APUA! Alkuraskaus ja Panacod

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija.K.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teija.K.

Vieras
Ennen Panacodia on saanut käyttää raskauden aikana, mutta miten sen laita nyt sitten oikein on? Googlaamalla löytyy monia varoituksia ja muutoksia sitä että enää Panacodia ei saisi käyttää raskausaikana. Koskeeko tämä vain loppuraskautta?

Itse olen nyt rv 8 ja migreeniä on :-/ Ainut mikä auttaa on Panacod. Uskallankohan ottaa sitä? Yksi tabu ei auta, joutuisin ottamaan 2tbl kerralla.

Etiin teratologisen tietokeskuksen numeroa, mutten löydä sitä mistään. Tämä on 4.raskauteni, jos olisin ollut viisas, olisin aikoinaan tallettanut numeron ;)

Toivottavasti joku osaisi auttaa, joka olisi vast ikään keskustellut lääkärin kanssa Panacodista ja raskaudesta, eli omaisi uusinta tietoa. KIITOS!!

Olen raskaana ja mulla on nimenomaan Panacod tälläkin kertaa migreenilääkkeenä. 1-2 tablettia on annostus. Eikä ole myöskään sanottu etteikö saisi käyttää loppuraskaudesta.
Mun mielestä monet noista tutkimuksista on koskeneet Panacodin käyttöä kuuriluontoisesti. Eli ei ole vaarallista toisinaan otettuna.

Kyllä sellaisissa lääkkeissä joista voi tulla vakavia vaurioita on ISOT VAROITUKSET. Tosi pitkään aspiriinikin oli sallittu raskaana oleville, ja alkuraskaudessa etenkin naiset syö varmaan vaikka mitä tabuja kun kaikki eivät edes älyä olevansa raskaana ennen neljättä kuuta :D

Minä olen raskaana ja syönyt koko raskauden ajan säännöllisen epäsäännöllisesti parasetamolia.

No ehkäpä sitten uskallan sitä toisinaan ottaa, koska ei kunnon migreenikohtauskaan herkkua ole. Mulla ei ole menneet raskaudet aina toivotulla tavalla, enkeleitä omistan... Joten pelottaa kaikki.

Kiitos vastauksistanne!

Äh sori tuossa oli vielä tuo kodeiinikin, mutta siis en kauheasti huolestuisi. Kuten sanottu oikeasti vaarallisissa jutuissa on isot varoitukset.

Itsellä on nykyisin käytössä sikiötoksinen ihovoide, lääkäri sanoi että ei siitä pieninä määrinä ole mitään haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Kyllä sellaisissa lääkkeissä joista voi tulla vakavia vaurioita on ISOT VAROITUKSET. Tosi pitkään aspiriinikin oli sallittu raskaana oleville, ja alkuraskaudessa etenkin naiset syö varmaan vaikka mitä tabuja kun kaikki eivät edes älyä olevansa raskaana ennen neljättä kuuta :D

Minä olen raskaana ja syönyt koko raskauden ajan säännöllisen epäsäännöllisesti parasetamolia.

Parasetamolihan on sallittua koko raskauden aikana. Alkuperäinen kirjoittaja kyseli Panacodista jossa on myös kodeiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:

Parasetamolihan on sallittua koko raskauden aikana. Alkuperäinen kirjoittaja kyseli Panacodista jossa on myös kodeiinia.

Tsori =)

Yhteistyössä