Hae Anna.fi-sivustolta

Apua keittiön värivalintaan?

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä vierailija, 17.02.2020.

1. vierailija Vierailija

Olen kyllästynyt siihen, että keittiöni värimaailma ei toimi. Ostin asunnon, jossa oli tehty keittiöremontti, joten en raaskisi lähteä vaihtamaan kaappien ovia tai lattioita. Ongelma on se, että keittiöiden kaapit ovat beiget, mistä minulla ei ole kokemusta. Tämä väri on melko lähellä kaappien väriä:
    https://www.gigantti.fi/product/kei...q-peitelevy-korkea-kaappi-211-cm-natural-oak#

Välitila on shakkiruudukkokaakeleita beige + tumma harmaa. Pöytälevyt ovat tummanharmaita. Beige kaakeli lähellä tätä: https://www.laattapiste.fi/tuotteet...tainen-matta-liimataplaarkilla-30x40/19102329

Lattia on harmaata kivijäljitelmää. Seinät ovat valkoiset ja kodinkoneet ovat valkoiset.

Minulla oli ennestään valkoinen pöytä ja tuolit, harmaa matto ja harmaat verhot. Kuvittelin niiden istuvan keittiöön, koska siellä on harmaata. Väärin luulin. Lämmin beige aiheuttaa sen, että kylmä valkoinen ja harmaa huonekaluissa/kankaissa on kuin erillinen osa keittiössä. Keittiö ei ole kokonaisuus. Miten saan keittiöön järkevän värimaailman? Seinät/seinän olen valmis maalaamaan. Kiinteät keittiökalusteet ovat L-muotoisesti, yksi seinä on lähes kokonaan ikkunaa ja sen edessä on pöytä ja sitten on kokonaan ehkä valkoinen seinä, jolla ei ole yhtään mitään. Tulisiko se seinä maalata tai tapetoida?

Kiitos, jos joku parempisilmäinen viitsii auttaa. :)

2. vierailija Vierailija

Tuskin täällä ketään auttaa. Miksi et käänny ammattilaisten puoleen. Meidän kotiin -lähes joka huonneeseen on värit suunnitellut sisustussuunnittelija-taiteilija Naomi Mesin eikä ollut edes kallista. Lopputulos on ihan todella ihana tai viimeistä yläkerran huonetta vasta päästään toteuttamaan mutta on helppoa hänen suunnitelman pohjalta kun siinä on kaikki värimallit ja tapettinäytteet ja kaiken aikaa on saatu neuvoja jos on jotain kysyttävää ollut. Lähtökohta oli kodissamme todella ankea ja värit aika sekasotkua kun on vanhempi talo johon on jo muutama pintaremontti aikaisemmin tehty. Ei olisi ilman neuvoja osattu tälläisesta edes uneksia.

3. vierailija Vierailija

Verhot/kappa, jossa on samaa beigen sävyä kuin kaapeissa -> yhtenäistää.
    Seinän itse maalaisin tehostevärillä, kenties jollain lämpimän keltaisen sävyllä tai laittaisin tauluja, joissa toistuu tuo beige+lisäksi väriä.

4. vierailija Vierailija

valkoinen pöytä sinulla jo oli, joten kuten tuolla yllä ehdotettiin, beige matto ja beiget verhot. Itse kokeilisin myös miten tummanruskea matto ja verhot (joko tumman ruskeat tai beiget, myös verhojen materiaalilla on väliä. Esim joku puuvillapanamainen tummanharmaa verho voisi näyttää aika kauhealta,mutta sitten joku läpikuultavampi tai pitsisemmän oloinen ruskea verho voisi toimia) tai punainen matto ja vaikkapa valko-punaiset verhot toimisivat - kuviollakin on toki väliä.

Värivalinta riippuu myös paljon valosta. Sekä ikkunasta tulevasta, että lamppujen värisävystä (=lamppujen värisävy ei ole aina sama, on kellertävää valkoista ja sinertävää valkoista ja kaikkea siltä väliltä)

5. vierailija Vierailija

Beige ja beige, voi kamalaa:( Juuri tuon takia meille värivalinnoissa käännytty myös mainitun taiteilija Naomin puoleen. Tiesin-:-olen tutustunut taiteeseensa että häneltä ei mitään tylsää tarvinnut odottaa:) juuri noita beige-neuvoja tupattiin kun muutamasakin väriliikkeessä ja sisustusliikkeessä poikkesin. Jos ne värimaaailmat jo lähtökohtaisesti on sanonko mitä niinkuin meidänkin talossa oli, (jotain oranssi-vihreää mm) niin miksi pitäisi vielä niillä edelleen jatkaa. Naomin suunnitelmaan tykästyin heti-:-hän esitteli hyvin naisellisen ja läämpimän kokonaisuuden jossa on värikylläisyyttä ja pehmeyttä ja tilaamaani raikasta nuorekkuutta, eli koen nuo beikejutut hyvin sanoisinko mummomaisina:( Tilat muuttuivat selvästi avaramman oloisiksi jo ihan tuon suunnitelman myötä, puhumatta hyvistä valaistusratkaisuista. Eri tilat tulivat hyvin huomioon otetuiksi, esim lastemme huoneiden värimaailma:) Tänä keväänä tulee hankintaan vielä olohuoneeseen uusi mattio ja pari valaisinta koska ihan kaikkea en pystynyt kerralla hankkimaan mutta selkeän suunnitelman pohkjalta on helppoa näin jälkikäteen täydentää. Suosittelen!

6. vierailija Vierailija

Kokeile sitä ikkunan kautta tulevaa valoa muuttaa värillisellä kapalla tai verholla pehmeämmäksi vs kovemmaksi. Toinen vaihtoehto on vaihtaa kaappien ovet.

7. vierailija Vierailija

jos ei tykkää beigestä, ei kannata ostaa asuntoa, jossa on beige keittiö, tai sitten tekee sinne remontin :)))

8. vierailija Vierailija

Kiitos paljon vinkeistä. :) Asunto oli eron jälkeen nopea ratkaisu ja tärkeintä oli löytää koti, joka oli työmatkan ja rahapussin kannalta sopiva. Jokseenkin helpolla olen päässyt, kun suurin ongelmani on keittiön kaappien väri :D Luulen, että näillä vinkeillä saan sellaisen sisustuksen, jonka kanssa selviän vielä vuoden-pari ennen suurempaan kotiin muuttamista.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri