Apua, ei kai mun synnytys vaan oo käynnissä...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Heräsin klo 1.45 ja siitä asti oli tosi omituinen olo kunnes vähän ennen kolmea alkoi supistelemaan - kivuliaasti - ja oli pakko nousta ylös ja liikkua. Supistuksia kesti n. klo 3.30 asti.

No sitten koitin saada unen päästä taas kiinni, mutta outo olo edelleen ja mahassa tuntuu/tuntui omituiselta. Alkoi supistelemaan uudestaan n. klo 4.30 ja viimeisin supistus on loppunut klo 5.05...

Viikkoja kasassa vasta 33+3 :(

Niin ja pitääkö paikkansa kun joskus olen kuullut, että synnytys käynnistyy usein suolen tyhjentymisellä? Tai tulisi ainakin siinä yhteydessä?
Minä kun olen käynyt "tyhjennyksellä" jo ainakin viisi kertaa ja kaikki tullut vetenä :ashamed: :X

*muoks* viimeisin supistus alkoi klo 5.19

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heräsin klo 1.45 ja siitä asti oli tosi omituinen olo kunnes vähän ennen kolmea alkoi supistelemaan - kivuliaasti - ja oli pakko nousta ylös ja liikkua. Supistuksia kesti n. klo 3.30 asti.

No sitten koitin saada unen päästä taas kiinni, mutta outo olo edelleen ja mahassa tuntuu/tuntui omituiselta. Alkoi supistelemaan uudestaan n. klo 4.30 ja viimeisin supistus on loppunut klo 5.05...

Niin ja pitääkö paikkansa kun joskus olen kuullut, että synnytys käynnistyy usein suolen tyhjentymisellä? Tai tulisi ainakin siinä yhteydessä?
Minä kun olen käynyt "tyhjennyksellä" jo ainakin viisi kertaa ja kaikki tullut vetenä :ashamed: :X

Eiköhän se kannata soittaa synnärille, eikä täältä kysellä neuvoja.

Täältä neuvojen kysely on vähän sama asia, kuin minä alkaisin gynekologiksi (osasinkohan edes kirjoittaa sanaa oikein?). En mitään ymmärrä, mutta aina voin vilkaista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Martti-Mato:

Eiköhän se kannata soittaa synnärille, eikä täältä kysellä neuvoja.

Täältä neuvojen kysely on vähän sama asia, kuin minä alkaisin gynekologiksi (osasinkohan edes kirjoittaa sanaa oikein?). En mitään ymmärrä, mutta aina voin vilkaista ;)

No niin kai se on, lähinnä mielipiteitä tai arveluja vaan kaipaisin...

Yritän nyt vielä viivyttää sitä soittoa ettei esikko herää :ashamed:

Aloin laittaa supistusten väliä paperille ylös klo 5.19 ja heittelee aika paljon:
8, 2, 13, 7, 3, 5 minuuttia...

Eivät ihan ylivoimaisen tuskaisia ole, mutta sellaisia, että puhaltaa saa ja keskittyä täytyy vain supistukseen kun se tulee ja liikuttaa itseään niin se lievittää kipua vähän...

Taitaa olla käynnissä... ellei ole sit jotain tosi voimakkaita harjoitussupistuksia. Mutta onhan sulla jo aika hyvin viikkoja kasassa, eli ei varmasti hätää vaikka syntyiskin jo ... rauhoitu vaan *voimahali*

Kiitos kun edes sinä "Kahden äiti" viitseit vastata :) Jotenkin sitä kaipaa edes jonkun mielipidettä vaikka ei asiantuntija olisikaan...

Supparit jatkuu edelleen ja juu, onneksi viikkoja edes tämän verran! Olenkin ollut tähän oloon jo ihan kypsä, mutta ei tätä vauvaa silti vielä pois haluaisi mahasta antaa kun tietää ettei pikkuinen ole vielä täysin valmis ja varmaankin joutuisi kasvamaan sairaalassa pitkäänkin...?

Jos aatellaan viikkoja niin 33+3 ei oikeestaan ole kuin 4 viikkoa "etuajassa" viikolta 38 lasketaan jo täysiaikaiseksi... en uskois että kovinkaan pitkään joutuis sairaalassa olla. Tottakai riippuu lapsen painosta ja jaksaako imeä jne jne. Ootko käyny missään kokoarvioultrassa lähiaikoina?

Alkuperäinen kirjoittaja syntyy se:
Kuullostaa synnytykseltä. Oletko tehnyt jotain, miksi noin kävi?

En ole, normaalia elämää olen elänyt.

Jos se asiaan vaikuttaa niin esikoinen syntyi käynnistyksellä rv 39+4 kun minulle tuli todella paha raskausmyrkytys. Nyt myrkytyksen oireita ei ole enkä ole ikinä kokenut edes harjoitussuppareita, mutta en usko niiden todellakaan olevan näin kipeitä kun nämä vievät tullessaan kaiken huomion. Muistuttaa kyllä synnytyspolttoja (minulla alkoi ne tosi kivuliaina heti käynnistyksestä johtuen ) paljon, eivät tosin ihan niin kivuliaita...

Alkuperäinen kirjoittaja ei sais viel syntyy:
33 viikkoo ei oo mitenkään hyvin. Mullakin kun käynnistettiin pidettiin oleellisena muutamankin päivän odotus ja viikkoja oli sentään yli 38

Tiedän, mutta minks teet jos tämä nyt on sitä itseään :/
Itse olen ajatellut, että kunhan saisi ainakin sen 36 vkoa kasaan niin voisi edes vähän huokaista...

33 viikkoo ei oo mitenkään hyvin. Mullakin kun käynnistettiin pidettiin oleellisena muutamankin päivän odotus ja viikkoja oli sentään yli 38

Kyllä varmaan näinkin... mutta onneksi nykyaikana pystytään pelastaa vasta margariinipaketin kokoisia vauvojakin (okei...karkea vertaus). Riippuu varmaan niin vauvan koosta ja tietty siitä miten on keihkot kypsyny. Mutta silti noilla viikoilla lähes 100% mahd. selvitä eukä tod näk jää edes mitään vammoja!

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
Jos aatellaan viikkoja niin 33+3 ei oikeestaan ole kuin 4 viikkoa "etuajassa" viikolta 38 lasketaan jo täysiaikaiseksi... en uskois että kovinkaan pitkään joutuis sairaalassa olla. Tottakai riippuu lapsen painosta ja jaksaako imeä jne jne. Ootko käyny missään kokoarvioultrassa lähiaikoina?

Mulle tehtiin kontrolliultra vkolla 31+6 tuon aiemman myrkytyksen vuoksi ja painoarvio silloin 1,7kg, en tiedä onko paljon vai vähän...?Esikko oli syntyessään 3005g ja 49cm, että ei mikään jättiläinen...

Itse olen ajatellut, että kunhan saisi ainakin sen 36 vkoa kasaan niin voisi edes vähän huokaista...

Uskon , että synnytät jo, koska kuullostaa nyt siltä. Syntyähän ei vielä sais, mutta enää ei voi mitään.

Uskon , että synnytät jo, koska kuullostaa nyt siltä. Syntyähän ei vielä sais, mutta enää ei voi mitään.

älä a.p välitä tosta kuolemajutusta...

Mulle terkka sanoi aikoinaan että 1 kg painoa pidetään sinä rajana, että on jo todella hyvät mahkut selvitä! Ja minä itse synnyin viikkoa ennen LA:ta ja olin päälle 2 kg... Mummoni on synnyttäny seitsemän lasta ja kaikki ollu n 2kg painoisia, pojat pikkasen päälle. Ja mummo on synnyttäny 40-luvulla ja kaikki hänen lapset on oikein hyvin jääny eloon ja kehittyny normaalisti... yksi tosin kuollut taaperoiässä johonkin tautiin :(

Tottakai se OLIS ihanteellista jos kaikki syntyis ns. täysiaikaisina ja painoisina --- mutta elämä on tällaista... kaikki EI mee käyrien ja kalenterin mukaan.

No kun mä olen tällänen himmari :ashamed:

En tunne itseäni mitenkään kipeäksi, ainoastaan supistusten aikana on epämukavaa ja vähän kivuliasta...

Ajattele sitä vauvaa jonka olisi vielä hyvä kasvaa muutama viikko!

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
älä a.p välitä tosta kuolemajutusta...

Mulle terkka sanoi aikoinaan että 1 kg painoa pidetään sinä rajana, että on jo todella hyvät mahkut selvitä! Ja minä itse synnyin viikkoa ennen LA:ta ja olin päälle 2 kg... Mummoni on synnyttäny seitsemän lasta ja kaikki ollu n 2kg painoisia, pojat pikkasen päälle. Ja mummo on synnyttäny 40-luvulla ja kaikki hänen lapset on oikein hyvin jääny eloon ja kehittyny normaalisti... yksi tosin kuollut taaperoiässä johonkin tautiin :(

Tottakai se OLIS ihanteellista jos kaikki syntyis ns. täysiaikaisina ja painoisina --- mutta elämä on tällaista... kaikki EI mee käyrien ja kalenterin mukaan.

Tiedän vauvan joka kuoli lasketun ajan jälkeenkin

Yhteistyössä