Apua imetyksen lopettamiseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Darina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Darina

Uusi jäsen
21.11.2010
5
0
1
Onko kenelläkään kokemuksia imetyksen lopettamisesta.

Meidän poika on nyt 1v1kk, nyt osittaisimetyksellä. Tarkoitus oli osittaisimettää pidempään, mutta mun pahan laihduttamisen takia päätin, että on viisaampaa lopettaa imetys piakoin, olen enää kun 51kg minun norm. paino on 56,olen 166cm
Poika kieltäytyy juomaan pullosta ja nokamukista, päivisin myös pakottaen juo sadakseen jotain nestettä .mutta en tiedä, miten onnistuu, jos poika ei sitten juo maitoa ollenkaan. Onnistuisiko sitten nopeammin siirtyä kokonaan lehmämaitoon, jos kertaheitolla lopettais.

TUlipa pitkä sepustus, ahdistava asia tämä imetyksen lopetus sekä laihduttaminen kanssa ..
Ja unohdin mainita että maito hampaat kanssa on tulossa koko ajan pikkuisella ...
:'(:'(:'(:'(

Olen lopettanut kahden lapsen imettämisen vajaa 1v iässä. Vähensin imetyskertoja nopeaan tahtiin niin että viimeiseksi oli vain n. 1krt/pvä (viimeinen, illansuun imetys). Tissit tottuvat nopeasti. Sitten päätin tämän kerran olevan viimeinen.

Kyllä siperia opettaa! Meilläkään ei kelvannut korvike tai luomumaito, mutta kyllä se jano yms. laittaa lapsen pian juomaan. Luota siihen. Sinusta itsestäsi se on kiinni!

Rinnat olivat pinkeät ja arat n. 1 vkon, sen jälkeen helpotti. Jos tuntuu tulehduksen oireita tms., lyupsä käsin pahin pois tai anna suihkuta suihkussa.

Äläkä laihduta imettäessäsi!!! Äläkä noilla kiloilla muutenkaan.

Kävisikö lapselle piimä nokkamukista? Voisi olla niin erimakuista, että kelpaisi! Ja siis kuitenkin yhtä paljon kalsiumia jne. kuin maidossa. Tai sitten lapsi voisi syödä maitoon keitettyä puuroa ja jogurttia välipalaksi ja jälkiruuaksi jne. Tuleehan siinäkin maitotuotteita.
Itse olen vähentänyt imetyskertoja ja illan viimeisen huikan lopettanut lopuksi ja ottanut iltasadun tilalle.

Yhteistyössä