Apua.Mikä minua vaivaa,pelottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhelö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhelö

Vieras
Kolmisen viikkoa jatkunut sellainen pieni kuvottava olo.Aamulla olo on ok,mutta viimeistään puolen päivän aikaan alkaa etomaan.
LIsäksi ylävatsalla ollut kipua,joka nyt asettumaan päin Somacin avulla.Ummetusta,ilmavaivoja ja röyhtäyttää jonkin verran,lisäksi on EPÄTODELLINEN olo.Myös palan tunne kurkussa vaivaa.
Kaikista eniten tämä kuvotus ja epätodellinen olo pelottaa.Sellaisia kuvotus"aaltoja" tulee,oksentanut en ole.Ei liity mihinkään ruokaan,raskaana en 100% varmuudella ole. Verikokeissa kaikki näytti ok.LIsäksi vatsan ultraäänessä jo kävin.ok sekin.
Olen vaihtanut työpaikkaa n 1,5kk sitten ja uusi työ on aika stressaavaa ja ahdistunut olen ollut muutenkin jo pitkään,siltikään ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin massiivisia fyysisiä oireita.Pelottaa että nyt onkin kyse jostain vakavasta.

Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja se aiheuttaa mulla palan tunnetta kurkussa, epätodellista oloa ja huonovointisuutta. Ummetus, ilmavaivat ja närästys ei sinänsä ole mitään vaarallisia oireita, varsinkin kun sua on jo tutkittu noin laajasti. Uskon, että olisi löytynyt jo, jos jotain olisi ollut löytyäkseen.

[QUOTE="allukka";28187022]Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja se aiheuttaa mulla palan tunnetta kurkussa, epätodellista oloa ja huonovointisuutta. Ummetus, ilmavaivat ja närästys ei sinänsä ole mitään vaarallisia oireita, varsinkin kun sua on jo tutkittu noin laajasti. Uskon, että olisi löytynyt jo, jos jotain olisi ollut löytyäkseen.[/QUOTE]

Olen täysin varma että itselläni on paha ahdistuneisuushäiriö,ja se on kestänyt vailla hoitoa noin 2 vuotta,tosin paria lääkettä olen kokeillut,nyt en käytä lääkkeitä vaan koitan selvitä päivä kerrallaan.Oikeastiko ahdistus voi saada näin massiiviset somaattiset oireet??
Tämä pahoinvointi mua pelottaa..jos onkin vakavaa.

PItikö käydä gastroskopiassa vatsahaava toteamassa? Nämä mun oireet alkoivat pahenemaan työpaikan vaihdoksen jälkeen kun len ollut vielä enemmän stresaantunut entisestään.
Onko teillä muilla ollut kuvotusta/pahoinvointia ja miten siitä pääsee eroon??? Mulla olisi haettuna kaapissa uusi mielialalääke mutten uskalla sitä nyt aloittaa jos ja kun aloitusoireena tulee lisää pahoinvointia :(

Itsellä erittäin stressaavassa tilanteessa (läheisen kuolema) tuli ahdistuskohtaus pariin otteeseen. Oli niin huono olo, dydän hakkasu, hiki valui selästä ja tunsin kuolevani. Joten, kyllä ahdistus voi aiheuttaa todi pahat oireet. Sain tilanteen hallintaan puhumalla, hain ammattiapua.

nämä ei ole mitään kohtauksia vaan yhtäkkiä kuvotus tule ja menee,mutta tätä on nyt jatjunut tosiaan useamman viikon ja mitä enemmän ajattelen asiaa sen enemmän kuvottaa.Mutta siitä huolimatta kuvotus on todellista,sitä ei voi kuvitella.

Totta kai sun oireet on todellisia, sinähän ne tunnet. Uudestaan vaan lääkärille juttelemaan lääkityksestä, jos et voi olla ilman. Ei tämän takia kannata käpertyä omaan pahoinvointiin, jää kiva elämä elämättä.

[QUOTE="Vieras";28187179]Totta kai sun oireet on todellisia, sinähän ne tunnet. Uudestaan vaan lääkärille juttelemaan lääkityksestä, jos et voi olla ilman. Ei tämän takia kannata käpertyä omaan pahoinvointiin, jää kiva elämä elämättä.[/QUOTE]

Mutta siis onko nyt näin että tämä kaikki VOI olla pelkästä ahdistuksesta ja stressistä johtuvaa??

Minä sain Somacista tosi pahoja vatsaoireita, joiden toteaminen olikin sitten hankalaa, kun oli ennestään närästysongelma ja ajateltiin että ilman kertyminen, hengenahdistus (vatsassa oleva ilma voi aiheuttaa ahdistusta), kipu ja pahoinvointi liittyivät siihen. Olo helpottuikin ihmeellisesti juuri ennen lisätutkimuksia, kun pistin ohjeen mukaisesti Somacin tauolle...

[QUOTE="Vieras";28187216]Palsta ei tiedä, lääkäri tietäisi.[/QUOTE]

Kuten yllä kerroin verikokeissa käyty ja ultrassakin,ja jotain toiminnalista vatsavaivaa veikkasi.En vain jaksa uskoa moiseen...

Älä nyt panikoi. Mulla oli päänsärkyä, huimausta, humahdusmaisia tasapainohäiriöitä, pahaa oloa, pala kurkussa, epätodellinen olo, huoli ja hätä, kipuja, arat silmät, lihaskipuja, närästystä ja vaikka mitä. Kaikki stressistä (ja tietty osittain sitten fyysisiä vikoja, jotka reagoi sen stressin kanssa).

Sain vatsahappolääkkeitä, purentakiskon, kävin hieronnassa kerran viikossa, aloitin jumpan ja kertakaikkiaan vaan LEPÄSIN. Ja ne vaivat on helpottaneet, tuskin koskaan kokonaan poistuvat kun kerran ovat jalansijaa saaneet.

Joo ja mua muuten tutkittiin joka puolelta; verikokeita, magneettikuvia ja ties mitä.

Älä nyt panikoi. Mulla oli päänsärkyä, huimausta, humahdusmaisia tasapainohäiriöitä, pahaa oloa, pala kurkussa, epätodellinen olo, huoli ja hätä, kipuja, arat silmät, lihaskipuja, närästystä ja vaikka mitä. Kaikki stressistä (ja tietty osittain sitten fyysisiä vikoja, jotka reagoi sen stressin kanssa).

Sain vatsahappolääkkeitä, purentakiskon, kävin hieronnassa kerran viikossa, aloitin jumpan ja kertakaikkiaan vaan LEPÄSIN. Ja ne vaivat on helpottaneet, tuskin koskaan kokonaan poistuvat kun kerran ovat jalansijaa saaneet.

Joo ja mua muuten tutkittiin joka puolelta; verikokeita, magneettikuvia ja ties mitä.

Mun elämä on ollut just tätä viimeiset 2 vuotta.En tiedä onko tämä nykyinen vaiva tuosta johtuvaa,eli siis ahdistuksesta koskien omaa terveyttä..noidankehä siis.

Mulla ahdistuneisuushäiriö, oireita on ajottain ja varsinkin stressin yhteydessä: huonoa oloa, sydämentykytystä, mulljahduksia, huimausta, palantunnetta kurkussa, hengen ahdistusta ym...Ahdistus voi saada monenlaisia oireita aikaan ja kun niitä miettiii ne pahenee vaan...VOimia sinulle ap!

Itse kärsin pahan olon tunteesta kurkussa ja kerroin asiasta lääkärille ei tiennyt mistä puhuin, tää olo pahenee kun syö sen jälkeen alkaa etomaan enempi ja tätä on kestänyt 2012 keväästä ja pahenee koko ajan olen ajatellut hakea apua jospa siitä olis mulle jotain hyötyä, mutta mullakin se tosiaan tuntuu aina illalla tai alkaa puolen päivän aikaan ja yöllä en saa unta ku ahdistaa, joo tiedän kuinka vaikeaa on keskittyä muihin asioihin niin olotila häviää hetkeksi mutta en itse ainakaan osaa rentoutua kun ahdistaa jo pelkkä olotila. Voimia Kaikille jotka taistelee ahdistusta vastaan tai muuta oireilua vastaan.

Sappivaivoja? Sappikivet ei aina näy ultrassa,jos ei ole selkeitä isoja sappikiviä vaan sellaista ikään kuin soraa. Silloin tarvitaan magneettitutkimus.
Tosin toi voi olla stressiperäistäkin. Mulle tulee kauheita mahavaivoja kun stressaan, maha menee aivan kuralle ja saatan jopa oksennella.
Kannattais kyllä mennä lääkäriin.

Yhteistyössä