anteeksi tyhmä kysymys inseminaatioon ja seksiin liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minski28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minski28

Jäsen
25.01.2007
196
0
16
Hei,

osaisiko joku auttaa tyhmää kun ei tee mieli soittaa väestöliittoon ja kysyä, sillä viimeksikin lisäsivät 20 ?laskuun kun soitin ja kysyin jotain pientä neuvoa...eli tarkoitus olisi ensi viikolla mennä ennen inseminaatiota luomukierrossa tarkastuttaan ultralla munasolujen tilanne, sillon kp10. Saako seksiä harrastaa ihan normaalisti ennen ultrausta ja ennen inseminaatiota vai onko pidettävä taukoa?
Kiitos kovasti jos joku auttaa tyhmää :)

Heips,

Sanotaan, että ennen toimenpiteitä pitäisi siemensyöksyt pitää kurissa 3-4 päivää. Silloin toimenpidepäivänä olisi tuoretta ja kypsää tavaraa. Ultraukseen voi mennä simppojen kanssakin...

Me ajateltiin myös niin, että ennen inseminaatiota olisi miehen tosiaan pidättäydyttävä muutaman päivän ajan kuten oli ennen tutkimuksia. Inssiä ei sitten tehtykään, kun ovis livahti ohi. Sitten lääkäri kysyi, että no, te varmaan olitte sitten luomusti asialla, että nyt voit olla raskaana... No, ei oltu ei. Nyt ollaan kyllä touhuiltu vaikka toinen inssin yritys onkin edessä!

Ja lääkäriltä olen unohtanut kysyä, mikä se virallinen kanta nyt sitten tähän on vai onko sellaista. Täytyy kysyä huomenna!

Voi ei, mä unohdin taas! Mikä sinänsä ei ole ihme, meille oli suunnitteilla inssi alkuviikkoon, mutta perjantaina yksi mollukka olikin jo niin iso, että se tehtiin jo silloin. Joten pää meni ihan sekaisin suunnitelmien muuttumisesta ja kiireestä!

Soleil76: toivotaan että inseminaatio teki tehtävänsä ;) Menen itse keskiviikkona ultraan jossa katsotaan kehittyykö luomusti mitään, et saatais inssi tehtyä ilman hormoneita, joten jos muistan niin kysyn itse silloin...lääkäri vaan on niin pelottava et unohdan aina mitä ajattelin kysyä =)

Noniin elikkäs tässä vastaus mun omaan kysymykseeni eli seksiä saa harrastaa inseminaation aikoihin normaalisti mutta kuitenkin suositus olisi että miehellä siittiöt kerääntyy parin päivän ajan ennen inssiä, jtoen suositeltavaa pidättäytyä kun plussa ovistestissä havaittu =)...

Yhteistyössä