Apua, ei kai mun synnytys vaan oo käynnissä...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Kahden äiti: Ja näköjään sitäki edellises.. Pitäis vissiin opetella lukemaan kaikki ennenku kommentoi... Tää aihe sai mut nyt vain vähä herkäksi, vaikka eipä se mikään puolustus oo.

Ei mitää hätää... sattuuhan sitä! :)

Hyvä että soitit! Ilmottele sit kuin kävi!

Mäki kyllä aikoinaan soitin ja sanottiin että ei tarvii tulla ku mulla oli viikon päästä muutenkin sielä käynti. No sit viikon päästä niille tuliki kova kiire ja olis ollu paree mennä jo muutama viikko aikasemmin. Mulla ei kylläkään ollu suppareita vaan oli kyse muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
Mulle kävi kakkosen kans niin että supisteli tasaisen epätasaisesti koko yön.. aamul sit lähdettiin ja vietiin esikko hoitoon... ja ku päästiin synnärille loppu supparit siihen. Ajattelin jo et ne laittaa tietty takas kotiin... sit synnärillä housut pois ja tutkittiin kohdunsuun tilanne... oli auki jo muistaakseni 5 cm... kätilö sanoi että ei todellakaan kotiin enää ole asiaa... veivät suoraan saliin vaikka ei ollu enää suppareita juuri ollenkaan. Lääkäri kävi sit kalvot puhkasemas ja siitä se synnytys sit edistyi niin että oli kolmen tunnin päästä tyttö sylissä.

Aivan kuin olisin omaa juttuani lukenut, tosin sillä erotuksella ettei mulla loppunut supistukset sitten välissä. Epäsäännöllisen säännöttömiä ja kivuttomia supistuksia, paikat auki 4cm lääkärin tutkiessa. Siitä sitten seuraava tunti vierähti sairaalan parkkipaikalla ja synnärille mentäessä 8-9cm auki. Kokonaiskesto reilu 3h.

Mielenkiinnosta haluaisin kuulla, miten ap:n reissu meni. Toivottavasti sekä äiti että pikkuinen (masussa tai maailmassa) voivat hyvin!

Mulla pysäyttivät synnytyksen vk34, paikat oli 3cm auki, muuten ois annettu syntyä mutta kun tunnustin valvoneeni pari vuorokautta kipujen kanssa ni käskivät nukkua.. joo palljonhan sitä nukutaan tippaletku kädessä.. :kieh:

Toivottavasti ap ei ihan vielä synnyttäs, menis edes viikon viel eteen päin.

=) Piti tulla eilen jo kirjoittamaan mutta en sitten illalla millään löytänyt tätä aloitustani...

Eli eilinen päivä meni sitten synnärillä, illalla vasta pääsin kotiin. Pitkin päivää olin käyrällä, supistuksia tuli muutamia, mutta ei yhtään niin pahoja kuin tuolloin yöllä.
Paikat sormelle auki ja kanava lyhentynyt.

Nyt määräys täyslepoon, rv 34 asti estelisivät ja sitten saa tulla jos on tullakseen, mutta tietenkin toivotaan lisäviikkoja!
Nyt ei siis saisi tehdä kuulemma muuta kuin käydä vessassa ja suihkussa ja keskittyä lepoon/veden juomiseen. Ensi viikolla saa pikku hiljaa alkaaa liikkumaan ja tekemään jotain pientä.

Että kai tämä tästä, viikkoja onneksi edes tämän verran, lääkärikin totesi, että jos pikkuinen nyt väkisin päättää syntyä niin eihän se mikään katastrofi ole vaikka lisäviikkoja vielä halutaankin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
=) Piti tulla eilen jo kirjoittamaan mutta en sitten illalla millään löytänyt tätä aloitustani...

Eli eilinen päivä meni sitten synnärillä, illalla vasta pääsin kotiin. Pitkin päivää olin käyrällä, supistuksia tuli muutamia, mutta ei yhtään niin pahoja kuin tuolloin yöllä.
Paikat sormelle auki ja kanava lyhentynyt.

Nyt määräys täyslepoon, rv 34 asti estelisivät ja sitten saa tulla jos on tullakseen, mutta tietenkin toivotaan lisäviikkoja!
Nyt ei siis saisi tehdä kuulemma muuta kuin käydä vessassa ja suihkussa ja keskittyä lepoon/veden juomiseen. Ensi viikolla saa pikku hiljaa alkaaa liikkumaan ja tekemään jotain pientä.

Että kai tämä tästä, viikkoja onneksi edes tämän verran, lääkärikin totesi, että jos pikkuinen nyt väkisin päättää syntyä niin eihän se mikään katastrofi ole vaikka lisäviikkoja vielä halutaankin! :)

Hyvä että saitte "lisäaikaa" :D

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No kun mä olen tällänen himmari :ashamed:

En tunne itseäni mitenkään kipeäksi, ainoastaan supistusten aikana on epämukavaa ja vähän kivuliasta...

Ajattele sitä vauvaa jonka olisi vielä hyvä kasvaa muutama viikko!

Mä yritänkin, tottakai! Mutta voiko ne siellä tälle tilanteelle enää mitään jos synnytys tosiaankin on käynnissä?
En haluaisi "turhaan" mennä sinne, mielummin rauhassa kotiympyröissä niin kauan kuin se on turvallista ja mahdollista...

vastaisuuden varalle muille,että tolalsilla viikoilla kannattaa mennä sinne synnärille,että ehtii tarvittaessa saaa supistuksenestolääkitystä ja mahdollisesti kortisonipiikejä. Ja tosiaan että olis vauvalle hoito valmiina heti syntymän jälkeen. selalnen ekskosen kokoinen voi tulla oikeasti aivan eri kaavalla ku isompi vauva,ja ite ei tajuakan että syntyy just.

No kun mä olen tällänen himmari :ashamed:

En tunne itseäni mitenkään kipeäksi, ainoastaan supistusten aikana on epämukavaa ja vähän kivuliasta...

???????

se aikoo syntyä etuajassa keskosena ja sä istuskelet netissä ihmettelemässä. MENE SINNE SAIRAALAAN! ok tää tulee muutaman päivän myöhässä mut arrrggghhhh!

Yhteistyössä