Hae Anna.fi-sivustolta

Apua leikattiin liian lyhyet hiukset! ;(

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä riina1, 02.09.2008.

1. 5v*12kk*1cm=60 senttiä, ja niin eihän tuossa jää viidelle vuodelle kuin noin 2 senttiä vuodessa lyhennysvaraa (olkapäiltä alaselkään lie normi-ihmisellä noin 50 senttiä). Eli ei tuo mitenkään hidasta kasvua ole, kun todennäköisesti tasoittamista ja latvojen leikkausta joutuu oikeasti tekemään paljon enemmän kuin pari senttiä vuodessa!

2. Mun mielestä taas lyhyet hiukset on usein tylsät. Etenkin 30+ naisilla alkaa olla jo useimmilla lyhyet hiukset tai max olkapäille ulottuvat "pitkät". Niissä ei ole todellakaan mitään persoonallista. Lähes kaikki tuntemani lyhythiuksiset pitävät hiuksiaan samalla tyylillä. Hiukset on usein leikattukin niin, että ne asetellaan aina samalla tavalla (esim. joku pidempi osio otsalla tms).

Sen sijaan oikeasti pitkät hiukset ovat selvästi harvinaisemmat katukuvassa ja siten myös persoonallisemmat. Tarkoitan nyt lähes vyötärömittaisia ja pidempiä. Erilaisten kampausten tekeminen on vain viitseliäsyydestä kiinni. Lyhyet hiukset eivät ole käytännössä läheskään niin monipuoliset kuin pitkät. Kokemusta on molemmista.

3. No Vierailija

Mulla hiukset kasvoivat olkapäiltä puoleen selkään noin vuodessa eli alaselkään menis sitten ehkä toinen vuosi, noin, eli yhteensä suunnilleen kaksi vuotta. Ei todellakaan viittä vuotta, mikä on jo aika olematonta hiusten kasvua. Ottaen huomioon, että tuon puoleen selkään kasvatuksen aikana kävin kampaamossa joka toinen/kolmas kuukausi jolloin hiuksia lyhennettiin sentti. Eli hiukset kasvavat loppujen lopuksi todella nopeasti.

4. "Hiukset kasvavat kuukaudessa 1–1,5 senttimetriä".
    Hiukset ? Wikipedia

Joko siis no:n selkä hartioista peppuun on noin 20 senttiä pitkä, tai hänen hiuksensa kasvavat moninkertaista vauhtia "normaaliin" nähden. Ainakin minun selkäni hartioiden tasalta häntäluuhun on luokkaa 50 senttiä, eli kahdessa vuodessa tähän mittaan päästäkseen hiusten pitäisi kasvaa vähintään 2-3 senttiä kuussa, riippuen latvojen tasauksen määrästä.

5. sinkkiä syönyt Vierailija

Voit olla onnellinen todella poikkeuksellisen nopeasta hiuskasvusta. Itse kuulun tuohon kategoriaan, jossa hiukset tosiaankin kasvavat vain sen yhden (1!) sentin kuussa, vaikka mitä yrittäisin. Silloin tietää (+ näkee), etteivät ne hiukset tosta vaan tai todella nopeasti kasva. Nippanappa saa vuodessa 10 cm, mikä ei mikään kovin iso pituusmitta ole, jos muutaman kerrankin tasaa latvoja. Harvemmalla on sinun kaltaisesi kasvunopeus.

6. äijänköriläs Vierailija

Itse miespuolisena kadehdin naisten pitkiä hiuksia, jotka voi vaan vetäistä ponnarille esim. kiireaamuina. Oma hiusmallini on lyhyehkö luonnontaipuisa ja erittäin pyösrteinen joka vaatii kastelun joka kerta ennen laittamista, 10-20cm kerroksittain, takaa lyhyt. Lyhyt hiusmalli vaatii hiusten huolellista laittamista kunnollisten muotoilutuotteiden kanssa! Minulla roikkuisi tukka kaiket päivät hujanhajan naamalla ellen joko föönaisi sitä taakse tai otsatukkaa sivulle. Kunnolla pitävät pohjatuotteet ja lakkaa/muotoiluvoidetta päälle. Tukka on onneksi uusiutuva luonnonvara :) Voithan kokeilla nyt erilaisia kampauksia, esim trendikästä vetlookkia jossa vedät kaikki hiukset taakse. Tai sitten föönillä taaksepäin harjan kanssa ja kohotat edestä... Ei ne pinnitkään haittaa. Itsekkin niitä mielelläni käyttäisin, mutta ei oikein tyylikkään miehen tyyliin ehkä natsaa, mieluummin tujut muotoilutuotteet.

7. Dirlanda Vierailija

Tosi pitkät hiukset. Eikä ole haperot tai huonokuntoiset. Ja omalla värillä suht tumman ruskeat. Hienoimmillaan just pestynä ja sileänä. Valuvat pitkälle selkään kiiltävinä ja paksuina.

8. Pitkahiuksinen Vierailija

...itselläni ylettyvät hiukset melkeinpä peppuun. Niistä ei ole vaivaa kuin ehkä vain ja ainoastaan tukanpesussa ja kuivauksessa. Edes harjaaminen ei ole mikään ongelma. Etuhiukseni yritin myös kasvattaa, mutta ovat sen verran heikot että katkeilivat melkein heti, joten leikkasin söpön otsatukan. Ja nykyään kaikki 4 siskoa, ystävät, perhetuttavat ja ihan vaan ohikulkijatkin (joskus) ihastelevat hiuksiani ja pienenä kutsuttiin prinsessaksi (siis tällä pitkä tukka+otsatukka - tyylillä). Eli minusta tälaiset hiukset sopivat naiselle kuin naiselle erittäin hyvin huolimatta, onko esim. kasvosi soikeat vai pyöreät tms. Nämä vaan tuntuvat sopivan joka päähän!

9. Mielipiteinen! Vierailija

Uskokaa tai älkää, mut täs lapsena ja johki 30v. asti voi olla pitkät hiukset, mutta sit pitää osata koko ajan laittaa ja hoitaa niitä hiuksia! Mun äitillä oli 30v. asti pitkät hiukset ja ne oli kyl tosi nätit, mut sit ku se leikkas ne lyhyemmäks, ni kaikki rupes sanoon et " sä näytät ainaki 10v. nuoremmalta, ku ennen!" ja jos on ohut pitkä hiirenhäntä ja sen leikkaa lyhyeks, hiukset näyttää paljon paksummilta ja elävimmiltä!! Tää on vaan niin tosi asia!

10. harmistunut Vierailija

Olin juuri parturilla, kun mulle valitettiin liian pitkistä hiuksista, mutta nyt ne ovat aivan LIIAN lyhyet. Olen kokeillut lyhyitä jo aikaisemmin - en tykkää. Olisko kellään ideoita miten niitä vois laittaa tai miten saada kasvaan ne nopeammin? Apua pliide.

11. vierailija Vierailija

Leikattiin liian lyhyet hiukset edestä, kun sanoin, että etummaisia hiuksia voisi lyhentää.
    Nyt ne ovat niin lyhyet, että joudun pitämään päälaella nippeleillä. Auki hiukset näyttävät karseilta...
    Olisiko mitään ideaa / uutta hiustyyliä?

12. vierailija Vierailija

Tulee myöhäs, utmvastaus sulle:

Jos haluat saada kasvatettua tukkaa , ns. "Nopeammin" kuin "hitaasti" 1-3cm 1-5kk, kannattaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Kannattaa myös liikkua 30min-2h päivässä, monipuolisesti. Vaikka 3krt vko raskasta liikuntaa, ja 2pvä vko:ssä kevyempää liikuntaa, ja voisi syödä myös muutamia vitamiineja. Myös tietääkseni on jotain vitamiinia, tms en muista tarkasti mutta joka nopeuttaosi hiiustenkasvua. Myös 2krt pvä:ssä kun hieroo hellästi ja kevyesti 10-15min pänahkaapäsormenpäillä, saattaa myös auttaa. Kannattaa aina lievittää stressiä, kun on stressiä. Myös kunnon yöunet auttavat. Älä harjaa hiuksia liikaa, vaan tarpeen tullen. Suosittelen myös vain 3 krt viikossa käyttämään shampooota, ja 3 krt viikossa käyttämään hoito-ainetta vain karvoihin, että latvatkin pysyvät mahdollisimmanbkauanmja hyväkuntoisina.

Houstyyliksehdotan, että jos laittaisi etutukan vaikka parille soljelle tai linnulle sivuun tai, ns. Ylös kun vain on. Ja lakkaa vielä. Kannattaa kokeilla vaikka laittaa etutukkaa letillep ja jatkaa muilla hiuksiölajos vain voit niin, ns. Ranskanleipä.
    Lisää voit googettaa, esim. Lyhyet hiukset, ja kampaus tyylit.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri