APUA! Kuukautisista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Mitä ihmettä tämä voi olla?
Kohta on pakko käydä lääkärin vastaanotolla vaikka milleen tk.lääkärille en missään tapauksessa tahtoisi mennä :( Ovat ulkomaalaisia ja vaihtuvat viikottain - yleensä nuoria miehiä jotka eivät tajua eivätkä osaa suomea :( Sinne sitte vaan ketarat oikoseen ja jalkoväli levälleen kun oikealle naistentautienlääkärillekin meneminen olisi minulle epämiellyttävää jostain syystä.

Mutta nyt siis outoa häiriötä... tietäisiköhän joku mistä voisi johtua?

Ensin tuli reilu viikon tosi niukkaa rusehtavaa vuotoa - ei tarvinut edes sidettä. Tuli lähinnä vessakäyntien yhteydessä.
Sitten alkoi verinen vuoto joka oli aika niukkaa ( pikkuhousunsuojilla pärjäsi ) ja se kesti niukkana 1½ viikkoa kunnes nyt eilen muuttui runsaaksi :( Lorahtelee ja side on todellakin tarpeen!

Ap - olisitko kenties voinut olla raskaana ja se mennyt kesken?..nyt sitten vuotelee kunnolla poijjes(miulla näin)

Miulla km vuoto alkoi rv5+0 ja oli aika mitätönta(yksi isompi hyytymä)..sitten seuraava kierto alkoikin jo Kp21-22(normisti 24-28) ja vuoteli todella runsaana!

Suositteleisin kyllä lääkärillä käyntiä.
..entäpä jos kävisit kuiteshin siellä yksityisellä.:)

Ap - olisitko kenties voinut olla raskaana ja se mennyt kesken?..nyt sitten vuotelee kunnolla poijjes(miulla näin)

Miulla km vuoto alkoi rv5+0 ja oli aika mitätönta(yksi isompi hyytymä)..sitten seuraava kierto alkoikin jo Kp21-22(normisti 24-28) ja vuoteli todella runsaana!

Suositteleisin kyllä lääkärillä käyntiä.
..entäpä jos kävisit kuiteshin siellä yksityisellä.:)

Tuo raskaus vois periaatteessa olla mahdollinen. Oli aika 'pitkä kierto' mut minulla kierrot olleet aina aika epäsäännöllisiä. Joskus jämptejä mutta välillä tullut pitkiäkin kiertoja. Tosin ikinä ei ole tälläistä vuotoa ollut :/
En ole edes tuollaisesta rusehtavasta vuodosta koskaan kärsinyt vaan aina alkanut kunnolla ja kestäneet runsaana tai melko runsaana 5-8 päivää ja sitte loppunu tyystin.

Ei ollu tarkotus loukata, mutta klamydia on ainakin mulla aina tutkittu kun on tullu ylimäärästä vuotoo/tuhrua.

Yksityisellä maksaa jonkun 100€, riippuu mitä tutkitaan ja kauanko käynti kestää.
Ei sulla oo sairauskuluvakuutusta? Se korvais jos menee vuodon takia gynelle.

No tauti se ei oo ainakaan!
Onkohan kallista käydä yksityisellä tutkituttamassa?
Ei se mitään hirveitä maksa. Todennäköisesti jos käyt siellä terveyskeskuslääkärillä, hän vain lähtettää sinut eteenpäin gynelle ja maksat siitä sitten poliklinikkamaksun ja sitä ennen mahdollisesti vielä terveyskeskusmaksunkin.
Itse menin viimeksi suoraan yksityiselle, kun laskeskelin, ettei se paljon kalliimmaksi olisi tullut kuin nuo kaksi maksua, pääsin parin päivän sisään haluamaani aikaan. Kunnallisella olisi mennyt varmaan kauemmin pelkälle tk-lääkärille pääsy, gynelle varmaan sitten ainakin useampi viikko jos ei kuukausia.

Katselin että gynetutkimus paikallisessa maksaisi ultrineen 110€. Siis jäisi maksettavaksi. Siihen sitten vielä esim. kilpirauhas ( minulla kilpirauhasen vajaatoiminta mutta se on pari viikkoa sitten testattu ja oli ok ) kokeet ja testosteronikokeet ois reilu 100€ nekin :/
Ei minulla ole tähän hätään noin paljoa rahaa :(

Voikohan tk.lääkärin luo mennä ja pyytää gynelle ajan? Itseasiassa yhden tk.lääkärin kanssa puhuin puhelimessa ( soitti kilpirauhaskokeitten tuloksia n. viikko sitten ) ja kun kerroin että kuukautiset olivat pitkään myöhässä ja olin sen vuoksi ( ja parin muun oireen ) varma että kilpirauhasessa on taas häikkää, niin sanoi että olisi paras mennä gynelle. Mitään lähetettä ei sitten kuitenkaan laittanut :(
Jos vaikka sillä verukkeella ei tarvitsisi alapäätänsä 'millesattuulääkärille' vilautella? Paitsi tuskin siellä ensi viikolla enää sama lääkäri on kuin silloin :/

viis vaivasta - tarkistuta pääsi! Entä sitten vaikka tk.lla onkin ulkomaalaisia lääkäreitä?

voi elämän keväät... siinäpähän vuodat

Ei minua ulkomaalaiset lääkärit haittaa! itseasiassa kolmessa eri synnytyksessä on kaikissa ollut eri ulkomaalainen lääkäri, yhdessä nainen ja kahdessa muussa mies. Eivätkä haitanneet yhtään kun OSASIVAT PUHUA ja YMMÄRSIVÄT kunnolla suomea!
Nämä mitä täällä on eivät oikeasti ymmärrä tarkasti mitä koetat kertoa, eivätkä puhu niin selvästi suomea että sitä ymmärtäisi :/
Säälin esim. vanhoja ihmisiä tämän vuoksi kun joutuvat heidän pakeilleen menemään.
Enkä siis itsekään mielelläni jalkoväliäni esittele lääkärille joka ei ymmärrä edes puhettani kunnolla.

Flunssat yms. vaivat pystyn kyllä tuolla hoitamaan jos tarvetta on. Mutta tälläiset 'yksityisemmät ja monimutkaisemmat' hoitaisin mielelläni sellaisen lääkärin luona joka ymmärtää mistä on kyse.

Ap - et tarvitse mitään TK lääkärin lähetettä yksityiselle gynelle, varailet vain ajan haluamallesi.
..ja kannattaa tehdä hiukan salapoliisityötä, vertailemalla hintoja - soittelemalla selviää.=)

..jos vaikka ihan ekaksi kävisit siellä ultrassa.

"Flunssat yms. vaivat pystyn kyllä tuolla hoitamaan jos tarvetta on. Mutta tälläiset 'yksityisemmät ja monimutkaisemmat' hoitaisin mielelläni sellaisen lääkärin luona joka ymmärtää mistä on kyse".

Tiesi käy siis yksityiselle gynelle!:wave:
(varmisteleppa vielä maanantaina, onko oma lääkärisi TK:ssa "suomea ymmärtävä")

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä