Apua kuivaan päänahkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuttisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammuttisi

Jäsen
05.08.2012
446
1
16
mulla on kuiva päänahka (omistan atooppisen ihon) ja se on luultavimmin ärtynyt lisääntyneestä hiuslakan käytöstä. No lakkaa en oo nyt reiluun viikkoon käyttäny, mut tää saunan jälkeinen kuumotus ja kutina on hirveää! päänahka ei siis oireile kun suihkun ja saunan jälkeen ja sittenkin vasta kun tukan harjaa. on muuten kuumotuksen (tätä ei ole suihkun jälkeen) ja kutinan lisäksi myös kosketusarka.

millä sitä päänahkaa sais kosteutettua ilman, että tukka rasvottuu?

Mulla on kuiva ja kutiava päänähka kans. Ainut mikä poistaa kutinan on bio plussan hilseshampoo. Ei tarvi kuin pari kertaa pestä tolla niin hilseily ja kutina on pois. Mikä sinänsä on hullunkurista, hilseshampoonhan periaatteessa kuuluisi,kuivattaa lisää, koska se on tarkoitettu rasvoittuneelle päänahalle.. No anyway, silloin kun ei kutise käytän XZ:n rauhoittavaa vaniljasuklaa shampoota ja hoitista. Kaikki muut shampoot ja hoitikset aiheuttaa kutinaa, samoin muotoilutuotteet.

Hiukset voi pestä vaikka Humektan perusvoiteella. Shampoota ja hoitoainetta sitten harvemmin. Itse käytän nyt KC:n No nothing -sarjaa, on tuntunut ihan hyvältä. Pahimpaan kirvelyyn ja kutinaan sitten ihotautilääkäriltä liuokset ja voiteet.

Itseasiassa pesukertoja ei kylläkään tule vähentää, kerran päivässä pesu on ok. Samaa mieltä oli myös ihotautilääkäri. Usein kutiava päänahka johtuu liian harvasta pesemisestä

[QUOTE="eeps";29357560]Mulla on kuiva ja kutiava päänähka kans. Ainut mikä poistaa kutinan on bio plussan hilseshampoo. Ei tarvi kuin pari kertaa pestä tolla niin hilseily ja kutina on pois. Mikä sinänsä on hullunkurista, hilseshampoonhan periaatteessa kuuluisi,kuivattaa lisää, koska se on tarkoitettu rasvoittuneelle päänahalle.. No anyway, silloin kun ei kutise käytän XZ:n rauhoittavaa vaniljasuklaa shampoota ja hoitista. Kaikki muut shampoot ja hoitikset aiheuttaa kutinaa, samoin muotoilutuotteet.[/QUOTE]

kiitos! :) Pitää katsella huomenna kaupasta noita.. Siellä on vaan niiin iso valikoima et jos ei tiedä mitä etsii, niin ei kyl mitään löydäkkään..

Ihan tuli mieleen, että mahtaako teillä olla oikea kuusi jo sisällä kodissanne? Itse sain pari vuotta sitten joulukuusesta allergisen reaktion ja siihen kuului myös ihon ja erityisesti päänahan kuivuminen. siitä alkoikin kuukausien hoitorumba. Kuusi on tosi allergisoiva, kuivattaa muutenkin huoneilmaa, levittää homeitiöitä jne..

Ainoa mikä mulla auttoi, oli system4 -tuotteet, niistä se seashell (jos muistan nimen oikein...) -hoitoaine ja sitten sellainen päänahkaan levitettävä ja jätettävä hoitoaine, joka aluksi sattuu niin saakelisti kun sitä laittaa, mutta auttaa nopeasti kutinaan.

Ei ole oikeaa kuusta, juurikaan niiden eliöiden takia (yh!) :D pitää tässä googletella näitä teidän antamia vinkkejä. Jos muistais huomenna kaupassa kattoa sit niitä. tää on just paha kun oireilee vaan pesun jälkeen, niin varmaan sitä enää kaupassa muistaa.. no jospa nyt laittais ihan lapulle ylös. :)

Osta kaupasta kookosrasvaa saa ainakin isommista marketeista. Levitä sitä päänahkaan enne pesua ja anna vaikuttaa vähintään 20 minuuttia. Lopuksi pese hiukset huolellisesti shampoolla. Kookosrasva kosteuttaa todella hyvin ainoa huono puoli on sen tuoksu jos kookoksen hajusta ei pidä.

Mun miehellä on atooppinen iho ja päänahka usein hilseilee, kutiaa yms. Käyttää hiusten pesuun aqualan perusvoidetta tai super kosteuttavaa suihkusaippuaa, toki hänellä on tosi lyhyet hiuksetkin :) Kortisoniliuosta joutuu myös käyttämään aika ajoin.

millä sitä päänahkaa sais kosteutettua ilman, että tukka rasvottuu?

Mulla on sama ongelma aina näin talvisin.

Monenlaista tököttiä on vaivaan kokeiltu ja tuntui aluksi, että mikään ei tähän tule auttamaan. Löysin sitten aco-sarjan tuotteet ja kyllähän helpotti. Käytän itse hiuspesun jälkeen päänahkaan hierottavaa versiota, mutta myös muunlaisia löytyy.

Aina pesun jälkeen rasvat kalloon ja kutiamattomana eteenpäin.

Yhteistyössä