T
"tuttu"
Vieras
Tuttu avautui, että hällä on masennus. Synnytyksen jälkeinen. Tämä sama tuttu kuitenkin järjestää viikoittain illanistujaisia, näyttää aina hyvältä, koti on siisti.. Lapset saa hoitoon aina kun haluaa, hyvä mies, matkustelevat, remontoivat.. Tämä äiti esim. pesee pyykkiä käsin (ettei mene huonoksi), tiskaa suuren osan käsin (ettei mene huonoksi).. Ihmettelen, että mitä se masennus sitten on, jos ei sitä että ei saa aikaiseksi, on uupunut ja maassa.. En sano etteikö tällä ihmisellä varmasti olisi mielenterveydellisesti vaikeuksia, mutta mietin vaan diagnoosia. Olisiko ahdistus oikeampi termi? Hänellä nimittäin sitä vikaa, että yrittää olla täydellinen.
Itse olen ajoittain niin uupunut, että tinkin kaikesta mistä voin. Syödään suosiolla valmisruokaa ja ulkoillaan vähemmän muutama viikko, niin jaksan taas olla parempi äiti.
Itse olen ajoittain niin uupunut, että tinkin kaikesta mistä voin. Syödään suosiolla valmisruokaa ja ulkoillaan vähemmän muutama viikko, niin jaksan taas olla parempi äiti.