Hae Anna.fi-sivustolta

Apua hiustenlähtöön???

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä KaljuKaisa, 10.01.2009.

1. KaljuKaisa Vierailija

Olisko kellään kokemusta mikä auttais hiustenlähtöön ja muutenkin niiden huonoon kuntoon? Minulla on jo monen vuoden ajan hiuksia lähtenyt runsaasti ja nyt näkyy jo päänahka ikävästi. Olen nelikymppinen nainen. Muutenkin hiuset ovat tosi elottomat ja kiillottomat ja jotenkin hauraat. Nuorena minulla oli runsas hiuskuontalo ja aina hyväkuntoinen. En värjää ja harvoin otan kiharoitakaan, enkä käytä paljoa mitään muotoilutuotteita tms. ja kuivaajaakin pyrin välttelemään.

Syön mielestäni terveellisesti, liikun ja ulkoilen. Jonkin verran on stressiä, mutta hiustenlähdön alkaessa ei mitään stressiä ollut. Minulla ei ole mitään sairauksia, tosin kilpirauhasarvot ovat alarajalla ja hb on n. 120. Mutta lääkärin mielestä arvot ovat ok. Minua kyllä väsyttää ja on sydämen rytmihäiriöitä (lääkärin mukaan vaarattomia) ja viimeaikoina olen nukkunut huonosti. Painokin on noussut muutaman kilon, mutta en silti ole ylipainoinen. Käyttämäni shampoot ovat hyviä.

Jos joku osaa antaa vinkkiä, niin olen tosi kiitollinen!!!

2. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hiustenlähtöä.

Siihen ei auta muu kuin lääkitys.

Myös hb on sinulla hiukan alhainen.

http://www.hiusyrittajat.fi/index2.php?id=181

Syö hyvin.

Luonnolliset ravinteet:
    http://www.energian.net/terveys/info6.html

Ruokakolmio
    http://www.terveystaito.fi/Pages/ravitsemus.htm

Millään pilerillä et saa hiuksiasi takaisin, vaikka joku niin sanoisikin.

3. sentti Vierailija

Tee tuo oiretesti-pelkään pahoin että tästä on kyse. Nimittäin suurin syyllinen hiuskatoon on stackybotrus astran hometoksiini:

http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

4. KaljuKaisa Vierailija

Niin kuin jo kerroinkin, syön melkoisen terveellisesti; paljon kasviksia, kohtuullisesti kalaa, lihaa, maitotuotteita, kananmunia. Käytän kylmäpuristettuja öljyjä ja hiukan voita. Lähes kaikki syömäni viljatuotteet ovat täysjyvää, sokeria en käytä juuri lainkaan, en juo kahvia ja alkoholinkäyttö on lasi viiniä ruuan kanssa, ehkä kerran kuukaudessa.

Liikun päivittäin 1-2 tuntia, ulkoilen saman verran. Yritän myös nukkua hyvin, eli menen nukkumaan viimeistään klo 23, herätys on seitsemältä. Mutta en joko pääse ollenkaan uneen tai sitten herään lyhyen unen jälkeen, enkä pääse enää uneen. Koko päivän on sitten väsynyt olo.

Pelkäänkin, että menetettyjä hiuksia en saa enää takaisin, mutta kunpa en menettäisi enää yhtään lisää! Lääkärin mielestä siis sekä hb että kilpirauhasarvoni ovat normaalit, eli en varmaan mitään lääkitystä saisikaan? Olen koittanut kiinnittää erityistä huomiota raudan saantiin ja ajattelin käydä ostamassa Kräuterblutsaftia, jos se vähän auttaisi? Entä voisiko esim. vyöhyketerapia auttaa lievään kilpirauhasen vajaatoimintaan? Tuosta kampaamolinkistä ajattelin, että pitäisikö kokeilla myös sinkkiä.

Tuo homejuttu ei ehkä ole kuitenkaan kyseessä. Asun uudessa talossa, jossa ei varmaankaan ole hometta, ei myöskään työpaikallani. Oireetkaan eivät oikein täsmänneet. Kiitos kuitenkin linkin lähettäjälle, että halusit osaltasi auttaa!

Vielä jos löytyy vinkkejä, otan mielelläni vastaan!

5. tiputtaa Vierailija

Stressi tipuuttaa hiukset. Ongelmatilanne on ollut jo 4-5 kk ennen hiustenlähtöä. Kun karvankohottajalihas riistäytyy irti hiuksesta menee kuukausia siitä ennenkuin hius irtoaa.

6. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos kilpirauhasarvot ovat alarajalla, niin oireita tulee useimmille.

Mutta kookosöljy on yks, jonka pitäisi auttaa.

http://www.kookosravinto.com/_sgg/m3_1.htm

Sinkin puute on todella harvinaista ja varsinkin kun jo syöt todella terveellisesti. Rautaa kantsii sitten varovasti ottaa, jotta ei syö sitä liikaa eli säännölliset verikokeet päälle. Itse syön rautaa kuukautisten aikaan.

7. KaljuKaisa Vierailija

Olen kyllä kuullut kookosöljystä, mutta en siitä että se vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan. Saakohan kookosöljyä luontaistuotekaupasta? Taidan mennä heti tänään katsomaan. Kiitos vielä!

8. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse ostin sitä joskus Ruohonjuuresta, mutta uskoisin jotta löytyy myös luontaistuotekaupasta.

http://www.bosoy.fi/ruohonjuuri/index.html

9. netta Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle on tehonnut ihan vaan Elvital hoitoaine ( keltanen pullo) se jossa aine jätetään hiuksiin huuhtelematta. Itselläni hiuksia lähti paljon stressin aikana ja nytkin jos olen pitempää käyttämäti tätä hoitoainetta.

10. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulta lähti paljon hiuksia ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, kilojakin oli tullut. Leikkasin tukan lyhyeksi ja söin ADE omega-3 eikä mennyt pitkään niin on taas piitkä tukka ja kiiltävä. :)

11. ex-kaljuuntuva Vierailija

Mulla oli uhkaava pälvikalju, johon auttoi tuote nimeltään Nioxin (kolmiosainen shampoo-hoitoaine-hiusvesi-yhdistelmä). Suosittelen ämpimästi! Olen kokeillut lähes kaikkea ja vain tämä oikeasti auttaa.

12. iltalehti.... Vierailija

Lupaus: Joidenkin luontaistuotteiden mainonnassa kerrotaan, että esimerkiksi sinkki, seleeni ja kromi vahvistavat hiuksia ja kynsiä.

Totuus: Jos hiukset ja kynnet ovat hennot ja helposti katkeilevat, voi syy löytyä hivenaineiden puutoksesta. Silloin luontaistuotteet auttavat. Jos syyt löytyvät muualta, eivät luontaistuotteet tuo hiuksiin lisätuuheutta. Hiusten rakenne ei muutu muuksi lisäravinteilla. Parasta on syödä monipuolisesti ja terveellisesti, nukkua riittävästi ja ulkoilla. Elintavat näkyvät kynsissä ja hiuksissa.

13. -vinkki Vierailija

Hyviä kokemuksia Nisim-tuotteista!

Lisätietoja www.nisim.com ja www.nisim.fi

14. tietää... Vierailija

Tämä hiustenlähtö ja huono kasvu ja jne....

On kanssa yksi hyvä markkinarako vaikka mille ihmetuotteelle.

Toki ravitsemus ja ihonhoito (myös päänahan) on tärkeää, mutta ei sillä mitään ihmeitä tee, jos vika on lääkityksessä taikka sairaudessa tai vain ihan geeneissä.

15. Täältä vain :) Vierailija

Kookosöljy siis ehdottomasti kylmäpuristettuna! Hiustenlähtöön kannattaa kokeilla vehnänalkioöljyä, 1 tlk/pvä. Mukavaa kevättä !

16. munkkipippuri Vierailija

Itselläni Hb 128 ja S-Ferrit (rauta ioni) 13.

Hb on hyvä mutta rauta-arvot todella surkeat. Raja on 50-90. Eli itse olen rauta-anemian takia rautakuurilla..

Lääkärini sanoi että jatkuva väsymys, muistin heikentyminen ja iho ongelmani johtuvat siitä.. Lopuksi hän tokaisi että yleensä ihmisillä näillä arvoilla tippuu hiukset päästä..

Mitkä sinun arvosi oli? Jos ne ovat alhaiset suosittelen rautaa.

17. Lissu38 Vierailija

Olen samaa mieltä kuin tällä palstalla aiemmin, todella hyvät kokemukset Nisim-tuotteista. Epäilin ensin, mutta ny täytyy sanoa että tuntuu tosi hyvältä. Käytän geelimäistä hoitouutetta, hieroin sitä kaksi kertaa päivässä kuten ohjeessa sanotaan, ja lisäksi Nisim-shampoo. En nyt kehu enempää mutta ainakin kannattaa kokeilla jos on tavallisista syistä aiheutuvaa hiustenlähtöä, ei mikään vakava sairaus tms.

18. JiOIP Vierailija

Kokeilin tuota Nisimiä kun joku sitä täällä kehui,ihan mieletön hiuksien kasvuvauhti.Minulla taisi puuttua jotain jota on tuon tuotteen hiusvedessä kun niin lähti kokeilu liikkeelle. Olen aivan kyllästynyt kaikkiin tavaratalojen litkuihin ja ne meroproteiinipillerit yms on suurta rahan hukkaa. No tää Nisim nyt tuntui niiden jälkeen ainakin positiivisemmalta. Vain pikakommenttina.

19. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari