antakaas hyviä vinkkejä millä helpottaa pojan oloa.. kuumetta tänä aamuna 41 :///

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kannata ottaa turhia riskejä. Kun tauti oli noin sitkeä, niin suosittelisin että viikonlopun yli sisällä olisitte ja rayhallisesti ottaisitte. Taudin jäljiltä vastutuskyky on huono ja jälkitaudit vaanii... Etteti tulisi syysilmasta keuhkokuumetta tai muuta pahaa jälkitautia.
 
Ei kannata ottaa turhia riskejä. Kun tauti oli noin sitkeä, niin suosittelisin että viikonlopun yli sisällä olisitte ja rayhallisesti ottaisitte. Taudin jäljiltä vastutuskyky on huono ja jälkitaudit vaanii... Etteti tulisi syysilmasta keuhkokuumetta tai muuta pahaa jälkitautia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
jes meillä ei ole kuume noussut.. josko sitä tänään uskaltais ulkoilemaan kun eilen oli kuumeton päivä??

ette mene! jos kuumetta on yli kolme päivää pitää sisällä olla RAUHALLISESTI yhtä monta päivää kun oli kuumetta!!! tuo tauti oli RAJU ja siitä toipumiseen menee huomattavasti aikaa vielä senkin jälkeen kun lapsi on näennäisesti normaalin näköinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
jes meillä ei ole kuume noussut.. josko sitä tänään uskaltais ulkoilemaan kun eilen oli kuumeton päivä??

ette mene! jos kuumetta on yli kolme päivää pitää sisällä olla RAUHALLISESTI yhtä monta päivää kun oli kuumetta!!! tuo tauti oli RAJU ja siitä toipumiseen menee huomattavasti aikaa vielä senkin jälkeen kun lapsi on näennäisesti normaalin näköinen!

No toihan ei useinkaan kyllä oo mahdollista...olla ensin esim. neljä päivää saitraan lapsen kanssa kotonA ja sit vielä 4 kuumeetonta päivää...kyllä yksikin kuumeeton päivä riittää ja eihän siellä ulkona heti tartte satasta vetää, eikös sulla ap ollu aika pieni toi lapsi, kyllä uskaltaisin esim. rattaisiin istumaan laittaa ja käydä pienellä lenkillä!
kovasti nuo pienet sairastaa, mut äkisti ne myös paranee!! Ja tuohon kitinäänkin vois ulkoilma tehdä hyvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
joo poika on kunnossa muuten mutta hirveän itkuinen välillä
Oiskohan pieni vielä niin uupunut taudista että itkettää? Mutta jos itkuisuus kestää niin kyselepä vaikka neuvolasta, oisko tarvetta lääkärin tutkia pienoinen? Miten muuten pieni nyt voi?
 
en koko ketjua lukenut, mut onko lääkäri katsonut lapsen suuhun? Meillä neitillä yht äkkiä nousi todella kova kuume, pitkästi yli 39. antibiootti kuuri oli kesken korvatulehdukseen. tyttö vaan huusi päivän, mitään ei alkanut syömään eikä juomaan. kuume ei laskenut millään. menimme päivystykseen. tulehdus arvot tosi koholla ja kurkku karseen näköinen sanoi lääkäri. ei angiinaa mut epäiltiin adeno virusta. nyt kuume laskenu mut edelleenkään ei syö mitään koska kurkku on niin kipee. mulla on lähete valmiina jos laps väsähtää menemme sit lasten päivystykseen ja laps pannaan tippaan. mut tuo adeno virus oli mulle ihan uutta ja voi olla kuulemma tosi ärhäkkää lajia. ja lisäks siinä voi olla mahaoireita, ripulia ja oksentelua.
 
mun pojalla (10kk) oli viikon ajan kuumetta 39-40 ja lekurissa ramppasin kunnes sitten yks valopää tajusi että korvatulehdus ja lääkekuuri. Ja kuuria jatkunut jo 4 pvä ja olin jo moneen kertaan soittanut ja kysellyt et oikeesti tuonko näytille vai mitä teen ku kuume jatkunut ja poika ei muuta kun nukkunut, sitten lopulta huolittiin vastaanotolle ja lääke vaihdettiin ja jo seuraavana päivänä poika oli oma HUOMATTAVASTI pirteempi ja lekuri ihmetteli miks emme aikasemmin tulleet ja sitten selitin et soitin monen monta kertaa mut sanottiin et seuratkaa tilannetta kotona!!!! Joten tästä tapauksesta viisaampana jos itseäni huolettaa oman lapseni tila niin VAADIN pääsyä lääkäriin!!!
 

Yhteistyössä