Apua asuntoasiaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissu

Vieras
Menemme huomenna katsomaan todella mieluisaa kaksiota alueelta, jolta olemme pitkään odottaneet sopivaa. Pyyntihinta: 144.000 euroa. Viimeinen täysin identtisestä asunnosta toteutunut kauppahinta oli 136.000 euroa, pari kuukautta sitten.

Meillä on lainalupaus 144.000 euroon saakka. Haluamme todella tuon asunnon. Onko hölmöä tarjota heti pyyntihinta, jos kerran täysin identtisestä ja vastaavankuntoisesta on maksettu 136.000 euroa vain pari kuukautta aikasemmin?

Ko. alueelta asunnot myydään heti, ennen ensimmäistä yleistä näyttöä, usein pyyntihinnalla. Olemme varanneet ensimmäisenä yksityisnäytön huomiselle, eli nyt olis saumat saada tuo asunto.

Olenko ymmärtänyt väärin, että jos tekee tarjouksen ennen ensimmäistä yleistä näyttöä, niin on maksettava tuo täysi pyyntisumma?

Mun mielestä kaverilla meni asuntoa myydessä näin muutama vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Olenko ymmärtänyt väärin, että jos tekee tarjouksen ennen ensimmäistä yleistä näyttöä, niin on maksettava tuo täysi pyyntisumma?

Huoneistokeskuksella ainakin tuo käytäntö mikäli asuntoon on tulossa julkinen näyttö. Eivät siis huoli pyyntihinnan alle jääviä tarjouksia ennenkuin eka julkinen näyttö on pidetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Heli:

Ei mun mielestä!

Yhteistyössä