APUA KOHTA 6V:N KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta väsynyt äiti

Vieras
Tämä meidän luupää on aika paketti! Ikinä ei ole isompien kanssa tarvinnut näin vääntää ja kielenkäyttöön puuttua! En tod tiedä mitä enään teen. On huomioitu, sylitelty, kielletty, pistetty arestiin, puhuttu ja pleikkari on arestissa.
Siis äskeinen yhteenotto:
Olin puhelimessa. Kävi pöristämään suullansa niin että olin ihan märkä. Lopetin puhelun hetken päästä ja ajattelin et kerjää huomiota, joten otin syliin ja pussailin. No tämäpä täräytti mua silmälaseihin ja perässään huusi V...tun homo, läski v...u!! Yritin pysyä rauhallisena, keskustelin kielenkäytöstä, taas 1000kerran ja puin sille vaatteet ulos ja käskin purkamaan ylimääräisen energian isin kanssa pihalla.
Illalla samanlaiset raivarit sai, ihan syystä ei mistään ja kielenkäyttö täysin samaa linjaa.
Kaik keinot on tän kielenkäyttöön käytetty, mitä vaan olla voi. Ja toisena päivänä tää on ku enkeli, mut sais olla hiukka useammin.
Oon miettinyt että voiko tää olla joku kausi, jolloin ei ihan tiedä onko iso vai pieni ja siksi näin käyttäytyy?

Täällä kans 6v poika joka häiriköi aina kun olen puhelimessa, tämän takia olen mennyt parvekkeelle puhumaan että saan puhua rauhassa. Ja poika on koko ajan äänessä ja muistaa tarkaan jos sisarukset saa enemmän huomiota jne. Kielenkäytöstä meillä on keskusteltu moneen kertaan ja meillä ei lapset kiroile (en edes muista onko ikinä sanonut kirosanaa) tosin pihapiirin lapsukaiset varmaankin opettavat senkin...

Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Täällä kans 6v poika joka häiriköi aina kun olen puhelimessa, tämän takia olen mennyt parvekkeelle puhumaan että saan puhua rauhassa. Ja poika on koko ajan äänessä ja muistaa tarkaan jos sisarukset saa enemmän huomiota jne. Kielenkäytöstä meillä on keskusteltu moneen kertaan ja meillä ei lapset kiroile (en edes muista onko ikinä sanonut kirosanaa) tosin pihapiirin lapsukaiset varmaankin opettavat senkin...

Ei meilläkään isommat kiroile! Tää on niin uskomaton tapaus et jo naurattaa!!

Mistähän on oppinut tuollaista kieltä käyttämään.. Mutta muuten siis, voin sanoa kokemuksesta, että siinä n. 6v kieppeillä on meillä ainakin ollut joku uhmakausi, kun pitää mahdottomasti koetella rajoja ... ja niitä äidin hermoja..

Meillä on selkeät rajat, mutta todella kokeilee niitä. Eikä kyllä kumpikaan vanhemmista anna periksi, näissä asioissa. Taas tuo tuli sisälle, ja on kun sivu olis käännetty!
Ja sitä mistä on nuo asiat oppinut en voi tietää, kotona ei tuollaista puhuta. Päiväkodissa tuntuu että pojat keskustelee kaikenlaisista elämän asioista. Mutta en halua päiväkotia syyttää, kuuleehan lapset kaikenlaista joka paikassa. Ja vastuuhan loppukädessä on meillä vanhemmilla. Taas tuntuu ihanalta lapsukaiselta tuo pikku piru:-)

Toi muakin hirvettää jo nyt, lapsi vasta 1,5v. Mutta siis myöhemmin varmaan tulee vaihe että lapsi alkaa puhumaan törkeitä, kiroilemaan ym, mitä oppii muilta. Niin MITÄ ihmettä siinä pitäisi tehdä oikein?? Kun ei voi muuta kuin komentaa, ja eihän monikaan muksu sellaiseen korvaansa lotkauta, vaikka kuinka komentaisi. Kiroilee vaan...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä