Apua, mulla on ihan hirveä ripuli EDELLEEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaa

Vieras
Kirjoitin eilen tänne kamalasta ripulista, joka alkoi eilen.
Noh, tänään se on jatkunut, olen tänään ripuloinut ehkä kymmenen kertaa.
Mitään oksettavaa oloa ei ole, eikä kuumetta, joten en usko, että tämä olisi mikään perinteinen yrjötauti.

Mitähän sitä uskaltaisi syödä tai juoda?

Tänään olen ainoastaan juonut vettä.

Eilen en syönyt muuta kuin litran maustamatonta jugurttia ja join tietenkin runsaasti vettä.

Pelkkä vesi ei ole hyväksi. Kannattaa huolehtia siitä, että saat myös suolaa ja sokeria.

Itsehoito-ohjeita:

http://www.poliklinikka.fi/?page=2652164&id=9005868

Olen syönyt Imodiumia sillä maximimäärällä (oli vielä sitä plussaa), mutta ei auta yhtään mitään. Mahasta kuuluu aivan kamalaa kurinaa taas :S kohta tulee varmaan paska housuun!

mulla oli samaa pari viikkoa sitten, kesti kaikkiaan 3 päivää, ja sen jälkeen jäi maha vielä kipeäksi. Söin, mitä pystyin, koska jotain on pakko syödäkin. Pelkkä vesi ei tosiaan ollut hyvästä, kivennäisvettä mieluummin...

Apteekista jotain ripulijuomaa tai sitten ihan ruokakaupasta jotain nesteyttävää urheilujuomaa (oma suosikkini on nykyään Gatorade, Poweradessa on aspartaamia).

Tavallisesa ripulitaudissa ei kannata syödä imodiumia. Ripulin tarkoitus on poistaa elimistöstä väärät bakteerit ja niiden toksiinit. Jos ripuli kestää kauemmin, niin apteekista saa Osmosalia, ettei nestehukka yllätä. Jos tauti jatkuu vaan, niin sitten lääkäriin ja näytteelle.

Yhteistyössä