Apua, mokasinko?

  • Viestiketjun aloittaja hanna_n
  • Ensimmäinen viesti
voi kamalaa!
No nyt kun luin nämä miehen viimeiset sepitykset, niin väistämättä tuli mieleen, että meillä on sama mies koukussa. Juuri samoja asioita on puhunut ja juuri samoja asioita tekemässä. Auton merkki tosiaan voisi paljastaa, pitääkö sama mies meitä pilkkanaan.
 
ap.
Yritetään nyt kaikki vähän rauhoittua. Ei tämä oikeasti ole niin sotkuista. Tuossa keväällä seukkasin hetken yhden mukava miehen kanssa. Tapasin hänet ensin kerran ja vaihdettiin yhteystiedot. Sen jälkeen meni 1,5 viikkoa ennen kuin mies otti minuun yhteyttä. Oltiin jonkun aikaa kimpassa tiiviisti, mutta minä en sitten rakastunut tarpeeksi ja juttu kuivui kokoon. Nyt olen kiinnostunut enkä malttaisi odottaa - mutta silti pienet tauot yhteydenpidossa ovat ok. ja uskon, että joka tapauksessa me jutellaan vielä miehen kanssa sitten kun taas oikealta tuntuu. Olen ollut urheilemassa ja saanut siten taas vähän järkeä päähäni :)) Jos ei tämä mies innostu, niin sitten sitä uutta matoa koukkuun ;)
 
tosi kyseessä?
Alkuperäinen kirjoittaja voi kamalaa!:
No nyt kun luin nämä miehen viimeiset sepitykset, niin väistämättä tuli mieleen, että meillä on sama mies koukussa. Juuri samoja asioita on puhunut ja juuri samoja asioita tekemässä. Auton merkki tosiaan voisi paljastaa, pitääkö sama mies meitä pilkkanaan.
Maailma on kyllä aika pieni, joten netissä pitkään seuraa hakeneet voivat jo olla vaikkapa kavereille tuttuja, ainakin tutun tuttuja, jos paikkakunnalla pysytään. Sitten on toki heitä Auervaaroja, jotka viilettävät ympäri Suomen ihan omaksi turvakseen, ettei huijaus tulisi tutuksi. Näin ajattelen, vaikken itse harrastakaan seuranhakua netistä. Kuulee vain kaikenlaista ja vapaat (sinkut tai muut haeskelijat) ovat aika hyvin tiedossa, jos on ystäväpiiri. Tosin ystävät voivat käydä myös aika vähiin juuri näiden samojen tuttavuuksien vuoksi =(.

Ap. vakuutteli heti alkuun hakevansa suhdetta tositarkoituksella. Miksi asia oli niin tärkeä ja piti määrittää niin selvästi suhteen rajat heti alkuun? Syntyikö intuitiivinen vaikutelma, että mies hakee vain seksiä ja käyttää hyväksi? Vai kerrotko ap. miehelle aina määrätietoisesti jokaisella ensitapaamisella saman? Ettei vain olisi ollut jokin intuitiivinen puolustusreaktio, jonka miehen olemus synnytti. Joidenkin läsnäolo voi herättää varovaisuuden ja ohikiitävän pelon, joka voi myös lisätä selittämätöntä kiihkoa.

Jos mies on nimittäin seksiseikkailija, hän voi olla hyvinkin tunteeton rakkaudelle ja henkisesti läheiselle suhteelle. Voihan suhde jatkua seksin ja materian merkeissä, mutta rakkaudesta ei kannata haaveilla. Lisäksi mies saattaa hakea jotain spesiaalia, joka herättäisi hänet tuntemaan. Eikä se välttämättä ole mikään tavan suhde tositarkoituksella.
 
tosi kyseessä?
Nettikeskusteluista ja gallupeista saa myös infoa, mitä treffeiltä ja suhteelta yleensä odotetaan. Nettideittien tärpit ja seukkaamisen varmat nakit siirtyvät jo kaupunkilegendoina eteenpäin. Aina voi silti pistää joukkoon jotain vähän erikoisempaa tuttavuudesta riippuen kiinnostuksen maksimoimiseksi.

Mikkiremontti varmaan tekee hyvän vaikutuksen omasta tuvasta ja pikku perheestä haaveilevalle. Sellainen käsistään kätevä suomalainen mies, joka hallitsee myös älykköelämän. Tietysti kunnon auto ja omaisuus lisäävät tositarkoituksellisen kiinnostusta. Ihan selviä tärppejä nuo miehen toimet. Moni voi olla kiinnostunut.

Anteeksi, jos tuli liian kyynistä ja epäilevää asennetta, mutta keinottelua harrastetaan. Se on hyvä muistaa. Tavallinen kehittyvä suhde monesti alkaa ilman priljeerausta omista vaativista ja haasteellisista teoista, kuten nyt tässä tapauksessa yrityksen perustaminen, mökin remontointi, venematka ap.n luo vaativassa Suomen kesäsäässä. Sitten autolla piknikille ihanaan paikkaan, joka ei varmaan tullut kohdalle sattumalta. Viini oli tietenkin spesiaalia,laadukasta ja oletettavasti se piti avata korkkiruuvilla, joka nyt sattumoisin oli matkassa. Varmaan jokin viltti tai liina myös tai jopa täydellisesti varusteltu piknik-kori. Ihana, kaikkeen varautuva mies! Eräs seikka kyllä vaivasi minua jo aiemmin. Kun sade yllätti ja viiniä oli juotu, niin miten se auton rattiin tarttuminen?

Joku nyt varmaan saattaa ajatella, että tuossa vasta kontrollifriikki, joka on lukenut liikaa dekkareita. Mutta jostain syystä tämä aihe ja ketjun viime kommentit kirvoittivat
ajatuksia ja mielikuvia ihan kesädekkariksi asti.
 
Mies_82
Täällä on näköjään montakin vilkkaan mielikuvituksen omaavaa ihmistä. Ikävä kyllä (tai onneksi?) elämä on useimmiten paljon arkisempaa, kuin lennokkaan mielikuvituksen tuotteet.
 
ap.
Ihan samaa mieltä :) ei siitä miehestä kuulunut mitään eilen. Olen vähän pettynyt, mutta toisaalta uskon hänen ottavan minuun vielä yhteyttä. En osaa tätä perustella, on vaan sellainen olo, että on aika hidas käänteissään.
 
no entäs mun tapaus sitten
Mies sanoi haluavansa olla kanssani tekemisissä, mutta ei sitten itse oma-aloitteisesti koskaan ottanut yhteyttä. Itse pidin yhteyttä kaverillisella tasolla, lähettelin hauskoja viestejä (itsekin haluaisin sellaisia) jotain linkkejä jne. ei mitään henkilökohtaista. Niihin en saanut mitään vastauksia (en odottanutkaan), mutta sitten en saanut vastauksia edes suoriin kysymyksiinkään? Kysyin sitäkin, että miksi hän ei vastaa. EI vastausta. Kerta kaikkisen absurdia :)

Noh, laitoin sitten viestin että olen kyllästynyt vastaamattomuuteen että hyvää jatkoa. Niin tähän mies laittoi että äläs nyt vielä, mennään oluelle. Eli nytkö seura kelpaisikin? Voi hyvänen aika sentään. Meillä ei ole seksisuhde, eli siitä ei ole kyse että olisi menettämässä kivan panokumppanin ja siksi haluaisi nyt tavata. Ehdon jo laittaa ettei se tapaaminen ole hyvä idea, mutta kieltämättä haluaisin nähdä häntä. Mitä ajattelette asiasta, varsinkin miehet? Mitä teen?
 
tosi kyseessä?
Alkuperäinen kirjoittaja no entäs mun tapaus sitten:
Mies sanoi haluavansa olla kanssani tekemisissä, mutta ei sitten itse oma-aloitteisesti koskaan ottanut yhteyttä. Itse pidin yhteyttä kaverillisella tasolla, lähettelin hauskoja viestejä (itsekin haluaisin sellaisia) jotain linkkejä jne. ei mitään henkilökohtaista. Niihin en saanut mitään vastauksia (en odottanutkaan), mutta sitten en saanut vastauksia edes suoriin kysymyksiinkään? Kysyin sitäkin, että miksi hän ei vastaa. EI vastausta. Kerta kaikkisen absurdia :)

Noh, laitoin sitten viestin että olen kyllästynyt vastaamattomuuteen että hyvää jatkoa. Niin tähän mies laittoi että äläs nyt vielä, mennään oluelle. Eli nytkö seura kelpaisikin? Voi hyvänen aika sentään. Meillä ei ole seksisuhde, eli siitä ei ole kyse että olisi menettämässä kivan panokumppanin ja siksi haluaisi nyt tavata. Ehdon jo laittaa ettei se tapaaminen ole hyvä idea, mutta kieltämättä haluaisin nähdä häntä. Mitä ajattelette asiasta, varsinkin miehet? Mitä teen?
Miehet puhuu joskus lämpimikseen halusta tavata. Mukava, jos on joku takavarastossa pahan päivän varalle - jos ei silloin mitään muuta satu olemaan tarjolla.
On sentään lukenut viestisi. Nettiyhteys pelaa ja hänellä on yhteystietosi käytössään.
 
Näkemys
Alkuperäinen kirjoittaja Mies_82:
No se "täräytys" oli silloin se ja jo käsiteltyä historiaa. Mies sen jo silloin käsitteli myöhään illalla puhumalla kanssasi puhelimessa, kun päätitte jatkaa tapailua. Unohda se asia.

Alat taas miettiä liikaa. Se on ihan ok, että annat hänen ottaa yhteyttä. Eihän tuollaisilla yksityiskohdilla ole merkitystä juuri lainkaan. Olit deitin jälkeen hyvällä tuulella ja se oli varmasti oikea arvio siitä, miten meni.

Nyt ihan suotta taas kuuntelet näitä, jotka näkevät jo sadepilven muodostumisenkin varmana merkkinä suhteen epäonnistumisesta.
Olen ihan samaa mieltä Mies_82:n kanssa (poikkeuksellisesti;)), mielestäni tilanne on muuttunut nyt parempaan suuntaan eli nyt en sinuna panikoisi vaan katsoisin päivän kerrallaan.
 
Mies_82
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ihan samaa mieltä :) ei siitä miehestä kuulunut mitään eilen. Olen vähän pettynyt, mutta toisaalta uskon hänen ottavan minuun vielä yhteyttä. En osaa tätä perustella, on vaan sellainen olo, että on aika hidas käänteissään.
Kyllä useitakin päiviä voi odotella ihan rauhassa. Ei ole vielä merkki mistään, kärsivällisyys on hyve tässäkin lajissa.
 
tosi kyseessä?
Alkuperäinen kirjoittaja Mies_82:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ihan samaa mieltä :) ei siitä miehestä kuulunut mitään eilen. Olen vähän pettynyt, mutta toisaalta uskon hänen ottavan minuun vielä yhteyttä. En osaa tätä perustella, on vaan sellainen olo, että on aika hidas käänteissään.
Kyllä useitakin päiviä voi odotella ihan rauhassa. Ei ole vielä merkki mistään, kärsivällisyys on hyve tässäkin lajissa.
Ei niin voi muuta kuin odotella tai sitten itse lähestyä. Mies voi hyvinkin ottaa yhteyttä vaikkapa vuoden päästä. Mutta eikö kyse alkuun ollut siitä, onko mies sopiva, mikä hän miehiään?
 
?????? ?
Hidas on mies käänteissään, mutta netissä deittaillessa nopea. Ei kait se nyt selibaatissa elä kun sinustakaan ei ota selkoa.

Olen minäkin tavannut näitä nettideittejä, sieltä on niin helppo löytää se jonka kanssa synkka heti ja sänkyhommatkin toimii. Sinä et halua seksiä, et kokata yhdessä. Mitä sinä haluat? Kaverin, keskustelukaverin? Onko miehiä, jotka oikeasti haluavat sen roolin?
 
tämä tosi
Kun täällä voi kertoa kokemuksiaan, niin tähän ketjuun saattaisi sopia seuraava. Tutustuin aikoinaan toiselta paikkakunnalta vastikään muuttaneeseen mieheen, joka asettui asumaan sukunsa omistamaan taloon. Vierailin siellä, kaunis paikka kesäisin. Yritettiin siinä jopa jonkinlaista tapailua ja seurustelua, mutta mies oli yhteydenotoissaan hidasliikkeinen. Sitten alkoi soittelemaan myöhään ilmiselvästi päihtyneenä. Puhelimessa jotenkin jaksoin kuunnella häntä, mutta muutoin kiinnostukseni hiipui. Tavattiin viimeksi viisi vuotta sitten.

Mies kuitenkin jatkoi satunnaisia yhteydenottojaan, viimeisten vuosien ajan noin kerran pari vuodessa. Jo aiemmin oli selvinnyt hänen muuttaneen asumaan erään varakkaan naisen luo, jolla oli myös vapaa-ajanasunto. Sinnekin mies kehtasi puhelimessa pyytää. Hänen soittonsa ovat aivan selvästi ajoittuneet hetkiin, jolloin hän oli yksin tai suhteessa ja taloudessa oli jotain ongelmaa. Arvasin sen siitä, että mies kehui minua kaikin tavoin ja sitten jatkoi pohdintaa asumisesta. Hän on jo pari kertaa suunnitellut puhelimessa, miten voisi remontoida kotini ja muuttaa luokseni, ihan minua auttaakseen. Olen kuunnellut kaikkea huvittuneena ja ottanut keskustelut lähinnä leikinlaskuna palauttaen miehen realiteetteihin.

Kun hän taa yllättäen, aluksi humalassa ja sitten taas selvin päin soitti. Suljin puhelimen ja toisella kertaa ilmoitin, etten halua keskustella mistään. Minulle tuli jonkinlainen sietämätön inhon tunne.

Niin mitä mieltä olette tämän miehen liikkeistä ja kärsivällisestä suhtautumisestani häneen vuosien ajan? En ottanut häneen yhteyttä viiteen vuoteen. Tosin hänellä itsellään tuntui olevan luulo, että olisimme muka tavanneet välillä. No, hän esitti kyllä tapaamisia, joihin olisin voinut mennäkin, mutta mitään soittoa ei kuitenkaan tullut, jotta olisi voitu sopia treffeistä kaupungilla tai julkisella paikalla.

Arvelen, että hän on eräänlainen Auervaara. Ei koskaan naimisissa, mutta lapsiakin ja yhteistä omaisuutta on useissa eroissa ehditty jakaa. Itse kertoi jonkinlaista sääliäkin epäonnistumisistaan kaivaten. Kohtelias, hyväkäytöksinen puheissaan myös humaltuneena, siisti ja tyylikäs. Ammatillisesti esitti pätevämpää, mitä itse asiassa oli, mutta suhteilla ja hyvällä onnella pääsi aina jotenkin eteenpäin. Toivon hänelle toki hyvää, mutta minun elämääni hän ei sovi.






 
ap.
Tiedän, ettei pitäisi panikoida. Aika harvoin aikuinen mies vaan katoaa paikalta soittamatta, jos on niin luvannut tehdä. Ja miehellä on nyt loma, mökkiprojekti ja huomenna vieraita tulossa, paikat pitää saada siellä kuntoon. Silti on kurjaa ettei soita ja kysy, miten mulla menee. Lisäksi - me päätettiin ihan tarkalleen ottaen menevämme yksille "kunnon" treffeille vielä - ei siis sovittu nimenomaisesti, että annetaan asian olla ja jatketaan deittailua... Oikeesti en ihan tajua, miksi ei voi soittaa ja sanoa, että annetaan olla. Onko sitten vaan helpompaa antaa ymmärtää jotain ja kadota kuvioista?
 
ap.
Tai siis tarkoitan, että on kyllä ihan mahdollista, että mies ikäänkuin tuli varmistumaan deiteille, että juttu ei nyt sitten toimi. Ja se soitellaan ja katsotaan minne suuntaan maapallo pyörähtää saattoikin nimenomaan olla viesti siitä, että ei enää tavata :(
 

Yhteistyössä