Apua, minä ja taapero kipeinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aamulla oli ihmeen kehno olo ja mittasin lämmöksi 37,3. Yleensä aamulämpöni on alhaisempi ja se sitten nousee siitä. Taaperolla myös lämpöä. Olo on väsynyt ja hieman pyörryttävä. Särkylääke ei vienyt kokonaan päänsärkyä. Taapero on vaativa ja vilkas ja äänekäs. Ilmeisesti itkee, kun hänelläkin kurja olo. :( Mitä teen taaperon kanssa, että saisin levättyä? Ja miten hoitaa taaperon myös samalla kuntoon. Olen juotavaa antanut pitkin aamua ja itsekin juonut. Mies tulee kotiin vasta klo 18, yksin on pärjättävä. Kaikki vinkit kehiin!!!

:)

jos taapero tykkää kattoa telkkaria, niin dvd vaan pyörimään. Nukahtaisko lapsi sun viereen, niin voisitte torkkua yhdessä? Meillä onnistuu yhteinen lepohetki vauvan ja tuon 3-vuotiaan kanssa niin, että molemman nukkuu mun kainalossa.

kumma miten sitä toisilla voi olla vaikeeta lapsen kanssa jos kipeenä. ei muuta kun jotain hyvää filmiä pyöriin, kumpiki sohvalle rötköttään ja jotain hyvää naposteltavaa siihen viereen kans =)

Lastenohjelmia, makoilua ja sellaisia leikkejä jossa voit vain loikoilla.Viltti lattialle tai patja lattialle. Minkähän ikäinen teidän taapero on? Pyykkikori on meillä ahkerassa käytössä, siitä saa niin junan, kuin veneenkin.Meillä tykätään myös leikkiä legoilla ja tehdä palapelejä.Sitten aika kuluu, kun annat vaan purkaa jonkun keittiölaatikon lattialle(tietenkin kaikki terävät ensin pois).Kirjoja.
Ja muista itse laittaa edes jotain suuhun, jotain suolaista, niin auttaa yleisoloon. Laps pärjää "köyhemmälläkin" ruualla yhden päivän, vaikka makaroonilla tai voileivillä.

Lisäyksenä vielä, että lapsen kanssa tuo köllöttely onnistuu jo paremmin, mutta tiedän kokemuksesta kuinka hankalaa on olla itse kipeänä taaperon tai vauvan kanssa kotona. Kun koko ajan vaativat tekemistä ja huomiota, ja pitää vielä auttaa syönnissä, ja vaihtaa vaippaa ym.
Jo sellaisen 3v kanssa voi hyvinkin jo köllöttää sohvalla ja vaan olla, mutta nuo pienemmät tahtoo olla sellaisia elohiiriä kipeänäkin, ja vaativat jatkuvaa huomiota ja silmälläpitoa.
Meillä pahin oli päivä kun oltiin miehen kanssa molemmat mahataudissa, ja 2v kotona ja minä vielä viimisillään raskaana.=(
Pikaista paranemista siis!

hymyilyttää, etkö tahdo jaksaa yhden pienen flunssaisen kanssa. otat vaan rennosti ja annat ajan kulua.

arvaas mitä se on meillä kun vatsapöpö iskee. ykskin yö kolme lasta oksensi vuoronperään ja itellä oli asiaa veskiin vartin välein.

Kiitos vastauksista. Joo, meidän taapero (1,2v)on juuri sellainen "elohiiri", joka ei tosiaan pysy kauaa paikallaan. Tv:tä ei näköjään suostu katsomaan, ei taida kiinnostaa. Kiipeilee pöytien ja tuolien päälle ja repii tavaroita alas. Kirjaa yritän lukea, niin jaksaa sen 5 sekuntia olla paikoillaan. Äh, ei kun buranaa naamaan, kai sitä vaan pitää minuutti kerrallaan sinnitellä. odotellessa sitä ikää, että saatais löhöillä sohvalla telkkarin ääressä sairastaessa. Tuota pötköttelyä yhdessä vielä yritän.

onneksi sentään nukkuu vielä päiväunet? Nukut silloin itekkin. Meillä on tällä hetkellä kaikki tuolit kaadettu kumoon, juuri tuon kiipeilyvimman takia eli tee nyt sellanen ympäristö sinne kotiin ettei tarvi kokoaikaa muksua jostain repiä pois :) Ja kannattaa muuten ottaa tupla annos c-vitamiinia se vähän piristää.

Se on ihan se ja sama onko niitä lapsia jaloissa yksi vai kymmenen siinä kohtaa jos oikeesti itsellä on veto pois, joten mun mielestä turha tämmöiseen ketjuun tulla länkyttämään omaa sankaruuttaan useamman lapsen vanhempana.

Ap, koita jaksaa! Mikä tahansa mihin lapsi jaksaa keskittyä edes sen vartin ajan niin anna mennä. Ja heti kun simahtaa päiväunille niin ite kans peiton alle nukkumaan. Äläkä unohda soittaa miehelle, että tuo kotiintullessaan teille molemmille jotain herkkua! :)

• Tykkää
Reactions: tutti_fruit
[QUOTE="suurperheen äiti";26973311]hymyilyttää, etkö tahdo jaksaa yhden pienen flunssaisen kanssa. otat vaan rennosti ja annat ajan kulua.

arvaas mitä se on meillä kun vatsapöpö iskee. ykskin yö kolme lasta oksensi vuoronperään ja itellä oli asiaa veskiin vartin välein.[/QUOTE]

Meilläkin jylläsi kerran sellainen pöpö että lopulta nukuimme patjoilla lattialla, pelkkä verhokangas peittona kun kaikki muu oli jo yrjötty :D Ei ollut tuolloin edes miestä jota odotella pelastamaan. Toiste ei tarviis tulla, meni useampi päivä kun niitä pyykkejä pesi :x

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vieras";26973349]Kiitos vastauksista. Joo, meidän taapero (1,2v)on juuri sellainen "elohiiri", joka ei tosiaan pysy kauaa paikallaan. Tv:tä ei näköjään suostu katsomaan, ei taida kiinnostaa. Kiipeilee pöytien ja tuolien päälle ja repii tavaroita alas. Kirjaa yritän lukea, niin jaksaa sen 5 sekuntia olla paikoillaan. Äh, ei kun buranaa naamaan, kai sitä vaan pitää minuutti kerrallaan sinnitellä. odotellessa sitä ikää, että saatais löhöillä sohvalla telkkarin ääressä sairastaessa. Tuota pötköttelyä yhdessä vielä yritän.[/QUOTE]

Ei ehkä tv, mutta jos laitat Youtubesta Teletappeja, niin katsoisiko niitä? Menkää kylppäriin, ovi kiinni, ja annat leikkiä jotain tosi sotkuista :D Itse voit laittaa viltin lattialle ja pötkötellä vieressä.
Enää 8 tuntia, kestät kyllä :)

Joo, tosiaan tietokone voi kiinnostaa tuon ikäistä. Entäs kylpeminen? Mun lapsi rakasti sitä tuon ikäisenä, katkas kiukkupäivän kiukun mukavasti kun ei ammeeseen leikkimään.

Pääsärky vaan pahenee koko ajan. pakko vaan maata sängyssä. onenks enää 8 tuntia. taapero leikkii leluillaan, toivotaan ettei kuume nouse kauheen korkeeks. paleltaa :(

Voi, höh. Avutonta touhua. Lääkettä vaan omaan naamariin, niin kyllä se siitä.Ja syömistä / juomista Kyllä nyt yhden kanssa vielä pärjää,miten päin vaan.

No ei se silti kivaa ole! Ja joo, minäkin olen yksin hoitanut kolmea oksentavaa ja ripuloivaa lasta ja maannut kylppärin lattialla niin että molemmista päistä lentää tavaraa. Voin silti tuntea empatiaa aloittajaa kohtaan, ei hänelläkään nyt kovin hauskaa ole.

Enää 5 tuntia ap :)

[QUOTE="vieras";26973349]Kiitos vastauksista. Joo, meidän taapero (1,2v)on juuri sellainen "elohiiri", joka ei tosiaan pysy kauaa paikallaan. Tv:tä ei näköjään suostu katsomaan, ei taida kiinnostaa. Kiipeilee pöytien ja tuolien päälle ja repii tavaroita alas. Kirjaa yritän lukea, niin jaksaa sen 5 sekuntia olla paikoillaan. Äh, ei kun buranaa naamaan, kai sitä vaan pitää minuutti kerrallaan sinnitellä. odotellessa sitä ikää, että saatais löhöillä sohvalla telkkarin ääressä sairastaessa. Tuota pötköttelyä yhdessä vielä yritän.[/QUOTE]

Mie raivasin tossa tilanteessa tilat mahollisimman turvallisiksi ja rajasin reviiriä ylipäätään silleen että pystyin lojumaan ja taapero meni omiaan. Välillä kaivoin sille nopsaa jotai syötävää ja vaihoin vaippaa. Mut sillon se vasta kivaa oli kun muksu 1v2kk ja kaamea pyörremyrsky. Minä ja mies kunnon mahataudissa yhtäaikaa. Tenava eli pellossa pahimman yli ja me vuorotellen raahauduttiin syöttämään tai kuivittamaan. Yks makas makuuhuoneessa ja toinen olkkarissa. Loput ovet lukittu ja yks kulkee meijän väliä leluineen. Aina ap keksiii keinoja kun on pakko.

Yhteistyössä