Antibioottien hintaeroista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janeminttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janeminttu

Vieras
Tässä lähi kuukausina on joutunut ostamaan useamman kuurin lapsille ja tänä päivänä opin taas uutta yhdestä lääkekuurista. Aikaisemmin antibioottikuurit ovat maksaneet 7e- 12e, mutta nyt vetäisi pohjat yksi lääke.. 19,40e. Meinasin pyörtyä kassalle. Tiedänpähän ensi kerralla pyytää edullisempaa lääkettä. Amorion on lääke jota yleensä määrätään ja meillä korvavaivat ei hävinnyt ( 2 kuuria) mutta maha meni sekasin. Ditrim dublo aiheutti ihottuman mutta oli halvin 7e kaksi pulloa! Sitten kuulin lääkäriltä että tämä kallis lääke Clavurion on 2x tehokkaampi kun tuo Amorion, ehkä sen takia kalliimpikin. Mutta ite oon tykännyt siitä 3pv /kerran päivässä- lääkkeestä (sitruuna max..en muista nimee oikein) Se on ollut helpoin, nopein ja tehokkain! Niin, että tulipa taas sekin kerrottua :)

ps: lääkkeitten nimet on joko oikein tai melkein :)

Meilläkin joku vuosi sitten oli korvatulehduskierteet ja Amorion ym lääkkeet ei auttanut tulehduksiin mutta sitten saatiin tuota Clavurion lääkettä ja meillä se ainakin oli tehokas lääke ja vei taudit mennessään.

Kaikki antibiootit eivät tehoa kaikkiin tauteihin. Joten on ihan turha syödä ja maksaa halvasta antibiootista, jos se ei auta. Jopa haitallista.

Ja olkaa onnellisia, jos teidän lääkelaskut on noin pieniä, että yksi satunnainen 20-30 euron lääke saa pyörtymään. Mulla menee helposti satanen kerralla. Olen onnellinen, että tosiaan enää vain satanen ja sitäkään ei kuin pari kertaa vuodessa. Ja on tulojakin. Aina apteekissa käydessä tulee mieleen ajat, kun vuodessa meni helposti 500 euroa vuodessa ja ainoa tulo oli n. 200 euron opintotuki.

Mutta ei tuota clavurionia kannata, joka tulehdukseen määrätä. Sitten vasta, kun miedommat ei tehoa. Clavurion tappaa kuulemma kaikki rottaa pienemmät bakteerit.

Kunhan lapset pystyvät syömään tabletteja, lääkkeiden hintakin onneksi laskee. noissa kolmen päivän kuureissa on puolensa, huono puoli on se, että jos lapsi sattuukin olemaan allerginen, hän on näppylöissään ja se on vaan kärsittävä, kaikki lääkkeethän on jo syöty. Onneksi (?) on Atarax.

Yhteistyössä