Apua! Naama kukkii kuin perunapelto! Mitä voin tehdä. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli jokin aikuisiänakne alkanut ilmentyä yllättäen kuukauden sisällä ja finnejä pukkaa ihan älyttömästi, mistä tämä voi johtua?

Olen töissä joutunut hikoilemaan päivittäin useamman viikon, voisiko tämä aiheuttaa sen? Olen aina töissä mineraalimeikit naamassa.

Kuorin, puhdistan ja käytän naamioita säännöllisesti, lisäksi apteekista finnirasvaa.
Ei vain tunnu auttavan enää, aikaisemmin kesäisin iho on ollut huomattavasti paremmassa kunnossa kuin talvella.

Apua,mitä voin vielä koittaa?

Kokeile omenaviinietikkaa. Ruokalusikallinen omenaviinietikaa mukilliseen kylmää vettä, siinä kasvovesi joka auttaa finneihin paremmin kuin mikään muu, ainakin mulla. :)

Mulla myös iho huononi tossa kevään/alkukesän aikana ja mietin myös kovasti mistä se vois johtua. Käytän myös mineraalimeikkejä, mutta aloin jossain vaiheessa laittaa pohjalle garnierin bb-voidetta kun innostuin siitä niin paljon. Oon jättänyt sen nyt pois kun ajattelin että se tukkii ihohuokoset ja lisäks oon käyttänyt apteekissa ilman reseptiä myytavää Brevoxyl-nimistä näppyvoidetta. Iho näyttää jo paljon paremmalta:)

Alkuperäinen kirjoittaja Lue netistä tästä!;26746810:
Oliiviöljyä ja suolaa. Mikään muu ei ole niin hyvä apu. Käy akneen ja vähempään n'ppyisyyteen. On vieny monelta koko aknen helvettiin! :)

Sekoitetaanko nämä ja käytetään kuorintana? Vai miten?

Mulla oli aikuisiän akne lyhyen aikaa 29-vuotiaana, selkeesti hormooninäppyjä, suun ympärillä, leuassa, kärsässä. Syviä ja kipeitä, vaikea puhdistaa. Meni ohi itsestään.

Toisen kerran törkeä akne pukkasi kasvoihin ja selkään yli kolmikymppisenä. Tulehtuneita näppyjä ja taas vaikeita puhdistaa. Ennen täydellinen iho, lähinnä kuiva. Syykin selvisi: olin raskaana. :D

[QUOTE="aloittaja";26746820]Sekoitetaanko nämä ja käytetään kuorintana? Vai miten?[/QUOTE]

Kyllä ja sitten vaan peset kevyesti suolan pois ja taputtelet kuivaksi. Öljyn on siis tarkoitus jäädä kevyesti iholle! :)
Eikä mitään kemikaalimyrkkysekoituksia siihen päälle jotka ainoastaan ärsyttää ihoa! Meikit peset siis eka meikinpesuaineella ja sitten tämä käsittely kerran viikossa. Muina päivinä laitat vain extra virgin oliiviöljyä hieman, myös silmänympärysiholle. Muuta et tarvitse. :)

Jos ei tämäkään, lorauta pieni määrä sitruunaa siihen mössöön.

btw, muista ostaa hienoa suolaa, ei mitään jättikarkeaa! :)

Täytyy tosiaan iholääkärille varata aika.

Pääosin siis ovat sellaisia ihonalaisia patteja, pääosin leuassa ja suun lähistöllä poskissa.
Ei niitä saa oikein mitenkään puristettuakaan kun eivät "valmistu".

Mutta jos johtuukin hormooneista, niin osaako iholääkäri hoitaa ongelman vai antaako lähetteen muualle?

Alkuperäinen kirjoittaja Lue netistä tästä!;26746810:
Oliiviöljyä ja suolaa. Mikään muu ei ole niin hyvä apu. Käy akneen ja vähempään n'ppyisyyteen. On vieny monelta koko aknen helvettiin! :)

Käytetäänkö tuota joka päivä vai harvemmin? Kuinka usein?

Sullon ruusufinni, eli rosacea. Kun se kerran puhkee, niin lopun elämää sen kans joudut elään. Se oli se paskin uutinen. Hyvä uutinen on se, et sen saa lääkkeillä kuriin.
Eli mee ihotautilääkärille!!!

No ei tuosta voi mitään ruusufinni diagnoosia tehdä.
Mulle ei tod auttanut oliiviöljyt sokereineen tai suoloineen ja sitruuna on helvettiä kasvoilla :X
Ei auttanut antibiootit eikä aknevoiteetkaan.

No en nyt ehkä ihan diagnoosia...ku en lääkäri oo...
Itellä oli vaan ihan samanlaiset näpyskät ja tuli kans 'kuin kirkkaalta taivaalta' ilman että olisin mitään käyttämiäni tuotteita vaihtanu. Se vaan paheni ja paheni kunnes oltiin siinä perunapelto-vaihees. Lääkäri totes heti käsipäivään jälkeen 'Että siis Ruusufinnin takiako tulit?' Ekat lääkesatsit ei auttanu, mutta toinen laatu jo autto.

Lähinnä patistan sinne lääkäriin. Jos elämässä ei ole mitään muutosta tai mullistavaa ollut ja iho oireilee erikoisest/rajustii, niin kyllä sitä kannattaa näyttää asiantuntijalle. Ei siinä paljo öljyt ja sitruunat auta

Mullakin lähti kaikki roaccutan kuurilla. Ton kuurin jälkeen katos kaikki näyttää ja finnit. Korkeintaan yks finni saattaa tulla ennen menkkoja ja monesti jääny tulematta. Mutta finnitöntä mulla oli teini ikäkin pitkälle aikuisikään. Ton kuurin saa ihotauti lääkäriltä ja auttaa ihan todella. Suosittelen ja sen jälkeen ei tarvi kärsiä.

Yhteistyössä