Apua häihin NYT!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häihin 2vk...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häihin 2vk...

Vieras
Olen saannut kunnian järjestää ja hoitaa kaiken ystäväni häihin liittyen. Häät ovat jo 2vk kuluttua ja budjetti olematon. Ystäväni ja hänen tuleva miehensä eivät tiedä muuta kuin hääpäivän ja sitä eivät suostu siirtämään. Morsian raskaana eikä alkoholi tarjoilua halua (paitsi alkumaljat ja jatkoilla yökerhossa jokainen ostaa sitten itse jos sinne lähdetään. )
Häihin tulossa vain todellakin lähimmät max 20henkilöä. Hääpari haluaa kauniit ja rennot häät. Eli siis vinkkejä ja loistavia ideoita tarvitaan ihan kaikkeen! Itse ajattelin vihkimistä rannalla( todella kaunis paikka) tai ulkona, juhlia heidän pihallaan , mahdollista vihkimistä kirkossa ja juhlia halvassa ravintolassa. Tuo sää kyllä mietityttää... APUA! :)

Auki ovat kaikki ne oleellisimmat asiat:
-Vihkipaikka ( Kirkkoa ei välttämättä ehdi saamaan) Ulkona? Rannalla? Mitä jos ja kun sataa?
-Juhlapaikka? Hääparin koti/piha? (Asuvat omakotitalossa joten onnistunee)Mökki?Ravintola?
-Ruoka tarjoilu? Halvalla kun tarvitsee päästää tehdäänkö itse, jos niin mitä? Vai yritetäänkö saada ravintola jossa pääsisi halvalla?
-Mistä halvalla hääpuku?

Vihkijän soitan huomenna ja muutamia juhlapaikkoja käyn läpi.
Kukat, kosmetologi,kampaajat, koristeet,hääauto,sormukset, valokuvaus, polttarit, vieraslista, teema värit hallinassa :D

Olisko pitänyt vähän aikaisemmin alkaa asioita mietttimään...? Omissa häissä valmisteluaikaa oli melkein vuosi ja silti tuli kiire ja asioita jäi viime tippaan. Eikö morsiuspari muka mitenkään osallistu suunnitteluun? outoa.

Kirkon voi hyvinkin saada, jos ei ole mikään huippusuosittu päivä, yhtä hyvin kun papin kotiinkin, nekin on varattuja. Onko hääparilla esteettömyystodistus? Ehtiikö vieraat kutsua?
Jos juhlat kotona, niin salaatteja ja grillittua ruokaa + kakku. Ravintolasta voi saada jonkun buffamenun + jäkkärin alle 20 e / hlö.

Esteettömyys todistukset on, morsiammella myös ikää kohta 30 :D
Asiat on jo hoidossa. Eli siis vihkipaikka ja juhla paikka tiedossa. Ruoka asiat myös hyvällä mallillaan.
Hääpuku vielä hakusessa.
Siis tänään sain tiedon häistä ja syy mielestäni hyvä miksi häitä aikaistettiin vaikka KIIRE ON! Mutta 20 henkeä on aika vähän joten eiköhän kaikki järjesty :)
Kauniit häät tulossa.

Kiitos kaikille vastanneille! :)

Yhteistyössä