Äp-pakkauksen laatikon päällystys kankaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kitty1979
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kitty1979

Jäsen
24.06.2007
35
0
6
Moi!

Onko joku päällystänyt äitiyspakkauksen laatikkoa kankaalla? Minkälaisia olette tehneet/oletteko jostain löytäneet ohjeita tekoon?
Itse mietin jotain kangas/vanu/röyhelö (?) hässäkkää.
Olis kiva nähdä käytännössä, millaisia ratkaisuja ihmiset ovat tehneet, kun googlaamalla en ainakaan löytänyt mitään.

Minäkin olisin kiinnostunut mahdollisista ompeluohjeista, kun kerran äippäpakkaus ja tuliterä ompelukone odottavat tulla vaavin huoneen nurkassa :D Laittakaa linkkejä tai ohjeita, kiitos!

Hei! Huutonetissä niitä monesti on myytävänä. Minä olin laiska ja tilasin Babystylen sivuilta Pupujussikat-sarjaan kuuluvan reyhelön. Siihen kuuluu lisäksi peitto ja tyyny. On muuten aivan ihana. Laitan tähän linkin niin näet millainen.
http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/88#vk_page_view/88?&p=6

Minä tein ihan simppelisti puuvilla kankaasta niin että verhosin laatikon sisältä ja ulkoa,pohja auki ja sitten laatikon yläreunaan ompelin rimpsun,mikä siis jää ulkopuolelle. Erittäin simppeli,senkun mittaa sivut ja rimpsu suikaleen tekee reilusti isommaksi kuin laatikon ympäryksen,että saa kunnolla rypyttää =) ja sinne voi sit laittaa vanuakin jos tahtoo,laatikon ja kankaan väliin...

Moi Repa! :D
Miten teit tuon rypytyksen? Tarvitsen rautalankaohjeet - näkisit eilen ompelemani tyynynpäälliset :laugh: Ensimmäisen kerran ompelukoneen puikoissa sitten peruskoulun 9. luokan.
Kiitti,
Carmen

Carmen: oikeastaan tosi helppo tehdä tuo,mutta eriasia osaanko selittää :D Kerron tässä nyt niin simppelisti kuin osaan koko ompeluohjeen:

Eli mittaat äippälaatikon lyhyen ja pitkän sivun ja pakkauksen pituuden.

Tarvitset kankaasta yhteensä 4kpl lyhyttä ja pitkää sivua,muista lisätä sentin saumavarat. Lisäksi rimpsukappale minkä voi leikata vaikka useammasta osasta...miten kangasta riittää ja ite tykkäät. Lisäät vaan pakkauksen ympärysmittaan ainakin puolet (riippuu kuinka ryppyisen haluat) Pituudeltaan sama kuin muutkin kappaleet (rimpsu ylettyy yläreunasta alas asti)

Ompele pakkauksen malliset kehikot,eli siis sivut yhteen
,niin että tulee 2kpl,sisä ja ulkopuoli.

Rimpsu: Ompele rimpsukappale yhtenäiseksi "putkiloksi" ja ompele yläreunaan poimutuslangat,eli tikinleveys niin isoksi kun koneesta saa. Aloita n.5milliä yläreunasta ja toinen ommel viereen,n.5milliä väliä. Ei pakiteta koneella =) Sitten vedetään laganpäistä kangas ryppyyn ja niin rypylle että siitä tulee saman mittainen kuin "kehikosta".Tasoitetaan poimutus että rypytys kulkee tasaisesti.

Sitten kiinnitetään päällipuolen kehikkoon rypytetty kehikko,ommellaan yläreunasta yhteen. Sitten ommellaa sisäkehikko oikeat puolet vastakkain päällikehikon kanssa yhteen (rimpsu jää väliin) Ja viritetään koko komeus laatikon päälle =)

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2927/pl#

Ei ole omasta rimpsusta tällä koneella kuvia,mutta tuon näköinen suurinpiirtein tulis tuolla tekniikalla. Tapoja on tosin monia.