antihistamiinit ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonteri

Jäsen
01.10.2006
303
0
16
Siis mua sitte nyppii tää allergia |O |O

Mä en nyt vaan ihan ymmärrä,kun neuvolassa sanoivat viime raskaudessa ettei antihistamiinit käy odotusaikana, mutta nyt sain apteekista eriävää tietoa. Eivät sanoneet mitään tiettyä lääkettä,mutta mainitsivat että kyllä raskausaikana voi hiukan antihistamiinejakin ottaa...Mutta onko täällä ketään joka olis saanu varmaa tietoa niiden sopivuudesta odottavalle?

Tahtois tietää hän :wave:

Noh, ei oo varmaa tietoa. TUttu joka on sairaanhoitaja sanoi että ois tullu joku uus tutkimus minkä mukaan Zyrteciä vois käyttää...? Ite en oo uskaltanu kun en oo varma. Nuuskuttelen välillä nenäsuihkeita. Niissä on turvallisia.

Koivun siitepölyyn reagoin vahvasti ja mulle jokaisessa raskaudessa sanottu, että ei antihistamiineja...Vain silmätipat sallittuja... Joka kerta ollut eri neuvolantädit/lääkärit...

Kantsii niitä paikallisia nenäsuihkeita, silmätippoja ym. Syy miksei sisäkautta nautittuja antihistamiineja suositella on, ettei niiden vaikutuksista sikiöön tiedetä ja ymmärrettävistä syistä, sitä on vähän vaikea testata - kukaan kun ei halua riskeerata mitää oman lapsensa kohdalla

lomudaalia oon silmiin uittanut,mutta kun ei se auta tähän loputtomaan kutinaan ja aivasteluun ja liman eritykseen ja ja ja ...niin ja noita nenäsuihkeita mä en kykene laittamaan, menee jotenkin aina nieluun, ja maistuu PAHALLE suussa :x