APUA! kohtutulehdus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jomotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jomotus

Vieras
anteeks jos on inhottava aihe, sitten ei kannata lukea pidemmälle...
mutta jos joku osais auttaa??
mistä tietää synnytyksen jälkeen että on kohtutulehdus??
kuumetta ei taida olla, ei ole ainakaan kuumeinen olo niin en ole mitannutkaan. vatsaa ei polttele, mutta alavatsalla tuntuu outo aristus tai pieni jomotus.
jälkivuoto melkein loppui mutta nyt tulee taas kirkasta verta ja tänään yksi hyytymä, ei kyllä mitenkään kamalan paljon. synnytyksestä 2 viikkoa aikaa.
pitääkö mennä päivystykseen vai soittaa synnyttäneiden osastolle? miten tutkitaan, ultralla?

No mulla tuli jälkivuotoa n.10 viikkoa niin siitä tiesin et oli tulehdus..Kivut oli niin kovat ettei voinu liikkua edes ja hyytymiä tuli myös paljon. Mutta kyllähän ne oireet vaihtelee riippuen sitä miten paha tulehdus on. Mutta mene ihmeessä käymään lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madeia:
No mulla tuli jälkivuotoa n.10 viikkoa niin siitä tiesin et oli tulehdus..Kivut oli niin kovat ettei voinu liikkua edes ja hyytymiä tuli myös paljon. Mutta kyllähän ne oireet vaihtelee riippuen sitä miten paha tulehdus on. Mutta mene ihmeessä käymään lääkärissä.

päivystykseen on varmaan turha mennä, mutta täytyy kai soitella synnyttäneiden osastolle :/

Alkuperäinen kirjoittaja jomotus:
Alkuperäinen kirjoittaja Madeia:

päivystykseen on varmaan turha mennä, mutta täytyy kai soitella synnyttäneiden osastolle :/

Kannattaa se soittaa ja käydä kun kohtutulehdus on oikeasti vaarallinen!

mulla ei ollu varsinainen kohtutulehdus vaan kohdunlimakalvo tulehdus, kuume nousi muutamaan tuntiin reiluun 39C. Siitä kuumeesta päättelin että jotain häikkää on, seuraavana aamuna labraan ja lääkäriin, 10 pv:n antibioottikuuri. Maha ei ollut missään vaiheessa kipeä eikä arka eikä hyytymiä tullut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla ei ollu varsinainen kohtutulehdus vaan kohdunlimakalvo tulehdus, kuume nousi muutamaan tuntiin reiluun 39C. Siitä kuumeesta päättelin että jotain häikkää on, seuraavana aamuna labraan ja lääkäriin, 10 pv:n antibioottikuuri. Maha ei ollut missään vaiheessa kipeä eikä arka eikä hyytymiä tullut...

Mulla oli kahdet antibiootit päällekkäin kun oli niin paha..Kuume kävi siellä 40 asteessa..

Yhteistyössä