Hae Anna.fi-sivustolta

Apua - luottokortilla laskujen maksaminen?

Viestiketju osiossa 'Kahvitunnilla' , käynnistäjänä tyhmä kysyjä, 01.09.2006.

1. tyhmä kysyjä Vierailija

Hei,

olen hakemassa luottokortin ekaa kertaa ja kysyisin onko sillä mitenkään mahd. maksaa laskuja? Siis jos verkkopankista maksan, laskuhan menee suoraan tililtäni, mutta onko jotain jekkua miten saada pahassa rahapulassa kortilla apua laskujen maksuun - niin että käytännössä saa siirrettyä maksut seuraavalle kuulle kun visalasku sitten tulee.

Varmaan tyhmä kysymys, mutta kun mulla ei ole koskaan ollut korttia, en tiedä miten nämä jutut toimii... Kiva jos joku jaksaa auttaa typerää ;)

2. N47 Vierailija

Ainahan viime kädessä voit nostaa luottotililtä rahaa ja kiikuttaa tallentamaan sen käyttötilillesi.

Mastercardilla olen maksanut laskuja automaatilla tai siirtänyt rahaa käyttötilille.

3. verkkopankista Vierailija

Jos maksat luotolla laskun, maksu menee heti tililtä.

Kannattaa siirtää oma siirto luotolta tavalliselle tilille ja tallentaa laskut erääntymispäiville.

4. alkup. Vierailija

Apua - miten se siis tehdään luotolta jos on vaan visakortti???
    Olen kai jotenkin tyhmä kun en ihan tajua ;)

Kiitoksia neuvoista, juu ainahan voi nostaa ja kiikuttaa rahat tilille, enpä ajatellut asiaa :)

5. Maksellut Vierailija

Verkkopankkisi valikosta löytyy kohta "Korttiluoton nosto omalle tilille" tai muuta vastaavaa. Ensin tietysti klikkaat "Kortit"-kohtaa. Valitset vain oikean korttiluoton jos sulla on niitä useampia ja sen tilin, jolle rahat haluat. Ensi kerran kun makselet laskuja, niin tutustupa tarkemmin valikkoihin.

Visalta pystyy siirtämään rahaa omalle pankkitilille, samoin MasterCardilta, ihan itse verkkopankin kautta. Ja rahat näkyvät tililläsi heti. Sitten vaan makselet laskujasi pois. Tein itse kerran just näin Visan kanssa, kun oli ylimääräisiä koulutusmenoja. Muuten en Visaani olekaan käyttänyt.

6. höhhöh Vierailija

Ala sinakin elämään varojes mukaan. Mitä järkeä on ostella luotolla ja sit kuitenkin ne otetaan tililtä pois? Aina sama kaava. Kohta on niin solmussa kaikki raha-asiat. Ite ostan ylimääräisillä rahoillani. Koskaan ei oo tarvinnu ylittää tiliä.

7. N47 Vierailija

Toisilla saattaa tulot vaihdella eri kuukausina paljonkin, näin itsellänikin. Voin siis huoletta ylittää tilini, vinguttaa visaa tai ottaa pikavipin silloin kun tarvitsen. Tiedän nytkin, että syyskuun tilissä tulee 500 euroa enemmän käteen kuin elokuussa. Ja tammikuu on aina sellainen kuukausi kun tulee n. 1200 euroa pääomatuloja.

Siksi kai nuo järjestelmät on luotu, että sillä saa joustoa.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri