antibiootti(kefalex)+ehkäisypillerit=?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidillä on pipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äidillä on pipi

Vieras
Sain kefalex-kuurin joka olisi nyt vähän pakko syödä. Tuo lääke heikentää pakkausselosteen mukaan e-pillereiden tehoa, haluaisin tietää kuinka monelle on tullut ko. lääkkeen tai sen sisarlääkkeen kefexinin syönnin aikana jotain häikkää kierrossa? Tarkoitan siis vuotoa. Tai onko jollakin jopa e-pillerit pettäneet kokonaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsella on sama kuuri menossa. Soitapa nyt lääkärille ja tarkista asia! Toisaalta, jaksat ehkä kuurin ajan käyttää kortsua lisänä niin siiinä se.

Siinä pakkausselosteessa lukee, että voi heikentää pillereiden tehoa, mut haluaisin tietää että missä määrin? Kyllähän mä kortsua jaksan käyttää, enkä ole edes tässä hankkiutumassa "salaa" antibioottien varjolla raskaaksi ;) vaan mietin vaan, et pitäiskö varautua siihen että jotain menkkojen kaltaista on odotettavissa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä täällä vaan huutelen:
No kerroitko lääkärille, että syöt pillereitä? JOs et kertonu niin marssippa uudelleen sinne lääkärille...

No en kertonut, eikä hän kysynyt. Oli kyllä puhetta että yksi lapsi on ja nyt aion jatkaa opiskelua joka kestää vielä parin vuoden ajan, enkä puhunut mistään lapsihaaveista.

Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
Soita vaikka apteekkiin ne osaa auttaa.
Syön muuten ittekkin samasta lääkettä 5tä päivää ja on helkkarin huono olo :/ taitaa taas mennä lääke vaihtoon.

Tack, niinhän mä muuten taidan tehdäkin :)

Toivottavasti paha olo menee ohi :(

Mitenkähän tämän lääkkeen kanssa oikeesti on? Sain tänään reseptin lääkäriltä, ja kysyin e-pillereiden käytöstä. Vastaus oli, ettei minkäänlaista vaikutusta e-pillereiden tehoon! Kun vielä varmistelin joskus aiemmin ko. lääkettä käyttäneenä, tuli sama vastaus vain tiukemmalla äänensävyllä... Kuitenkin edelleenkin lääkkeen pakkausselosteessa lukee "e-pillereiden teho saattaa heikentyä..."

sain itse juuri jonkun korvalääkkeen, ihan tavan antibiootti, olisipa pitänyt kysyä itsellä aivan samaa. - eli vaikuttaako tehoon, varmuuden vuoksi siis varmaan kannattaa käyttää kortsua lisäksi