Apua mikä tää kamala toispuoleinen kipu rinnassa/kylkiluissa/keuhkossa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipee

Vieras
Ja joo soitan päivystykseen kunhan mies tulee laittamasta poikaa nukkumaan. Siihen asti istun tässä, luulen kuitenkin ettei tämä ole kuolemaksi.

Nostin 18 kg lasta ja yhtäkkiä alkoi puristaa kauheesti vasemmalle rintaan, palleankohdalle etupuolelle. Mikä siinä on? Kylkiluut, keuhkot? Kellään kokemusta? Jos istun hievahtamatta (sormia ja varpaita voin liikuttaa mutta enpä juuri enempää) niin kipu on siedettävä, vaikka haittaakin syvään hengitystä. Jos liikahdan, tai varsinkin ponnistan tai suoristan itteäni, niin kova puristus iskee ja haukon henkeäni ja tuntuu että tajunta hämärtyy.

Taustatietona, että ranteisiin sattuu usein ja niskat on jumissa, joskus käsivarret vähän puutuu, luulen että ne johtuu siitä että niskat on jumissa. Liittyyköhän tää siihen, vai onkohan kylkiluu murtunut (en muista että olis sattunut mitään).

lihasjännityksen aiheuttamaa, voi olla krampissa. Mulla on joskus ollut tuollaista, luulin sydämestä johtuvaksi.... Oli sitten jännittyneistä lihaksista johtuvaa. Jos sulla on yläselän/niskan kanssa ongelmia, niin helposti sitten rintalihakset alkaa tukemaan niitä. Siitä tuo sitten johtuu. Käypä fysioterapeutin tykönä, saat avun ja neuvoja!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihan tavallista:
lihasjännityksen aiheuttamaa, voi olla krampissa. Mulla on joskus ollut tuollaista, luulin sydämestä johtuvaksi.... Oli sitten jännittyneistä lihaksista johtuvaa. Jos sulla on yläselän/niskan kanssa ongelmia, niin helposti sitten rintalihakset alkaa tukemaan niitä. Siitä tuo sitten johtuu. Käypä fysioterapeutin tykönä, saat avun ja neuvoja!

Ok, on ollu mielessä käydä mutta mutta...

Vähän tuota sydäntä säikähdin, mutta kattoin netistä niin sen kipu ei helpota tai pahene asentoa muuttaessa, siksi en hätääntynyt. Mutta kipee on!! Eli ei mee ohi kuin hieromalla? Kauanko sulla kesti kipu?

No vihdoin se mies tuli, oli torkahtanut. Mutta ehkei tästä kannata soittaakaan. Ei vaikuta akuutilta, eikä sydämestä johtuvalta. Tosin vähän hengitystä haittaa mutta levossa vois helpottaa ja nukkuessahan rentoutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kipee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan tavallista:

Ok, on ollu mielessä käydä mutta mutta...

Vähän tuota sydäntä säikähdin, mutta kattoin netistä niin sen kipu ei helpota tai pahene asentoa muuttaessa, siksi en hätääntynyt. Mutta kipee on!! Eli ei mee ohi kuin hieromalla? Kauanko sulla kesti kipu?

mulla kesti sellasen vartin kerrallaan, jos oikein muistan. Tuli monta kertaa päivässä ja meni ohi vasta kun olin käynyt fysioterapiassa ja aloin venyttelemään.

Yhteistyössä