niska-hartiaongelmia, välillä oireet on todella pahoja ja välillä lievempiä.

Aloittajalle, oletteko siis kokeilleet hierojaa? Mä käyn nykyään säännöllisesti kerran kuussa hierojalla, se pitää hartiat aika hyvin kuosissa. Kyllä nyt jollekin hierojalle luulisi aika pikaisesti pääsevän, ei kai kaikille voi olla hurjat jonot. Jos fysioterapia-aikaa odotellessa kokeilisi sitä. Samoin akupunktio on kokeilemisen arvoinen juttu, toisilla auttaa toisilla ei.

[QUOTE="vieras";27759248]Sulla ei selvästikään ole niskat olleet pahasti jumissa. Kyllä ne voi aiheuttaa todella pahoja oireita. Mulla on ollut vuosikausia niska-hartiaongelmia, välillä oireet on todella pahoja ja välillä lievempiä.

Aloittajalle, oletteko siis kokeilleet hierojaa? Mä käyn nykyään säännöllisesti kerran kuussa hierojalla, se pitää hartiat aika hyvin kuosissa. Kyllä nyt jollekin hierojalle luulisi aika pikaisesti pääsevän, ei kai kaikille voi olla hurjat jonot. Jos fysioterapia-aikaa odotellessa kokeilisi sitä. Samoin akupunktio on kokeilemisen arvoinen juttu, toisilla auttaa toisilla ei.[/QUOTE]
Ei pidä kuvitella, että on jostakin "harmittomasta" asiasta kyse, jos ei ole tutkittu kunnolla.