Apua ja neuvoja tarvitaan - voinko luottaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karpalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karpalo

Vieras
Hei kaikki!

Osaisiko joku visas ja elämää kokenut ravistella mua, neuvoa tai kertoa edes mielipiteitään seuraavanlaiseen tarinaan.

Olemme tunteneet avomieheni kanssa kaksi vuotta, josta seurustelua n. 1,5 vuotta ja yhdessä olemme asuneet nyt kaksi kuukautta;) Olimme aivan seurustelumme alkumetreillä erossa muutaman kuukauden ajan (siis lopetimme suhteen 2 kk:n seurustelun jälkeen ja olimme muutaman kuukauden erillämme). Palasimme siis yhteen, koska tässä hänen avopuolisonaan kirjoittelen. Olemme onnellisia, rakkautta on paljon ilmassa, hellyyttä riittää yms. joten se puoli on kunnossa.

Mutta voi ei.. en tiedä onko tämä nyt omaa hölmöyttäni puuttua tälläiseen seikkaan, mutta itseäni se vaivaa suuresti. Erossa ollessamme hänellä oli käsittääkseni joitain seksisuhteita, joista sain tietää vasta kun jo olimme jatkaneet yhdessä seurustelua ja olleet yhdessä tätä Uutta kautta jo puoli vuotta. No sekin on siis vielä ok, sillä ymmärrän. Emmehän olleet yhdessä tuolloin.

Mikä tässä minua ottaa luonnon päälle, on seuraavaa: juuri ennen yhteen palaamistamme (olimme siis puhuneet asiasta ja keskustelleet etukäteen, josko yritetään uudestaan ja romanttisia viestejä oli sinkoillut varsinkin hänen puoleltaan). Hän oli mennyt kuitenkin sänkyyn erään hoidon kanssa juuri ennen minun palaamistani kuvioihin, koska tämä nainen oli humalapäissään tullut keskellä yötä miehen asunnolle, miehen ollessa jo unessa ja nainen oli itkenyt että vielä yksi yö please. Mies oli kuulemma ollut vastahankaan (koska oli siis jo aiemmin ilmoittanut naiselle jutun olevan ohi). Kuuleman mukaan sitten tämä nainen oli taivutellut miehen viimeiseen yhteiseen aktiin ja seuraavana aamuna tapahtuneen jälkeen oli mies sanonut, että se heidän seksihoito-suhde-mikälie on lopullisesti ohitse ja sillä selvä. Tästä muutaman päivän päästä me palasimme mieheni kanssa yhteen ja elimme onnellista aikaa puoli vuotta, kunnes vahingossa sain tästä tapauksesta tietää. Kuten jo sanoin, muut hoidot tuon eromme aikana eivät minua vaivaa, vaan ainoastaan tuo yksi tapahtuma. Monestakin syystä:

1. Mies oli lähetellyt minulle helliä viestejä ja sanonut pitävänsä minusta erittäin paljon ja että meidän pitäisi puhua tulevaisuudestamme yms. Olin vastannut noihin sanomisiin positiivisella palautteella, mutta hieman toppuutellen, tyyliin että kyllä minäkin sinusta valtavasti pidän edelleen, että puhutaan sitten lisää, kun tulen katsomaan sinua (tuolloin meillä oli välimatkaa 150 km).

2. Jos nainen on käytännössä niin pahassa humalatilassa tullut hänen luokseen keskellä yötä, ymmärrän, että hän on päästänyt naisen sisään asuntoon, ettei mitään pahaa tapahdu, onnettomutta, tms. Mutta sitä en ymmärrä, että miksi ei voinut tilata taksia tai laittaa patjaa lattialle ja antaa nukkua humalansa pois. Sen sijaan mies (selvinpäin vielä siis!) ensin kieltäytyy, mutta sitten suostuu seksiin, ”kun tämä on sitten viimeinen kerta”. Ja seuraavana aamuna hänellä oli kuulemma kova morkkis tapahtuneesta ja tunsi huonoa henkistä oloa. Oli myös silloin sanonut tälle naiselle (kun oli aamulla selvänä jo), että tämä oli nyt tässä, kiitos. Naisella oli mieheeni tunnesuhde, mutta miehellä naisen suuntaan fyysinen suhde. Se siis mikä ottaa aivoon on se, kuinka mies voi käyttää toista hyväksi tuolla tavalla, kun tietää että toinen silti haluaisi enemmän, kuin sen yhden yön silti.

Minun mielestäni tämä jollain tavalla täyttää hyväksikäytön merkit (vaikka nainen itse olikin halunnut tuota). Hän oli silti ”avuttomammassa kunnossa” kuin mies, joka oli selvinpäin. Ennen kuin sain tietää tästä, olen aina pitänyt miestäni erittäin huomioivana muita ihmisiä kohtaan ja auttavaisena, hyväsydämisenä... Mutta tämän tiedon kuulemisen jälkeen (kuulin siis häneltä itseltään) näen hänessä myös sen ”pahan” tai ns. heikon puolen, jota en olisi uskonut hänellä olevan. Ennen luotin häneen täysin, nyt en pysty vaikka kuinka yritän. Suurimman osan ajasta minulla on hyvä olla hänen kanssaan, mutta sitten siellä on se jäljellä oleva 5%, jolloin en luota kyseiseen ihmiseen pätkääkään. Erityisesti tämä viikko (stressiä muutenkin) on jostain ihmeen syystä nostanut tämän epäluottamuksen tunteen pintaan, en edes tiedä miksi.

Kuten alussa mainitsin, meillä menee hyvin ja rakastamme toisiamme valtavasti. Tästä aiheesta on keskusteltu monituiset kerrat aiemmin (pääasiassa lähes vuosi sitten, kun sain tästä kuulla). Niin, ajatelkaa melkein vuoden olen tiennyt ja edelleen se vaivaa minua. Mieheni on sanonut, että hän tiesi sen olevan todella typerä teko, minkä teki ja tiesi sen koko ajan ja on tuntenut siitä huonoa oloa. Tapahtumasta muutaman päivän kuluttua palasimme yhteen ja emme silloin keskustelleet tuollaisista asioista lainkaan (muista suhteista eroajalta siis). Oli vain niin hyvä olla yhdessä, että halusimme vain olla yhdessä ja nauttia.

Nyt sanotte olenko ihan pöhkö vai pitäisikö antaa asian olla ja keskittää energia muihin juttuihin, kuten parisuhteeseen.

Kiitos asiallisista kommenteistanne!

En osaa varmastikaan antaa sinulle mitään oikeaa vastausta tähän mutta ymmärrän tunteesi täydellisesti. Minulle kun nuo miesten entiset ovat jotenkin aina niin kova paikka ( miksi,en tiedä) Johtunee varmasti huonosta itsetunnostani, kuvittelen että kanssani ollaan säälistä ja kaivataan sydän karrella sitä entistä.
Noh mutta, on hyvä kuitenkin muistaa että miehet on miehiä ( voi tsiisus, sanoinko juuri noin..?) ja he voivat erotella tunteet ja seksin. Jos toinen ihan väkisin itseään tyrkyttää niin mikä jottei!
Koska en tunne miestäsi en uskalla syvällisempää analyysia lähteä tekemään. Mutta jos mikään muu ei sinua epäilytä tai saa miettimään miehen uskollisuutta niin unohda homma. Mutta jos ilmassa on jotain muutakin outoa ja sinusta tuntuu ettei kaikki ole kuin pitää, mieti tarkkaan jatkatko. Et välttämättä koskaan saa selville mikä oli vialla mutta itse kokemuksesta tiedän että jos vaisto sanoo että kaikki ei ole OK niin ei yleensä sitten olekaan. Toinen juttu on saatko koskaan tietää asian oikeaa laitaa.
Itselläni on juuri särkynyt sydän joten toivon teille kaikkea hyvää, rakkaus on ihanaa!

Kun ensin lopetitte suhteen 2 kk:n seurustelun jälkeen, mikä silloin oli syynä?

Onko tuo nainen, jonka kanssa miehellä oli hoitosuhde, sinulle tuttu? Miten sait tietää jutusta noinkin yksityiskohtaisesti?

Ihanko tosissasi kirjoittelet? Taidat olla vielä aika nuori. Itse sanon kyllä, että olet totaalisem pöhkö tai sitten olette vielä molemmat aika nuoria ja naiiveja.

Seli seli....

Ei kovin lupaavalta vaikuta. Jos noin herkästi menee häntää heiluttamaan, niin tekee sen varmasti jatkossakin. Kyllä autettavia löytyy aina. Mieti tarkasti, kannattaako kaunisteltuja tarinoita uskoa tai ainakin, minkä verran luottaa niihin.

Kun naapurin Matti pettää Maijaa, niin asia on aika helposti sivullisten käsitettävissä, tai ainakaan siitä ei mene yöunet. Mutta sitten kun se tapahtuu omalle kohdalle, niin järki ei pelaakaan, vaan ajatus pysähtyy aina samaan paikkaan: minua on loukattu. Jos kolhisin auton, niin hetken harmittaisi ja sitten soittaisin vakuutusyhtiöön ja auto korjattaisiin. Kummasti järki pelaisi, eikä lamaantuisi.

Miksi sinä pysäytät ajatuksesi SINUN loukkaantumiseen? Vai onko asia niin suuri, että sen rinnalla kalpenee esim. yhteinen elämä tai mukava yhdessäolo.
Jos pettäminen on anteeksiannettavissa, niin miksi sitä ei haluta tehdä.

Yksi keino selvittää ajatuksesi voisi olla se, että sinä haluaisit jatkaa, mutta mies ei voisi sinua enää sietää pikkumaisen kiukuttelusi takia, silloin joutuist käsittelemään asian, että et tulisi jätetyksi.

mies ei voi enää mitään asialle, pallo on ap:lla

Kiitos kommenteista.

Haluaisin heti sanoa, että teknisesti sehän ei ollut pettämistä, mutta minun mieleni vääntää siitä jotain muuta. Joku kysyi tunnenko naista. En, en ole koskaan tavannut, joten on pitänyt luottaa avomiehen sanaan.

Hän ei ymmärrä miten tämä vaikuttaa meidän suhteeseemme, kun sillä ei kuulemma ole mitään tekemistä meidän kanssa. Se oli jotain muuta ja nyt Me olemme yhdessä. Silloin vielä emme olleet (vaukkakin yhteenpaluu oli ilmassa). Ja siitä lähtien kun yhdessä päätime jatkaa, olen vakaasti uskonut ettei mitään muuta ole enää ollut kuvioissa. Sen verran yritän luottaa. Mutta miksi se vieläkin tuntuu niin pahalta?

Nainen 30, en ymmärtänyt täysin kommenttiasi - mitä tarkalleen tarkoitit. No, voin kertoa olevani 25 ja mies kohta 29. Ehkä olen hieman epävarma itsestäni, mutta ikävin juttu on se että ennen näin ei ollut! Luotin itseeni ja häneen. Nyt on kumpikin luottamus vaakalaudalla.

"Haluaisin heti sanoa, että teknisesti sehän ei ollut pettämistä, mutta minun mieleni vääntää siitä jotain muuta."

No kyllä se minun mielestäni oli pettämistä ja kyllä sinun reagointikin viittaa siihen, että otit sen pettämisenä. Jospa se onkin ollut este asian käsittelemiselle mielessäsi: olet kieltänyt sen olevan pettämistä , vaikka kärsit siitä. Ihmettelet itsekin suhtautumistasi.
On sinua petetty, eikä se ollut sinun syysi.

Millä ihmeen kriteerillä se on pettämistä, jos ap:llä ja miehellä ei silloin ollut suhdettakaan? On vaan epämääräisesti keskusteltu yhteen palaamisesta? Täällä nyt tuntuu tuo pettäminen olevan niin pinnalla, että sitä nähdään sielläkin missä sitä ei edes VOI olla. Ap:n kannattaisi ehkä vaan unohtaa koko asia ja keskittyä nykypäivään.
Sitäkään on ihan turha pohtia, käyttikö mies naista hyväkseen vai ei. Nainen meni itse miehen asunnolle vonkaamaan, joten oletettavasti nainen itsekin halusi tätä. Kukaan ei pakottanut ketään mihinkään. Voi hyvä ihme, herätkää jo tähän päivään jossa naiset eivät aina ole viattomia antajia ja uhreja kun seksistä puhutaan. Ettei ap nyt vaan yrittäisi tekemällä tehdä ongelmia, pitäiskös tarkkaan miettiä ettei olekin joku muu asia joka nyt suhteessa mieltä painaa?

Siinä olen samaa mieltä, että jokin muukin asia painaa.

MUTTA, Olipas mielipide. Siis kaksi ihmistä viestittelee keskenään ja heillä voi olla seksiä muiden kanssa siihen asti kunnes muuttavat yhteen. Oon varmasti vanhanaikainen, anteeksi kalkkeutuneet mielipiteeni. Mutta minua olisi petetty tuossa tilanteessa, olkaa te sallivampia.
Muuten missä menee raja, jos suhteessa on tauko, että voi hääriä kylillä pukkina hyvällä omallatunnolla. Sannko alkaa pukittamaan heti kun olen taukolaisen oven sulkenut, vai pitäisikö minun pidättäytyä seksistä vaikka vain kunnioittaakseni tauolla olevaa suhdetta ja odottaa mihin se kääntyy?

Minun mieheni piti entisensä kanssa tauon ja kävi toisen pedissä. Ja sitten palasi taas vähäksi aikaa exänsä kanssa yhteen kunnes erosivat lopullisesti. Kun me olimme seurustelleet vuoden, mies halusi pitää taukoa koska ei ollut varma tunteistaan ym. Tottakai siinä tuli kaikkea mieleen.. Siis ylipäätänsä tauko vain sen takia että saa sekstailla toisten kanssa on aivan järjetöntä! Tosin harva nyt varmaan ihan oikeasti sen takia taukoa pitää.. Mutta eihän sitä tiedä. Noh, tuli katumapäälle oikeastaan jo parin päivän kuluttua eikä ketään muuta kuulemma siinä ehtinyt olla :)

Nyt kun luin viestisi niin rupesin taas miettimään asiaa. Joskus itselläni on vähän ollut huonona tapana "kiusata" itseäni miehen entisillä ja muutenkin olen vähän mustasukkainen. Nyt kuitenkin yllätyksekseni heti tajusin, että kuinka turhaa se on miettiä menneitä asioita - meillä menee nyt hyvin ja olen rakastunut ja hänkin sanoo rakastavansa minua. Vuosi on kulunut tauostamme, yhteensä 2v takana (mukaanlukien tuo pieni tauko). Sain sellaisen hetkellisen ahaa-elämyksen, että minähän se onnellinen tässä olen koska minun kanssa mies nyt on. En ole kokenut mitään vastaavanlaista aiemmin ja kaippa se sitten on sitä tosirakkautta.. Vaikka toisaalta kuitenkin olen aina ajatellut (enkä nyt siitä ajatuksesta ole vieläkään luopunut) että tietynlainen mustasukkaisuus on kuitenkin ihan tervettä rakkaudessakin. Jos joskus tulen miehen exiin törmäämään, mieluummin kannattaa ottaa sellainen asenne, että on "ylpeä" siitä että on rakastamansa miehen kanssa ja että hehän näppejään ovat saaneet jäädä nuolemaan.. Ja kuitenkin realistisesti ajatellen enpä kyllä usko että minun mieheni exät kauheasti hänen peräänsä kaihoilisivat.

Ymmärrän tuntemuksesi. Yritä kuitenkin nauttia siitä mitä sinulla on. Usko rakkauteenne.. ja että aika varmaan parantaa. Älä tukahduta tunteitasi, mutta älä myöskään miestäsi liikaa "rasita" niillä.

Ja mitä tuohon naisen hyväksikäyttämisteoriaan tulee.. Kyllä minäkin olen aikamoisessa tuiterissa mieheltäni seksiä "kinunnut" ja sitä olen saanut, enkä sitä hyväksikäyttönä näe. Enpä siis sanoisi että tässä sinunkaan miehesi tapauksessa olisi mitään, mikä viittaisi siihen että miehesi olisi "paha". Vaikka heillä ei seurustelusuhdetta ollutkaan. Aikuiset ihmiset kuitenkin kyseessä. Sen kyllä myönnän että oli aika typerää mieheltäsi suostua naisen vonkauksiin kun oli kuitenkin jo ajatellut teitä ja palaamistanne yhteen, mutta miehesikin on vain ihminen. Ja ennen kaikkea mies ;)

Nimenomaan, itsekin olen tuota miettinyt, että missä se raja kulkee, että voidaan häärätä kylillä mielin määrin ja minkä sanomisen jälkeen (tässä tapauksessa minulle) tekoa ei voida enää pitää hyväksyttävänä. Aikoinaan, kun tästä tempauksesta sain tietää (liian pitkä ja monimutkainen tänne kirjoitettavaksi, sanotaan että osittain hokasin itse ja kysyessäni mieheltä, hän ei kieltänyt vaan kertoi kaiken. Sinänsä arvostan sitä.)
Hänen sanojensa mukaan näin kävi myös siksi, koska ei ollut varma haluanko minä palata hänen kanssaan yhteen, joten ei tuntenut sillä tavalla velvollisuutta olla lojaali mua (tai meitä) kohtaan. Tämä tapaus oli kuulemani mukaan piste i:n päälle, sen suhteen mitä mies halusi ja teki päätöksen, että haluaa minut takaisin. Ikäänkuin tämä tilanne sai hänet ymmärtämään jotain erityistä meidän välillämme.

Mutta, miksi se vaivaa minua? Kuten mainitsin, tämän tapahtuneen jälkeen olen katsonut kyseistä hemmoa eri tavalla, kuvittelin hänet aiemmin erilaiseksi ja ettei hän voisi tehdä tuollaista. Siksi osittain luottamuspuoli on umpikujassa. Haluan luottaa, mutta kuinka ihmeessä se tapahtuu?? Joku mainitsi, että minua nyt painaa muut asiat suhteessa ja onhan se totta - en voi luottaa täysillä ja näen mörköjä päivänvalossa. En ole mustasukkainen (en pyri rajoittamaan hänen menojaan millään tavalla, enkä pohdi että menikö siis todella kauppaan, kuten sanoi) Totta kai meni. Niin ajattelen. Mitä pelkään enemmän, on se, että hän jossain vaiheessa loukkaa minua jollain tavalla tai että esiin tulee muita luurankoja enkä jaksa yrittää luottaa enää.

En saa kiukkukohtauksia, enkä syyllistä häntä asialla. Olen pitänyt nämä mietteet visusti oman pääni sisällä viimeisen yli puolen vuoden ajan. Viimeksi asiasta puhuimme yli puoli vuotta sitten ja hän sanoi, että katuu sitä, tietää että toimi tyhmästi, mutta ei voi korjata sitä millään. Ymmärsi tuon tapauksen jälkeen haluavansa minut. Kun aiemmin tästä puhuimme ja näin miehen itkevän peloissaan, että pakkaan kamani ja lähden... Tuntui todella pahalta nähdä toinen rakas ihminen niin kärsivänä.

Siis pallo on minulla, kuten nimimerkki mies aiemmin sanoi.

Sinä kiellät asiaa. Ajattele, että joku saa haavan puukosta. Hän kieltää haavoittuneensa, eikä hoida haavaa, mutta haava tulehtuu ja hän joutuu kamppailemaan tulehduksen kanssa. Toinen saa haavan, hän myöntää, että haava tuli ja se on hoidettava. Haava paranee hyvin ja paranemista edistää vamman olemassa olon hyväksyminen.
Sinua on loukattu. Se on olemassa oleva asia, joka pitää hyväksyä ja surra pois, ihan avoimesti miehesi kanssa.

Menneiden asioiden murehtiminen kuluttaa hirmuisesti energiaa. Jos parisuhdetta koskevissa ajatuksissasi tuo "pettäminen" on päälimmäisenä ajatuksena mielessäsi, et ehkä kykene keskittymään siihen rakkauteen ja yhdessäolon ihanuuteen, joka noin tuoreessa suhteessa pitäisi olla.

Luulen, että jokainen joutuu jossakin elämänvaiheessa ottamaan kantaa pettämiseen tai sen riskiin. Valitettavasti elämään kuuluu aina tietty epävarmuus: voi tulla vakava sairaus, toinen saattaa pettää, voi joutua autokolariin, työpaikka saattaa mennä konkurssiin tms. Ainakin itse olen huomannut, että helpoin tapa selvitä siitä kaaoksesta on se, ettei murehdi liikaa tulevaa, vaan todellakin yrittää oppia nauttimaan jokaisesta käsillä olevasta päivästä. Et voi todellakaan kahlita häntä millään muulla tavalla kuin rakastamalla häntä. Hän on jo kokenut varmasti oman kiirastulensa ja ymmärrät itsekin, miten hänen käytöksestään näkee, miten tärkeä sinä olet hänelle. Enpä usko, että hän tekee samaa uudestaan ihan heppoisin perustein.

Uskon, että tuossa "pettämis" tilanteessa miehen itsetuntoa on tietyllä tavalla ehkä imarrellut se, että nainen lähes polvillaan maanittelee miestä sänkyyn. Eiköhän meistä jokainen halua kokea olevansa haluttu? Jos mietit tilannetta, että hän ei ole seurustellut silloin, niin kaipuu toisen läheisyyteen ja hellyyteen on olemassa. En tiedä, onko hän hakenut hetken lohtua ja läheisyyttä vai yksinkertaisesti tuntenut vain himoa. Todennäköisesti hänellä on ollut ristiriitaisia tunteita (rakkautta sinua kohtaan, normaalit nuoren miehen seksuaaliset tarpeet jne) ja siksi hänellekin asia on raskas.

Jos tuntuu, että tarvitset keskustelua, niin juttele asiasta miehen kanssa, sillä eihän tällaiseen asiaan saisi suhde kaatua. Kuten ymmärrät, asia on isolta osalta sinun pään sisällä oleva ongelma, joka ei varsinaisesti edes ole ollut pettämistä. Ei sinun tarvitse unohtaa tapahtunutta, mutta anna miehelle ihan tietoisesti anteeksi. Ei kukaan meistä ihmisistä ole täydellinen. Ei sinunkaan tarvitse heti luottaa mieheen 100 %:sesti, mutta anna hänelle tilaisuus paikata tapahtunutta ja rakentaa luottamusta uudelleen.

Tiedän että se vaivaa, niin vaivaisi minuakin, että miten voi lähetelä toiselle viestejä ja toisaalta taas paneskella samaan aikaan toista. tosin miehet taitaa olla tuollaisia,
tilaisuuden tullen, mikä ettei, saipahan naisen hiljaiseksi ja pois elämästään....
toivottavasti. Koita jaksaa.

Aihetta vähän sivuten... En käsitä oikein noita taukoja, joita suhteissa pidetään kun "halutaan miettiä" tai "ei olla varmoja tunteista". Siis pistetään suhde jäähylle vähäksi aikaa ja sitten päätetään että jatketaan tai ei. Itse en ole koskaan tähän taukomenettelyyn lähtenyt enkä sitä kyllä muillekaan suosittelisi. Jos tauon ideana on (kuten ainakin nimim. "mies" mielestä tuntuu olevan) että ollaan tauolla ja molemmat tahoillansa viettävät aikansa pohdiskellen ollako vai eikö olla-kysymystä mutta kuitenkin sitoutuneena. Siis ei vapaina vaan tavallaan kuitenkin suhteessa. Mitä järkeä silloin on koko tauossa? Suhde on jäähyllä mutta muiden tapailu on pettämistä? Eikö näissä tauoissa olekaan vähän se idea, että tapaillaan ehkä muitakin ja siinä sitten huomataan kuka onkaan se tärkein? Pitäisi ehkä tauosta päätettäessä myös keskustella siitä, mitä se tarkoittaa. tehdä siis pelisäännöt selviksi. Eipä tarvitsisi jälkikäteen pohtia, että pettikö se mies nyt vai ei kun ei oikeastaan edes oltu yhdessä kun minä en ollut ihan varma mitä haluan..

Ja miehelle vielä. Eihän kyse ole siitä, että vasta yhteen muutto tarkoittaisi seksi lopettamista muiden kanssa. Mutta jos nimenomaan on sovittu, ettei olla yhdessä, niin silloin käsittääkseni molemmat ovat vapaita tekemään mitä lystäävät muiden kanssa. Ok, mies on lähettänyt ap:lle romanttisia viestejä, joihin ap on vastannut "positiivisesti mutta toppuutellen". tästä siis miehen olisi pitänyt ymmärtää, että ap haluaa takaisin yhteen eikä muihin naisiin saa enää edes vilkaista.

Kyllä tässä nyt tehdään ongelmaa sinne missä sitä ei edes ole. Puhuisitte keskenänne, selviäisi ehkä tämäkin asia. Ihmetyttää monesti, millä perustein nykysuhteet oikein toimivat, kun asioista ei voida edes keskustella. Jos minua jokin puolisoni käytöksessä painaa, puhun siitä hänen kanssaan. Eipä tarvitse sitten yksiksensä asian kanssa kärvistellä.

No itseasiassahan se tauko-määritelmä taitaa tulla vasta myöhemmin kun tiedetään miten kävi eli palattiin yhteen. Omassa viestissäni ainakin taisin vähän virheellisesti puhua tauosta, kun kyllä mies tuolloin oli ihan ero-sanaa käyttämässä. Mutta kyllä minustakin kuitenkin "oikean" tauon idea on se, että saa tapailla muita - eihän ne tunteet kait muuten selkene ellei sitten lähde kokeilemaan uusia vesiä, varsinkin jos se on ollut "tauon" taustalla (ts. jonkun sortin vapuuden kaipuu). Mutta voihan suhteessa ottaa myös "etäisyyttä", joka on sitten tauko näkemisessä mutta ei kuitenkaan ero, eikä näin ollen oikeuta toisten kanssa olemiseen. Mitkä nyt sitten ovatkaan oikeat termit :) Pääasia että molemmat tietää missä mennään.

Kuules nyt ap, unohda menneet ja nauti tästä hetkestä!!! Mitä ihmeen merkitystä sillä nyt enää on jos miehesi on taukonne aikana harrastanut seksiä jonkun hoidon kanssa?? Sinuthan miehesi kuitenkin halusi ja valitsi, ja käsittääkseni on yhteenpaluunne jälkeen ollut uskollinen.
Kyllä sen pitäisi riittää!

Mielestäni miehesi käytös ei ollut pettämistä, koska ette olleet palanneet vielä yhteen. Yhden yön haksahtaminen on mielestäni tuossa tilanteessa ihan inhimillistä ja ymmärrettävää, valitettavaa onkin vain se että ylipäätään sait tietää asiasta. Kyllä se nyt kuitenkin on niin että ei elämässä voi sekä syödä kakkua että säästää sitä. Jos ollaan breikillä niin silloin on hyväksyttävä se että toinenkin jatkaa elämäänsä ja katselee muualle.

Olin itse nykyisen mieheni kanssa lähes vuoden breikillä, ja tiedän että hänellä oli sinä aikana muutamia hoitoja ja yksi vähän pidempikin juttu. Mutta, niistä kuitenkaan ei tullut mitään pidempiaikaista, kuten ei omistakaan jutuistani, ja totesimme molemmat että me olemme kuitenkin se "oikea pari", että me kuulumme yhteen ja piste.
En nykyisellään missään tapauksessa jaksa kuluttaa energiaa joidenkin vanhojen juttujen vatvomiseen, vaan keskityn elämään suhdettamme tässä ja nyt. Suosittelen samaa. Onnea tulevaisuudellennne! :-)

Järkevintä sun olisi vaan unohtaa koko episodi. Teillä oli huonompi kausi jolloin erositte ja sitten tapahtui juttuja mutta mitäpä sitten, jos nyt on hyvä olla toisen kanssa niin siinä kun olet! Älä anna tuon homman sentään pilata nyt olemassa olevaa suhdettanne... :/

Kun asia kuitenkin sinua noinkin vaivaa ja vie energiaa olisi ainakin tulevaisuuden takia hyvä puhua miehelle suoraan mitä hyväksyy ja mitä pitää pettämisenä.
Minusta mie s on edelleen liero - jos puhelimessa luvataan että
kulta olen vain sun - välimatkan takia ei tapaa vasta kuin myöh. niin kyllä minä luen miehen vähän toisin.
1. Hän erossa ollessa halusi vielä viimeisen kerran tätä naista.
Aidosti jo päätöksensä tehnyt olisi hoitanut tosiaan taksin tai patjan kaverille tai selvin päin jopa vienyt kotiin. Hän halusi vielä sen viimeisen kerran.
Koska teidän juttunne tulevaisuushan ei ollut vielä varmaa. Olitte eronneet jo aiemmin.
2. Mies on näitä ajautujia. Uin vahingossa liiveihin - Leo.
Minusta tärkeintä on nyt että puhut ja kerrot että tuo todella sattui sinuun ja muutti käsitystäsi hänestä. Jos hän on nyt mies niin on aika alkaa näyttämään 110 % miksi sinun kannattaa hänen kanssaan vielä olla. Jos saat tyhmän kana ajatus kuvion miehellesi jo tässä vaiheessa tuota liiviin uimista tulee tapahtumaan jatkossakin, vuosien myötä.

Minua ei haittaa tyttöystävän entiset kumppanit vaikka niitä on kieltämättä paljon.
Kun puhutaan luottamuksesta suhteessa mennään vaikealle osa-alueelle.Suhteen ollessa kunnossa ei kukaan edes ajattele moisia asioita? Epäileväisyys heijastuu yleensä toisen ihmisen käyttäytymiseen. Eniten koskettaa ajatus puolison tunteiden harhailevan vieraassa ihmisessä , hyväilyt sekä hellyys , se vaikuttaa enemmän kuin pelkkä seksi.
Seksiähän voi harrastaa ilman tunteita jokainen mies ja nainen tapahtumien kulkeutuessa sopivasti päin mäntyä.Kysymys onkin rakkaudesta toiseen ja että rakkaus suunnataan oikeisiin asioihin sekä tunteisiin.Kun toisella on hyvä olo vieressä ei toinen 99% petä.Pettämiseen tarvitaan jonkunlainen tunnepuolen tyytymättömyys tai fantasia? Keskity olennaiseen eli elämiseen miehesi rinnalla , mitä tuollainen epäileväinen ajattelu auttaa????

Hei ja kiitos vastauksistanne.. on pistänyt mietityttämään aika lailla.. Järjellä ajatellen kannattaisi elää tässä hetkessä eikä murehtia. Mutta murehdin "alitajuisesti" kun en luota satasella. Voih eihh.

Voi teitä sinisilmäisiä naisia. Ei mies hirveästi suostuttelua tarvitse, jos nainen kysyy seksiin (ja on edes vähänkin hyvännäköinen). Lukekaa biologiaa. Miehellä on vain seksi mielessä.
"nainen taivutteli".. heh. Johon mies, että ehkä sitten tän kerran... Herätkää sinisilmät!

Yhteistyössä