Apua! Miten lääkärissä käydään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 20v, enkä koskaan ole aikuisena käynyt lääkärissä, joten en tiedä miten toimia.
Kyse siis nimenomaan terveyskeskuksessa käymisestä. Kun olen varannut ajan ja menen paikalle, pitääkö ilmoittautua ja jos, niin miten? Ja sitten vain odotellaan, että lääkäri kutsuu sisään? Entäs maksaminen ja poistuminen? Tuleeko lasku? Pitääkö poistuessakin vielä jotenkin "ilmoittaa" jotain vai voiko vain lähteä? Tarvitsenko mukaan kelakortin, henkkarit tai muuta?
Aloitan myös pian opiskelut, joten ajankohtaista olisi myös tietää miten kouluun saa sairaustodistuksen? Terveyskeskuksesta? Pitääkö varata aika lääkärille? Ja millä aikataululla tuollainen edes onnistuu, kun olen kuullut että lääkäriajan saamisessa voi kestää kauan jos ei ole todella kiireellinen tapaus..

Tiedän että tyhmä kysymys, mutta toivon, että joku on niin ihana ja viitsii vastata asiallisesti<3 Tämä on itselle tärkeää ja asia vaivaa minua, kun en tiedä miten näitä asioita hoidetaan, eikä minulla ole ketään keneltä kysyä..
Kiitos siis valtavasti jos jaksat olla niin ihana ja pelastat päiväni asiallisella vastauksella!<3

Kyllä siellä opastetaan minne sitä Kela-korttia täytyy vilauttaa. Joko ilmoittautuminen vastaanottoapulaiselle tai suuremmissa on optinen lukulaite, josta saat huoneen numeron. Mukaan siis Kela-kortti. Lasku tulee postissa.
Jos et ole koskaan käynyt niin ilmoittautuminen vastaanotoon koska laittavat tai tarkistavat henkilötietosi, osoitteesi, kännykkänron, lähiomaisen jne

Yhteistyössä