Hae Anna.fi-sivustolta

Apua leikattiin liian lyhyet hiukset! ;(

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä riina1, 02.09.2008.

1. riina1 Vierailija

Tarvitsen kipeästi selviytymisvinkkejä, leikkautun pitkät hiukseni olkapäille ulottuviksi ja varsinkin edestä kerroksittaiseksi malliksi.
    Aina kun yritän laittaa sitä tai erehdyn katsomaan peiliin, alkaa itkettää, tunnen itseni rumaksi eikä tukka pysy edes poissa naamalta ilman pinnejä!
    Eikö ole muuta tehtävissä selvitä kasvu-aika kuin ottaa pidennykset?
    Kasvatamiseen menee monta vuotta :(
    Miten saan hiukseni kuriin kunnes voin taas katsoa peiliin? (ensi vuosikymmenellä :()

2. no panique Vierailija

leikkaa vielä lyhyemmät, mutta eri malliset! Eikös vanha viisaus sano, että sitä mitä ei voi peittää, kannattaa korostaa..? Eli mars toiselle kampaajalle, ellet halua enää samalle mennä, ja miettikää sinulle uusi malli!

3. riina1 Vierailija

Ei, en missään nimessä kun ongelma on juurikin sen lyhyys :(

4. Anna uudelle kampaukselle muutama päivä aikaa ennen kuin juokset kampaajalle. Silmä voi tottua ja se ei olekaan enää niin paha. Jos sittenkin olet sitä mieltä, että tuli kamala moka tehtyä eikä kampaus sovi sinulle ollenkaan, niin sitten vasta kampaajalle neuvottelemaan hiustenpidennyksistä tai "korjausleikkauksesta".

Auttaisiko panta tuossa hiusten kurissapitämisessä?

Tsemppiä, kyllä se siitä.

5. Mulle leikattiin myös liian lyhyt tukka kaksi kk sitten,myös olkapäille!!Olen siitä saakka pitänyt hiuksiani kiinni koska ovat mielestäni niin rumat aukinaisena kun olen tottunut pitkiin hiuksiini,eli en ole vieläkään tottunut!!Vielä pari kk kun jaksaisin hiuksia pitää kiinni niin jo toivottavasti ovat jo pitemmät pikku jouluihin!

6. Gogo x Vierailija

No mitä te alunalkaen edes pyysitte kampaajaanne tekemään? Tuskin se nyt vahingossa on liian lyhyttä tehnyt, ehkä kommunikaatiossa oli katkos.

Kyllä se kuule kasvaa, yritä nauttia uudesta tukasta ja anna sen kasvaa takaisin.

7. yksi mielipide Vierailija

Nyt kipi kapi tilpehöörikorukauppaan. Pannat, nipsut, hainleuat, pinnit - tyylinmuutos vaatii oman etsikkoaikansa. Et saa uutta tukkaasi samalla tavalla kuin vanhaa (tiedän, että kiusaus on suuri) eikä sitä aina osaa laittaa edes samalla tavalla kuin kampaaja sen laittoi.

Kokeile uusia hiusmuotoilutuotteita, mm. mulle oli hiusvaha ihan uusi juttu mutta siitä tuli mun juttu!

8. jouluksi Vierailija

se on jo kasvanut 4 senttiä, että ei mitään pidennyksiä, nehän katkoo hiuksia ja lyhenee entisestään oma tukka. Ne nipsut on aika ikäviä.

9. opiksi ottanut Vierailija

Monen epäonnistuneen leikkauksen ja kasvattelun jälkeen päädyin kampaajalle joka suostuu vain pieniin muutoksiin kerralla. Toisaalta ärsyttää koska kampaajalle mennessä haluaa että tulos myös näkyy, mutta loppujen lopuksi ihan fiksua kokeilla varoen miten hiukset asettuu ja ilme muuttuu.

10. Neitopeikko Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Mulle kävi vuosi sitten niin, että kampaaja leikkasi hiukset liian lyhyeksi. Näytin aivan kamalalta! Nyt olen oppinut vahingosta..Heh. Sanon aina kampaajalle, että leikkaa ensin kaksi senttiä ja katsotaan miltä näyttää!

11. Miaumiau Vierailija

Mulla taas kampaaja ei leikannut tarpeeksi... Että ketutti maksaa sitten, kun toinen vaan selitti jotain ympäripyöreää, miten ei sovi jos leikkaa takaa lyhyeksi.

12. riina1 Vierailija

kiitos ihanista vinkeistä, nyt on hiukset jotenkin kurissa pannan avulla!

13. Great Vierailija

Kauneimman pituiset hiukset ovat yleensä juuri olkapäille ulottuvat. Liian pitkät jostain syystä näyttävät 'homssuiselta' ja liian raskailta.

14. en ymmärrä... Vierailija

Miksi maksoit? Etkä vaatinut leikkaamaan lyhyemmäksi?

15. ............. Vierailija

niin, tuo on sun mielipide.

16. riina1 Vierailija

Homssuisuus pitkissä hiuksissa voi lähteä (jos on sellainen tukkapäivä) kun laittaa kampauksen, nutturan tms, nyt kun on kerroksia olkapäille homssulta näyttääkin kun kerrokset hapsottaa eikä pysy mitenkään...

17. VVV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Silmällä kestää vähän aikaa tottua uuteen hiustyyliin. Lisäksi kestää aikansa, että oppii oikeat niksit kunkin hiustyylin laittamiseksi aamuisin. Jos tukkaasi on kerrostettu voimakkaasti edestä, todennäköisesti se vaatii vähän käsittelyä näyttääkseen hyvältä.

Tietysti kaikkein järkevintä on hankkia sellainen kampaaja, jonka kanssa kommunikaatio sujuu. Itselläni on onneksi sellainen tilanne, että olen antanut omalle kampaajalleni täydet valtuudet leikata ihan mitä vain. Saatan sitten seuraavalla kerralla antaa palautetta asiaa makusteltuani, että "joo, tämä otsahiusten muoto oli kiva" tai "jätä vähän pitemmäksi tästä kohtaa". Tuo vaihtelua elämään, kun ei koskaan tiedä, minkälainen hiustyyli on tulossa kun kampaajalle menee. ;)

Mutta noin yleisenä mielipiteenä sanoisin, että ei kannata henkisesti hirttäytyä siihen, että hiusten kuuluu olla pitkät. Pitkät hiukset ovat helposti nimittäin aika tylsät (niitä tulee pidettyä lähinnä ponnarilla / nutturalla ym. pois tieltä), ja hennolla hiuslaadulla eivät edes näytä kovin hyvältä. Itse olen kahdesti elämäni aikana leikannut ristiselkämittaiset pitkät hiukset lyhyiksi, ja molemmilla kerroilla tulos on ollut ehdottoman positiivinen.

18. Once did Vierailija

Ymmärrän täysin ap:n harmin. Minutkin kampaaja pyörsi pari vuotta sitten leikkaamaan "trendikkään polkan". Ehkä ekat pari tuntia olin riemuissan. Seuraavina aamuina kähertimien kanssa tapellessa aloin ikävöidä entistä liehulettiä, jota yhä edelleen kasvatan. Olisi pitänyt heti epäillä, kun kampaaja kysyi tykkäänkö väkertää suoristusraitojen ja vahojen kanssa. (En tykkää.)

Opin tuosta kerrasta, että pitkä ja homssuinen ;) letti on mun juttuni. En ole mikään huoliteltu tyylilyyli muutenkaan, enkä jaksa ahertaa kampausten parissa. Pitkät hiukset saa minuutissa nutturalle ja letille. Jos väkertää märkään tukkaan nutturan, saa vaivattomat kiharatkin.

En uskalla enää käydä kampaajalla kovin usein, koska ne niin mieluusti pätkivät tukkaa liikaa. Ehkä kampaajan koulutuksessa tai asiakaslähtöisessä ajattelutavassa olisi parantamisen varaa.

19. ylin,sulle Vierailija

äh. sulla oli vaan niin hampputukka että kampaaja katsoi parhaksi leikata enimmät pois.

20. saman kokenut Vierailija

Ei se nyt ihan niin mene. Kyllä mielestäni asiakasta pitäisi aina kuunnella.

21. olkapäille Vierailija

itse leikautin pitkät hiukset viime kuussa olkapäille ja olen tyytyväinen. Nyt hiukset näyttävät edes joltain auki! (eikä vain aukinaiselta). Kasvojen ilme keveni ja ponihännätkin näyttävät terhakoilta, kevyt tupeeraus pysyy hiuksissa paremmin ja hiukset saa laitettua paremmin kuohkeiksi.
    Muutamalla ystävälläni on tämä asenne että nainen on nainen vain pitkillä hiuksilla ja ne on niin kätevät kun saa ponnarille ja letille. täytyy sanoa että molempien hiukset ovat varsin tylsät ja mielikuvituksettomat (niinkuin omani ennen).

MUTTA kyllä itsekin pidin muutaman itkupäivän ennen kuin silmä alkoi tottua uuteen tyyliin. Kannattaa ottaa esimerkiksi kuvia omista hiuksista eri puolilta! kuvissa hiukset näyttävät aina paremmilta kuin oman kriittisen silmän alla peilissä! kun kävelet kaupungilla katsele ihmisten hiuksiä, minkälaiset hiukset kiinnittävät sinun huomiosi positiivisella tavalla. (huomaat että ei se taida olla se pitkä tukka niskassa ponihännällä tai letillä) voitpa yllättyä että omat hiuksesi muistuttaa juuri niitä hiuksia joita ihastelet. Nyt on myös hyvä aika ostaa esim. uusi kiharrin, suoristusrauta, volumemaster tai muu, ja varata viikonloppuna aikaa uusien hiuksien muotoilukokeiluun ja erilaisten kampausten harjotteluun. Itse pesen hiukseni joka toinen aamu, föönään, kohotutan volumemasterilla tyven ja viimeistelen vielä suoristusraudalla ja aikaa tähän menee jotain alle 10 min. harjoittelulla oppii nopeakis :D

ja jos lyhyt tukka hirveästi ahdistaa, suosittelen teippipidennyksiä! eivät rasita omaa hiusta, helppo laittaa ja samaa hiusta voi käyttää uudelleen ja uudelleen. teippipidennysten laittokin kestää hiusmäärästä riippuen 10-40 minsaa. eka kerralla maksat hiuksista ja työstä (hiuksia voi myös tilata itse nettitukusta, pidennykset puoleen päähän jotain 90e), toisella kerralla vain työstä. Teippihiukset on myös helppo itse irrottaa.

22. riina1 Vierailija

" sulla oli vaan niin hampputukka että kampaaja katsoi parhaksi leikata enimmät pois."

mulla oli latvoissa hamppua mutta ei kaikki mitkä leikattiin.. :(

23. riina1 Vierailija

mikä on volumemaster? googlailin mutta en löytänyt...

24. hei kamoon Vierailija

Siis eihän olkapäille ylettyvä tukka ole lyhyt..

25. hohhoijjaa Vierailija

Näiden pitkähiuksisten (henkeen ja vereen) mielestä kaikki muut paitsi pitkät hiukset ovat lyhyitä. Hartioille ulottuvat, polkkatukat, poikatukat, siilitukat. Kaikki ovat lyhyitä hiuksia, vain pitkät ovat parhaat. Vain pitkähiuksiset saavat miehiä. Vain pitkähiuksiset ovat kauniita ja naisellisia. Vain pitkät hiukset ovat parhaat, vaikka hiukset olisivatkin surkeat kaksihaaraiset kuivalatvaiset hiirenhännät. Joka muuta väittää on kananperse.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri