Hae Anna.fi-sivustolta

apua! kimppa juhlat 30+30

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä kolmekymppinen, 27.07.2005.

1. kolmekymppinen Vierailija

Minulla on pienoinen probleema! Tai lähinnä ajattelen ystäviämme ja heidän ongelmaansa muistaa minua ja ystävääni, jotka päädyimme järjestämään kimppa kolmekymppiset. yhdistämällä voimavaramme saamme enemmän. Mutta tiedän, että jotkut vieraista saattavat hikoilla mahdollisen lahjan suhteen. Kuinka te toimisitte vastaavassa tilanteessa. olemme kyllä kutsun loppuun laittaneet, että :"" Lahjasta ei tarvitse nähdä vaivaa, vaan paras lahja on ystävät, joten saavuthan paikalle"". Mutta en ainakaan itse osaisi mennä tyhjinkäsin... olisiko järkevää laittaa sisääntulon lähelle pöytä, johon jokainen voi halutessaan jättää lahjansa, kokematta, että olisi vieraampaakin juhlakalua pitänyt muistaa. meillä on yhteisiä ystäviä, mutta myös omia kutsuvieraina, joita toinen ei ole välttämättä tavannut.

Juhlapaikkana on viihtyisä ns ""saunatila"" jossa pieni keittiö... tarjoiluunkin otamme mieluusti ideoita vastaan. Idealla helppo toteuttaa ja kuljettaa.

Meidän juhla menu ajatus on:
    Kinkkukiusaus
    caesar salaatti
    patonki
    -vesi, mehu, olut viini

kakku tilataan (mahdollisesti tiramisu levykakku)
    kahvit ja konjakit

iltapalana: Aura ja Kreivi juusto viinirypäleitä, suolakeksejä, hapankorppuja

juomina koko illan, drinkkiohjeita ja niihin varatut alkoholit ja landrinkit (totesimme, että monet karttavat boolia.. sen arvaamattomuuden vuoksi, joten jokainen voi itse ""rakentaa"" drinkkinsä, niin tietää mitä juo), olut, siideri, viini. sekä alkoholittomia juomia.

Ideoita tarjoiluun ja muuhun otetaan mieluusti vastaan

2. näin täällä Vierailija

Olen täysin samassa tilanteessa kuin sinä ja me ratkaisimme asian niin että kutsuun tuli teksti jossa sanottiin että lahjominen tarpeetonta, pääasia kun itse tulet. Mutta jos kuitenkin haluat meitä välttämättä muistaa, paikalla on tippipurkki johon voi halutessaan laittaa. Itse olen jo pyöreäni täyttänyt ja lahjani saanut ja ystäväni täyttää joulukuussa jolloin saa lahjansa joten meillä on odotettavissa vieraita jotka tulevat ilman lahjaa.
    Meidän juhlat on mökillä elokuussa ja meillä on menussa salaatteja (perunasalaatti, italiansalaatti, vihreä kanasalaatti), patonkia, grillattavaa, peruna- ja kasvisnyyttejä, jälkkäriksi hedelmävartaita. Juomina boolia, sangriaa, viiniä sekä alkoholittomia.
    Ei millään pahalla mutta mielestäni kinkkukiusaus on niin käytetty juttu että itse en tarjoaisi sitä mistään hinnasta.
    Itse ottaisin sen tilalle mieluummin vaikka kana-riisipaistoksen. Ja otattehan huomioon mahdolliset ei-lihansyöjät. Ja kun allergisia on aina liikenteessä, me teemme kaikkiin ruokiin kauniit tuoteselostekyltit.

3. ehkä vielä... Vierailija

Kinkkukiusaus on hyvä, mutta voit tehdä vielä kasvisgratiinin,se on helppo tehdä ja hyvää. Jättäsin tuon iänikuisen perunasalaatin pois ja tekisin tilalle waldorf-salaatin.Se menee kuin kuumille kiville ja loppuu aina kesken.nam

4. 30 Vierailija

Kiitos todella paljon vastausesta! (vastauksista) meille saapuu vieraita n 40. joten todellakin pitää olla helposti valmistettavaa. Olen pienemmillä kutsuilla tehnyt kanapastaa valkoviini kastikkeessa, palapaistia punaviinikastikkeessa jne. mutta nyt on eri asia, kun väkeä sen verran paljon. toki tuo kinkkukiusaus on aika maallinen nimi, mutta minulla on siihen oma herkullinen sävellys, kaikki sitä syöneet ovat pyytäneet reseptin, eli en minäkään mitään arkiversiota ollut ajatellut tarjota. =) meillä ei ole grilli mahdollisuutta vaan ainoastaan uuni läämitykseen.

teemme myös selosteet mitä tarjoamamme ruoat ovat syöneet. Sen verran on läheisiä kutsutuissa molemmilla, että kasvissyöjiä ei ole. Kutsuissa olemme pyytäneet ilmoittamaan mahdolliset allergiat ja ne toki huomioimme.

Aivan ihania juhlia teille.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri