Apua, mokasinko?

  • Viestiketjun aloittaja hanna_n
  • Ensimmäinen viesti
hanna_n
Moi!
Kaipaan pikaista apua... Taisin mokata, vai mitä?

Olen about kolmikymppinen nainen. Eron jälkeen päätin kokeilla nettiä miehen löytämiseen ja löysinkin sieltä mukavanoloisen miehen. Kerron heti, että hiukan mietitytti tavata häet: tyyppi oli "roikkunut" verkossa pari vuotta - joskin ei-aktiivisena ja hän oli tavannut monta naista - mutta yhä siis sinkku. No kuitenkin: meillä synkkasi hyvin, joten suostuin tapaamaan.

Tavattiin viime viikon keskiviikkona. Meillä oli tosi kivaa ja mies olisi halunnut lounaan jälkeen hengailla vaikka koko illan. Minä kuitenkin olin väsynyt ja ehdotin, että tavataan seuraavana päivänä. Näin tehtiin: mentiin piknikille ja siellä jo halailtiin, suukoteltiin ja käveltiin käsi kädessa - aika nopsaa toimintaa mieheltä. Perjantaina molemmilla oli omia menoja ja sanoinkin, että mies saa soittaa mulle, kun haluaa. Hän soitti lauantaina ja sovittiin näkevämme sunnuntaina.

no, nähtiin sitten vielä sunnuntainakin. Käveltiin rannalla ja päädyttiin miehen kotiin. Siellä me ei sitten enää muuta kuin halaitu ja suudeltu... Juttu olisi mennyt pidemmälle, ellen minä olisi alkanut ahdistua - mun mielestä kun henkisen ja fyysisen yhteyden pitäisi olla samalla tasolla, jotta olosta voisi nauttia. Olin vähän hämmentynyt kotiin lähtiessäni ja ehdotin miehelle, että hän soittaisi mulle kun haluaisi... soitin kuitenkin itse seuraavana päivänä, eilen, koska koko juttu alkoi tuntua musta jotenkin hämmentävältä ja olen tottunut puhumaan ihmisille suoraan. Sanoin miehelle, että olen kiinnostunut hänestä ja tosissani liikkeellä. tämä tarkoittaa sitä, etten ole kiinnostunut vain seksisuhteesta ja että minusta syvä henkinen suhde ja sen kehittäminen liittyy myös siihen, mitä haluan. En siksi ole valmis vielä seksiin. Mies oli hämmentynyt ja sanoi olevansa tosissaan, muttei pysty sanomaan mitään muutaman treffin jälkeen. Hän lupasi soittaa mulle tänään - vaan eipä ole kuulunut mitään. Uskon, että mies on tosimielellä liikkeellä, mutten tajua, voiko hän sitten oikeasti pelästyä tuosta mun tosissaan olostani? Sanoin suoraan, että en aio tässä iässä enää hengata eikä pelkkä seksi kiinnosta - tämän tein jo kirjoitellessa selväksi. Mies tosiaan sanoi ettei hän osaa sanoa vielä onko meistä pariksi vai ei, mutta hän totesi haluavansa tavata minua yhä... Tää on tosi lapsellista kolmikymppiseltä, I know, mutta luuletteko, että kuulen hänestä enää??
 
ap.
Joo, mutta siinä oli aika tiukkaa keskustelua. Mä olen sitä mieltä, että tein oikein kun kerroin fiilikseni miehelle suoraan. Kuitenkin mietin, voiko se karkoittaa miehen tässä vaiheessa...
 
ap. vielä
Niin, siis mulla ei ole mitään paniikkia, mies saa mennä jos tuosta ahdistuu. Mutta voiko tuosta siis tiedän mielestänne oikeasti ahdistua? Miten kauan kannattaa odottaa yhteydenottoa - ja voiko fiksu ja yli kolmikymppinen mies oikeasti vaan jättää soittamatta ja katkaista yhteydenpidon niin? Eikö luonnollisempaa ole vaikka lähettää meili tai viesti, jos ei jostain oudosta syystä huvita?
 
ap.
Mutta toisaalta - jos mies ei soita tänään, vaikka niin lupasi, niin ei ehkä kannata laskea hänen varaansa - uutta matoa vaan koukkuun? Mua ottaa päähän se, että näin hänen olevan aktiivisena deittipalstalla - eikä ole soittanut minulle...
 
ihan sekaisin
Minä edelliseltä palstalta voin sanoa, että tätä juuri ajan takaa näillä "soitellaan" jutuilla. Juuri tätä. Ei siinä mitään, jos sanoisi suoraan, että nyt ei kuule kiinnostakaan syystä tai toisesta, vaan tää soitellaan homma, ja mitään ei kuulu eikä näy. Eikä auta muu kuin odotella. Ja popsia niitä rauhottavia ; )
 
ap.
No, mä otan nyt vähän rauhallisemmin :) Mua kuitenkin kiinnostaa noin teoriassa, että jos mies sanoo soittavansa "huomenna", niin miksi niin ei tapahdu. Voisihan hän soittaa ja sanoa, että hei, tämä juttu ei toimi. Niin minä olen tehnyt miehille - musta se on reilua.
 
mezmerize
Sain tekstistäsi sellaisen kuvan, että sinua ahdistaa liian nopea eteneminen - eli heti tapaamisesta jo suukotteluun ym. läheisyyteen ja jopa seksiinkin, jos olisit halunnut. Nyt, kun teit tilanteen selväksi miehelle ja hän ei ole heti soittanut perääsi, se on merkki ahdistuksesta/välien katkaisusta hänen puoleltaan, vai? Kuulostaa aika pikatoiminnalle, jos joka päivä pitäisi olla tekemisissä vaikka puhelimitsekin ja nyt kun hänestä ei ole yhtenä päivänä kuulunut, mietit laittavasi "uutta matoa koukkuun?".

Öh, mihin itselläsi on niin kiire? Ei se ole mikään heikkouden tai nöyryytyksen merkki, jos odottelet useammankin päivän, kuuluuko miehestä mitään. Ehkä jos ei pariin viikkoon kuulu, voisi olettaa, että poikki ovat välit (ellet sitten sitä ennen itse soita ja kysy, missä mennään). En tarkoita, että päivystä epätoivoisena puhelinta, tarkoitan vain, että miksi sinulla HETI pitäisi olla uusi treffailtava, jos tämä herra 1 miettii muutaman päivän?

Se, että mies olisi ollut valmis seksiin, ei suoraan tarkoita, että hän on pelkkä pelimies. Joillain kun on sellainen teoria, että kannattaa testata heti seksillä, onko kemiaa ja onko sitä seurusteluun asti. Toki teoria on hankala kaikille, jotka lähestyvät päinvastaisesta näkökulmasta eli tutkivat treffailemalla, onko kemiaa sänkyyn asti.
 
ap.
Kiitos - hirveän hyviä näkökulmia sinulla! En osannut itse nähdä asiaa noin. Kyllä - mua alkoi ahdistaa se, että fyysistä kemiaa kyllä tuntuu olevan, mutta ei välttämättä henkistä. Tämä johtuu aiemmista kokemuksistani, mistäpä muusta. Eroni johtui aikanaan puhumattomuudesta - vaikka fyysinen puoli toimi loppuun asti.

Siksi siis tein miehelle selväksi, että seksi tulee mukaan vasta, kun ollaan _ihan_ tosissaan ja siksi edettiin vähän liian nopsaan.

Ehkä mulle tuli vähän (hassulla tavalla) paha mieli, kun huomasin miehen keikkuvan siellä deittipalstalla. Mietin, että siellä se kalastelee jo uusia misuja ja mietin, että ehkä munkin pitäisi vaan jatkaa matkaa. Mutta jos herra 1 miettii muutaman päivän, niin miksi kummassa hän sanoo, että soittaa mulle tänään? Miksi ihmeessä lupaamaan mitään, sitä tässä vähän mietin...

En usko, että mies on pelimies. Hän vaikuttaa todella hyvältä tapaukselta - joskin hyvin hyvin harkitsevaiselta. Jos en nyt kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon - jospa se sieltä vielä soittaa :)

Mutta - kiitos vielä, pitää lukea viestisi vielä uudestaankin!
 
ja se miesnäkökulma...
Tuollaisessa tilanteessa olisin itsekkin pettynyt. 95.7% deiteistä, jotka haluaa ottaa hitaammin ovat yleensä teinejä tai joita ahdistaa. Yleensä tällaisessa tapauksessa pallo tulee heitettyä naiselle ihan vaan kiusaksi :)

Mies on muutenkin osoittanut aktiivisuutta selkeästi enemmän kuin sinä, joten yllätä ja soita hänelle.
 
ap.
No kun minä soitin hänelle eilen ja sanoin olevani tosissani - en halua vain seksiä vaan aidosti nähdä, voisiko meistä tulla jotain. Ja mies itse totesi, että sovitaan näkemisestä kun tiedetään menoistamme enemmän - eli hän voi soittaa minulle.

Miten niin pallo on heitetty "ihan kiusaksi"?
 
MeeJoo
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Lisäys... Mies siis sanoi soittavansa mulle _tänään_. No eipä ole kuulunut...
Ehkä se ei tarkottanut sitä kirjaimellisesti. Harmi vaan, kun joudut arvailemaan. Soita itse perään, että voitaisko nähä taas, älä syyllistä äläkä viittaa mihinkään edellisiin juttuihin vaan ihan rehellisen yhdessäolon hengessä kuuntele ja ehdota. Kyllä se siitä selviää. Äläkä luovuta jos olet tosiaan kiinnostunut.

Mutta jos teiltä puuttuu fyysinen kipinä, niin hmm... sitä sitten voi joutua odottelemaan josko tulee ollenkaan. Minulle ei ihan selvinnyt, oliko sitä sinun mielestäsi vai ei.
 
ap.
No kun meillä _todella_ on fyysistä kipinää ja homma meinasi lähteä ihan käsistä ;) Siksi mä olin vähän huolissani - haluan, että henkinen seuraa mukana.

Nyt mä kyllä yritän järkeillä - ei miehet niin vaikeita voi olla. Mä olen tosi paljon sitä, mitä tuo mies haluaa - ja päinvastoin. Me ollaan tavattu vasta muutama kerta ja minä kerroin, että haluan tutustua toisen ajatusmaailmaan ennenkuin fyysisellä puolella karkaa mopo ihan käsistä. Ja että olen tosissani liikkeellä - joten jos hän haluaa vain seksiä, niin en halua olla mukana jutussa. Eihän miehellä, yli kolmikymppisellä, ole mitään järkeä vaientaa hyvää alkua noin. Ihan oikeasti, onhan selvää, että fiksu ihminen sanoo jossain vaiheessa jotain.
 
minun mielipide..
Minusta sinä olet tehnyt ihan oikein. Outoa, että mies käyttäytyy noin? Olisiko sittenkin ollut vaan seksin perässä..?Vai säikähtikö kenties sitä, että haluat myös "henkistä yhteyttä"? Luuliko kaveri, että sitä nyt ollaan heti viemässä alttarille seuraavalla viikolla? Toisaalta, jos hän on vakavissaan etsimässä netin kautta seuraa, tuntuis aika luonnolliselta, että haluaa tutustua myös toisen ns. henkiseen puoleen. Vaikka fyysistä vetovoimaa onkin, niin minäkin mielelläni alussa vähän "viivyttelen" petihommien kanssa. Siinä saa ainakin tietää, millä mielellä toinen on , eikä asioita punnita heti ensimmäisenä lakanoiden välissä. Tähän asti kaikki miehet on ymmärtäneet tuon, heistäkin on ollut mukavampaa ensin tutustua ja viettää aikaa yhdessä ilman ylimääräisiä odotuksia. (tai niin he ovat ainakin sanoneet, tiedä sitten). Itsellekin on tullut siitä sellainen kuva, että mies on aidosti ainakin kiinnostunut tutustumaan paremmin minuun henkilönä, ei pelkästään fyysisenä kohteena. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta ainakin tiedän missä mennään.

Jos miehestä ei kuulu mitään, voithan tietysti soittaa ja kysellä mitä kuuluu tms. Vähän kuulostella rivien välistä olisiko halukas tapaamaan. Muussa tapauksessa saattaa olla parempi, että yritätä unohtaa kaverin ja keskityt siihen, mitä muuta on tarjolla. Onhan se perään ruikuttaminenkin jotenkin tyhmän tuntuista, ainakin minä olen kokenut sen sellaisena. Yleensä siis kysyn kerran, ja jos vaikuttaa että toisella puolella ei ole oikein kiinnostusta, annan olla koko tapauksen.

 
ap.
Minusta tavallaan tuo netin pointtihan on se, että pääsee rauhassa toisen pään sisään. Monet miehet ovat sanoneet, että he ovat kyllästyneet baareihin ja haluavat nimenomaan sitä henkistä puolta naisesta pidemmällä tähtäimellä. Seksiä yhtään vähättelemättä, mutta sen lisäksi aivot ovat tärkeä juttu, kuulemma.

Minua mietityttää tässä se, että mies kertoi alkuun ihan avoimesti "sen oikean" löytämisen olevan hänelle hankalaa ja että hän on deittaillut monen kanssa... Ehkä tässä on jotain syytä hiljaisuuteen...

 
Näkemys
Muakin ottais päähän nimenomaan se, jos sanotaan, että soitetaan huomenna eikä soiteta.

Ongelmana on kai se, että harvempi sanoo päin naamaa ja suoraan asiat, ja parisuhdeasioissa päädytään sitten siihen, että toinen joutuu arvailemaan ja pähkäilemään, että mitäköhän se nyt ajattelee.

Olen itse tullut siihen tulokseen, että kaikki osapuolet pääsisivät mahd. helpolla, jos kukaan ei yritä pelata tai taktikoida mitään, vaan voisi olla rehellinen ja sanoa suoraan, mitä mieltä on. Että jos ei aio soittaa huomenna, niin voi sanoa, että "soitellaan ens viikolla". Tai että "pidän sinusta, mutta en tiedä tuleeko tästä mitään, katsellaan".

Ap:lle sanoisin, että voit odotella rauhassa, mutta oman mielenterveyden kannalta on ehkä hyvä, jos katsot onko muita saaliita markkinoilla siltä varalta, että miehestä ei ikinä kuulu mitään (ja siinä tapauksessa ei kyllä ollut arvoisesi - teit ihan oikein kun puhut suoraan!).
 
näin se on
Mielestäni kummallista käytöstä. Siis sinähän olet soittanut eilen ja selittänyt tilanteen ja toinen sitten sanoo, että soittaa huomenna ja sovitte sitten tarkemmin. Ajanpuutteesta ei soitto ainakaan tunnu olevan kiinni, jos on aikaa netissä olla. Joku syy kuitenkin ja niitä mielestäni voi olla vain kaksi. Mies ei oikeasti välitä tai on välinpitämätön, tai sitten huomasi välittävänsä niin paljon, että pelästyi ja päätti paeta takavasemmalle.
 
Mies_82
Jos et ollut halukas seksiin, niin teit oikein. Jos molemmat kuitenkin haluavat seksiä, niin sitä saa harrastaa vaikka ensimmäisillä treffeillä. Kyllä fyysisesti alkaneesta suhteestakin saa tehtyä kunnon parisuhteen.

Totta sekin, että moni mies sieltä netistä etsii vain seksiseuraa. En itse noin aikaisin seksiä ehdota juuri siitä syystä, että ei ymmärrettäisi väärin.

Pieni varoitus kuitenkin seksin panttaamisesta kovin pitkälle. Seksi on miehelle merkittävä osa rakastumisessa. Mies alkaa epäröidä sydämensä antamista naiselle, joka laittaa seksille selvän "hintalapun". Tuo vaatimus aivan tosissaan olemisesta ja syvemmän henkisen yhteyden luomisesta ennen seksiä voi kuulostaa sellaiselta, jos miehen mielestä teillä löytyi molemminpuolinen fyysinen kemia (suutelut, koskettelut jne).
 

Yhteistyössä