Anteeksi jauhaminen sektio asiasta, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muumaa

Vieras
en saa vastausta asiaani... Eli kun tuolla toisessa ketjussa oikein opastettiin, että sektioitu vaan makaa pöydällä, kun lääkäri synnyttää sen lapsen sinulle....

Eli miten hemmetissä se lääkärikään on sitten synnyttänyt, kun ei kerta ole pöydällä punnannut sitä muksua alapäästään ulos?!

Ja tosiaan kun väitetään että sektio äiti ei tiedä mitään kivuista tai synnytyksestä ylipäänsä, eivät supistuksia ole tunteneet ollenkaan... niin miten sitten kiireelliseen sektioon ja hätäsektioon joutuneet äidit?

Hehe, voi helevettisentään, että lääkäri ihan synnyttää lapsen, XD, olipas taas päivän paras juttu:D

Minä olen sektioäiti ja kyllähän ne supistukset olivat kovia, saatika sitten leikkaushaavan kipu. Luulempa, että normaali synnyttäjä pääsee kivuissa helpommalla, paljon helpommalla.Ja kyseessä ei ollut hätä/kiireellinen sektio.

lääkäri on siinä ainoa, joka tekee aktiivisesti jotain vauvan syntymän eteen, ei äiti.
ihan loogista. synnytyksessä äiti ponnistaa itse, kätilö tai lääkäri vaan auttavat, kun taas sektiossa äiti makaa passiivisena, kun lääkäri auttaa vauvan ulos.

ihan selvä juttu, synnyttäminen on aktiivista, sektio on passiivista.

Alkuperäinen kirjoittaja koska:
lääkäri on siinä ainoa, joka tekee aktiivisesti jotain vauvan syntymän eteen, ei äiti.
ihan loogista. synnytyksessä äiti ponnistaa itse, kätilö tai lääkäri vaan auttavat, kun taas sektiossa äiti makaa passiivisena, kun lääkäri auttaa vauvan ulos.

ihan selvä juttu, synnyttäminen on aktiivista, sektio on passiivista.

niin on joo. sanooko nimim. kokemusta on?

yhdyn edelliseen(mielipiteeseen) :laugh:
Mä olen myös (hätä)sektiolla lapseni tehnyt ja kyl ne supistuset oli tosi kovia ja niitä kesti vaivaiset 2vuorokautta(yön sain levätä).Ja leikkaushaavan kipu on kans ihan hirveen kovaa,ei siinä voi ottaa edes omaa vauvaansa syliin saatikka hoitaa sitä pariin päivää.
Et kyllä sekin sattuu.

minä synnytin alateitse ja en melkein kk kävelleyt,olisin mielummin halunnut sektion.Eipä sitä lasta jaksa hoitaa ite jos ei jaksa edes kävellä.Ens on sit sektiolla ja vaadin koska lääkärit suosittelivat että synnytän alateitse "pikkujättiläisen"

Minä olen saanut lapsen sektiolla maailmaan, onko nyt varmasti oikea sanamuoto..?? Vauva oli perätilassa ja suuri kokoinen, minulla todettiin ahdas lantio, synnytys alateitse ei tullut kysymykseenkään! Kääntämistä ei voitu yittää, koska vauva oli todella tiukilla mahassa. Ja ne sektion jälkeiset supistukset olivat jotai ihan järkyttävää! Minulla tippui sitä supistuksia tekevää ainetta suoneen vuorokausi sektion jälkeen ja siis tuon koko ajan sain supistuksia, plus leikkaushaavan kipu... Jouduin myös kipushokkiin, kun en tajunnut pyytää kipulääkettä tarpeeksi ajoissa. Että mulle on turha tulla sanomaan etten ole muka mitään kipua kokenut lapseni syntymän takia!! Plus tähän se tietämättömyys omasta lapsesta joka joutui vauvateholle...

Synnytystä se on, tuli se lapsi ulos omin tai lääkärin avuin, jos sitä lasta on sen 9 kuukautta kantanut.
Loppupeleissä, mitä väliä? Pääasia että laps on saatu hengissä ulos.
Sanat on vain sanoja.

Jospas sovitaan että kaikki on omaa mieltään aiheesta. katsokaas kullat kun kipu on ihan kokijastaan kiinni eikä kukaan koe sitä samalla tavoin se, minkä sä juuri ja juuri kestät hampaat irvessä, voi toiselle olla ihan heleppo homma. Sektio tai alatiesynnytys, kumpikaan ei mitään yli-ihmisen kruunua tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja Leppis:
Synnytystä se on, tuli se lapsi ulos omin tai lääkärin avuin, jos sitä lasta on sen 9 kuukautta kantanut.
Sanat on vain sanoja.

eli koska olen kantanut kaljakoria koko matkan laivasta autooni, olen synnyttänyt sen kaljakorin?

Mitäs me sektio-lasten äidit sitten järjestetään lapsille vuosittain..?? Sektiopäivää?? Kyllä se lapsi on synnytetty, syntyi se lapsi sitten alakautta, leikkauksen kautta tai vaikka peräreijän kautta...

Juuh...plus se kun kohtua painellaan ettei sinne jää verta. Ja kun lapsi itkee vieressä eikä sitä voi nostaa syliin kun ei saa itse nousta ylös. Plus että kun on ihan sekaisin kaiksesta valvomisesta ja kivuista jne...ja kun kätilöt käy vaihtamassa sitä synnytyssidettä....ja sit ne selkäkivut kun vaysalihakset ei enää tue. Mulla lähti ryhti sektion myötä ja yritän kovasti tehdä töitä sen palauttamiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja rääh:
Sanat on vain sanoja.

eli koska olen kantanut kaljakoria koko matkan laivasta autooni, olen synnyttänyt sen kaljakorin?

:D Tää on paras!!

Sanat on vain sanoja.

Että tää palsta vilisee urpoja! Siis et tosiaa ymmärrä eroa. Ok ok usko sinä synnyttäneesi kaljakorisi ja luule rauhassa että juttus naurattaa.

Sanat on vain sanoja.

Niih, vai olisko se sittenkii sektioitu...se kaljakori?
Mitäs aiot muuten kertoa syntymästä sille korille, sitten kun oot juonu pullot tyhjiksi????

Alkuperäinen kirjoittaja lkjljjljk:
Mitäs me sektio-lasten äidit sitten järjestetään lapsille vuosittain..?? Sektiopäivää?? Kyllä se lapsi on synnytetty, syntyi se lapsi sitten alakautta, leikkauksen kautta tai vaikka peräreijän kautta...

Tässä kiteytyy just se ajatus, mikä mua eniten ärsyttää! Kaikki lapset on syntyneet ja viettää syntymäpäivää! Synnytys on voinut tapahtua alakautta tai sektiolla. Ja jos se on sektio, lapsi on silti syntynyt! Voiko olla niin vaikea käsittää!!

Mutta MIKSI sektiolla "synnyttäneitä" äitejä morkataan ja väheksytään? Tai miksi näitä keskusteluja pitää aina käydä. Kun ei se sitä äitiä huonommaksi tai paremmaksi tee tuli lapsi maailmaan sektiolla tai sitten alateitse. Joillekkin voi olla erittäin kova paikka se ettei ole voinut synnyttää alateitse tai toisin päin.. Mietitäämpäs taas hetki ihan hiljaa näitä juttuja, jookosta?

Yhteistyössä