Apua! Menkat vai kiinnittymisvuoto vai mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piparkakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piparkakku"

Vieras
Kaipaisin apua teiltä kokeneemmat palstailijat! Olemme mieheni kanssa käyneet lapsettomuuslääkärin pakeilla kun toivottua lasta ei kuulu. Minulla epäsäännölliset menkat eikä mitään tietoa kierron pituudesta. Nyt kuitenkin ovulaatio saatiin aikaan Pregnyl-pistoksella ja ClearBluella bongasin sen viikko sitten ke-to (2.-3. pvä). Ovulaation jälkeen tuli vähän valkovuotoa ja kaikenlaista nippailua yms.

No, tänään aamulla (eli ovulaatiosta n. 10-11 pvää) huomasin kevyttä ruskeaa vuotoa vessassa käydessä. Myöhemmin tuli vähän lisää ja mukana oli pikkaisen myös ihan kunnolla punaista verta. Vuoto ei tule hulahtamalla housuihin asti.

Olisi tärkeää tietää, alkoivatko menkkani jo nyt, koska lääkäri määräsi Clomifen-tyyppisiä tabuja kierron 2. päivästä eteenpäin, ellei raskaus ala. Ja lääkäri sekoili kirjoittaessaan lappuun noita päiviä, milloin kuukautisten pitäisi oletetusti alkaa. Hän kirjoitti ensin 12.1., mutta korjasi sen sitten helmikuuksi (eli eilen). Mutta eikö tämäkin olisi aika lyhyt aika ovulaatiosta menkkoihin, jos ovulaatio oli reilu viikko sitten? Tuostahan tulisi vain n. 9 päivää ovulaation jälkeen, kun lääkärin mukaan pitäisi menkkojen alkaa.

Kun en yhtään tiedä mitä tämä on. Kiinnittymisvuodossa tuskin on kirkasta verta, mutta en uskaltaisi noita tabujakaan alkaa ottaa, ellen ole ihan varma, onko tämä vuoto juuri menkat. :( Tein testin eilen ja negaa näytti.

Mulla just sama tilanne kuin sulla. Ovulaatio tullut pregnylin avulla viime viikon ke, 2.2. ja tänään alkoi vuoto, ruskeaa tuhrua ja seassa hieman punaista verta. Kyllä mä sanoisin, että menkat tästä alkaa kunnolla huomiseen mennessä (viimeks sama kuvio, vasta seuraavana päivänä oli kunnon vuotoa).

Yhteistyössä