apua! kohdunsuu tuntuu kovalta tai kyhmyräiseltä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen siis 1,5v lapsen äiti, ennen synnytystä kohdunsuu tuntui aina pehmeältä "napukalta". tähän saakka kohdunsuu on ollut jossain niin korkealla etten ole yltänyt kokeilla, mutta eilen se oli alempana ja koitin. kohdunsuu oli paljon kovempi kuin ennen ja vähän ehkä kohollaan yhdestä kohtaa! keskellä tuntui reikä, sen tiedän että kuuluu asiaan lapsen saamisen jälkeen mutta tuo muhkuraisuus/kova kohdunsuu ei ole tuttua!

miten teillä muilla? minä siis avauduin kymmeneen senttiin synnytyksessä ja sitten piti tehdä kiireellinen sektio. papa otettiin jälkitarkastuksessa ja se oli normaali. pitääköhän nyt huolestua, onko tullut jotain???

ööh, eikös sen kova pidä ollakin normaalitilassa? pehmentyminen liittyy raskaana olemiseen/synnyttämiseen.

joo tiiän mut vertasinkin tätä nyt siihen tilanteeseen ennen raskautta, kohdunsuu tuntui pehmeämmältä aina verrattuna eiliseen. ja tasaisen pyöreältä, nyt se oli kohollaan jotenkin jostain kohtaa, sileältä pinnastaan kyllä tuntui. jos jotenkin koittaa kuvata niin siinä on ehkä kyhmyn tuntuinen kohta heti reiän vieressä

Itselle tuli vielä siihen reunuksen juureen röhelöä limakalvolle tavallisesta tulehduksesta. Pelästyin kovasti syöpää ja kondyloomaa, mutta ei siinä muuta ollut.

Anteeksi nyt tyhmä kysymys, mutta ronkkiiko kaikki naiset raskausaikana kohdunsuutansa? Minulle ei olisi tullut mieleenikään, en tosin muutenkaan tunge sormia alapäähäni.

ei se tunnu röhelöltä tai mitenkään siitä pinnasta muutenkaan poikkeavalta, ihan sileä on. mutta muoto on erilainen kuin ennen ja varsinkin siitä "kyhmyn" kohdalta on kovempi kuin ennen.

Yhteistyössä