Apua, jäin sikiöseulannassa kiinni.

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
Huolestunut
Olen ihan hirveän huolissani ja stressaantunut, kun joudun naistenkilinikalle jatkotutkimuksiin. Kuulun riskiryhmään. Niskaturvotusta oli viikoilla 11+1 2,3mm ja papp-a arvo oli 0,5. Myös ikäni oli riskitekijä. Olen 28. Olen ihan hirveän peloissani. Raskaaksi tulemisesta olin hirvittävän iloinen ja nyt päällimäisinä tunteina on suru ja huoli.

Haluaisin kuitenkin mennä verikokeisiin uudestaan, kun olin niissä liian aikaisin, kun luulin, että viikkoja oli enemmän. Voiko se vaikuttaa tulokseen?
 
Huolestunut
Menin jo kärsimättömänä yksityiselle uusiin verikokeisiin. Meidän riskimme saadadown lapsi on 99,5. Aika pienestä riskistä on kyse, mutta aiheuttaa tämä silti huolta.ja kun tiedän, että lapsivesipunktion keskenmenoriski on 05-1 %. Stressavaa!
 
aha
No, sanoisin kylläkin, että tolla prosenttimäärällä saat terveen lapsen. Foolihappoa ois sun pitäny syödä alussa. Sitä saa appelsiinimehusta, vihreistä vihanneksista ja tietysti pillereinä.
 
Ap
No, sanoisin kylläkin, että tolla prosenttimäärällä saat terveen lapsen. Foolihappoa ois sun pitäny syödä alussa. Sitä saa appelsiinimehusta, vihreistä vihanneksista ja tietysti pillereinä.
Uskon kyllä saaneeni foolihappoa. Kahden viikon päästä on lapsivesipunktio. toivon, että kaikki on hyvin. Itse toimenpide pelottaa hurjasti. :(
 
Viimeksi muokattu:
------neito----
Meidän kuopuksella oli samaiset 2,3 mm niskaturvotusta tuossa ekassa ultrassa ja kävimme naistenklinikalla tutkimuksessa eikä ollut down vauva. Lisäksi kakkosultrassa oli kätilön sijasta lääkäri. Terve tyttä syntyi, joka on touhukas pian kaksi vuotias. Eniten mua ärsytti lääkärit ja kätilöt, kaikki olivat jotenkin ärsyttävän maailmanlopun tyylillä kaikki tutkimukset. Yrittivät (kai) olla neutraaleja, mutta kaikki henkilökunta suhtauituivat jotenkin maailmanlopun tyylillä, ja ekassa ultrassa kätilö pyysi suoraan yli-lääkärin paikalle... Mies ei onneksi tiennyt ko. lääkäri oli ylilääkäri, toisin kuin minä... Kakkosultrassa olin niin jännittynyt, että mulla särki päätä kaksi päivää....
 

Yhteistyössä