Apua...finnairista. Paljon lentäneet auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mari"

Vieras
Eli siis tilanne sellainen, että varasin itselleni ja lapselleni Finnairin meno-paluu lipun. Kotimaan lento siis kyseessä. Olisin sitten varannut meille istumapaikat netissä, jossa saa siis laittaa toiveen istumapaikasta.
Menomatkalle se onnistuikin, mutta paluumatkan osalta kone oli merkitty aivan täyteen.
Voiko siis olla mahdollista, ettei mahdutakaan lennolle? Vaikka lippu myytiin sille lennolle.
Eli tehdäänkö Suomessakin, että ylibuukataan lentoja ja joku /jotkut eivät sitten mahdukaan mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25814879:
pakko on mahtua sille lennolle, jolle on liput varannut. ei ne voi tulla sanomaan, että voi
voi te ette sitten mahdukkaan

no tasan voi sanoa, niin se vaan on. Mutta pitää olla itse tiukkanan tai jos on mahdollista siirtää paluu myöhemmäksi niin vaatia kunnon korvaukset eli majoitus ateriat yms.

[QUOTE="vieras";25814922]no tasan voi sanoa, niin se vaan on. Mutta pitää olla itse tiukkanan tai jos on mahdollista siirtää paluu myöhemmäksi niin vaatia kunnon korvaukset eli majoitus ateriat yms.[/QUOTE]no mulle eikä kenellekään palj0nkin lentäneille ei ole koskaan tuollaista sattunut

[QUOTE="vieras";25814922]no tasan voi sanoa, niin se vaan on. Mutta pitää olla itse tiukkanan tai jos on mahdollista siirtää paluu myöhemmäksi niin vaatia kunnon korvaukset eli majoitus ateriat yms.[/QUOTE]

Mulle on käynyt usein niin, että lento ylibuukattu.

Ei ne vaan sano, että sinä joudut jäämään pois, vaan kysyvät matkustajilta, että kuka olisi valmis menemään seuraavalla lennolla. Yleensä eivät kyllä lapsiperheiltä edes kysy, vaan yksin matkustavilta. Siitä saa korvaukseskis jotain, riippuen tietytsi siitä kuinka kauan seuraavaa lentoa joutuu odottamaan. Itse olen muutaman tunnin odottamisesta saanut esim. parinkymmenen euron lahjakortteja, seuraavaan aamuun jos olen jäänyt niin ovat maksaneet hotellin, aamiaisen ja lisäksi jotain extraa, esim lahjakortin jonka voi käyttää seuraavaan lentoon. Luulen, että jos kävisi niin, että kukaan ei suostu odottamaan seuraavaa lentoa, niin nostaisivat vaan "panoksia" niin kauan kunnes joku suostuu. Eivät siis todellakaan voi vaan jättää pois lennolta.

ylibuukkaaminen on ihan normaali käytäntö kaikilla lentoyhtiöillä. Moni jättää ilmestymättä varatulle lennolle syystä jos toisestakin, joten lentoyhtiöt ihan rutiinisti ylibuukkaa lennot. Nopeimmat pääsee lennolle, hitaammat siirretään joko toisen yhtiön koneeseen tai pullakahvien kautta myöhemmälle lennolle.

[QUOTE="puddighinu";25815290]ylibuukkaaminen on ihan normaali käytäntö kaikilla lentoyhtiöillä. Moni jättää ilmestymättä varatulle lennolle syystä jos toisestakin, joten lentoyhtiöt ihan rutiinisti ylibuukkaa lennot. Nopeimmat pääsee lennolle, hitaammat siirretään joko toisen yhtiön koneeseen tai pullakahvien kautta myöhemmälle lennolle.[/QUOTE]Ei ole yleinen käytäntö ihan kaikilla, esim Ryanair ei tietääkseni koskaan myy enempää kuin koneessa on jakkaroita.

Yhteistyössä