Appiukko ajaa mopolla yhdessä 3.v poikani kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millaista vauhtia ajavat? Meillä mieheni ajeluttaa poikaa pihatiellä ja vauhti ei päätä huimaa. Pojalla on pyöräilykypärä päässä. Kunhan itse alkaa ajamaan, ostetaan oikea mopokypärä, koska vauhti oletettavasti kasvaa kun itse oppii ajamaan.

Kun kerran ajetaan pihalla ja pienillä vauhdeilla voisi riittää semmoinen kypärä mikä on tarkoitettu luisteluun, vähän halvempi kuin mopo kypärä ja voi sitten käyttää myös luistelussa niin ei kirpaise taloutta niin paljoa kun on käyttöä useammin.

Osta vielä semmoinen säädettävä niin menee monta, monta vuotta.

Samaa mieltä siis olen, ilman kypärää ei mopoilla pihallakaan

Tuo luistelukypärä voiskin olla hyvä idea. Semmonen meiltä löytyy. Ja vois olla koko kesän mummolassa. Pyöräilykypärä sitä huono vaihtoehto, että kuitenkin se jäisi mummolaan ja sitten ei voisi kotona pyörällä ajaa.

Olen kiitollinen, että on toimelias ukki. Hän on pojan parasystävä. Välillä vaan niin jäärä pää... .)

Voihan hysteria sentään. Ajaako ukki päissään lapsen kanssa???
Välillä ihmettelen miten 70-luvulla syntyneenä olen ylipäätään elossa kun näitä juttuja lukee. Me mentiin tuhatta ja sataa pulkkamäkeä alas polkupyörillä, ei ollu mikään pikkunen mäki, ilman mitään kypärää tai suojaa. En usko et sellasia oli edes keksitty siihen aikaan!!! Ja se vauhti oli ihan varmasti tuhat kertaa kovempi kuin hissukseen mopon kanssa pihalla ajellen...
Ihan kummaa vouhottamista tollasesta pienestä.
JA jos siihen mennään, että voi sattua vahinko, niin niitä sattuu muutenkin. Mitä jos se sun 3-v poikas päättää testata terassilta hyppyä pää edellä? Jos tiputus on metri, niin se sattuu pahemmin kuin mopolta tippuminen. Meinaatko pitää kypärää pojan päässä jatkuvasti? Ihan vaan varmuuden välttämiseksi??? Oinevoine tätä menoa....

[QUOTE="viekku";26756968]Voihan hysteria sentään. Ajaako ukki päissään lapsen kanssa???
Välillä ihmettelen miten 70-luvulla syntyneenä olen ylipäätään elossa kun näitä juttuja lukee. Me mentiin tuhatta ja sataa pulkkamäkeä alas polkupyörillä, ei ollu mikään pikkunen mäki, ilman mitään kypärää tai suojaa. En usko et sellasia oli edes keksitty siihen aikaan!!! Ja se vauhti oli ihan varmasti tuhat kertaa kovempi kuin hissukseen mopon kanssa pihalla ajellen...
Ihan kummaa vouhottamista tollasesta pienestä.
JA jos siihen mennään, että voi sattua vahinko, niin niitä sattuu muutenkin. Mitä jos se sun 3-v poikas päättää testata terassilta hyppyä pää edellä? Jos tiputus on metri, niin se sattuu pahemmin kuin mopolta tippuminen. Meinaatko pitää kypärää pojan päässä jatkuvasti? Ihan vaan varmuuden välttämiseksi??? Oinevoine tätä menoa....[/QUOTE]

Mun on pakko vähän peesata tässä, anteeksi....

Yhteistyössä