apua nopeesti! mitä lahjaksi 6v tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjaideaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
My Littlest Petshop -lelut on suosittuja, samoin Bratz-nuket. Voit myös ostaa vaikkapa toilettilaukun, jossa on hiusharja, peili, huulikiiltoa ja kynsilakkaa sekä vaikka joku kaulakoru, rannekoru, hiuskoruja tms. Jos tyttö on kova piirtämään, niin sellainen piirrustuslaukku, jossa on kaikenlaisia kyniä + paketillinen piirrustuspaperia. Leluosastoilta löytyy myös kivoja pelejä, kunhan vain katsot, että on ikäraja sellainen, että voi pelata 6-v ikäisetkin. Meidän tyttö ainakin tykkää pelata esim. Arvaa kuka -peliä ja koska se on tarkoitettu kahdelle pelaajalle, niin se ei vaadi paljon pelaajia eikä vaadi lukutaitoa. Jos tyttö tykkää eläimistä, niin monista kaupoista (esim. Tiimari) löytyy aidon näköisiä muovieläimiä, jotka ovat yleensä hinnaltaan 3,50 e (pienet), 4,50 (keskikokoiset) ja 5,50 (isot), joten niitä voi ostaa aina sen mukaan, paljonko on rahaa. Samoin pehmoleluja on ihania, mutta niillä ei välttämättä voi kauheasti leikkiä.

Bratz- nukkeja,tai Bratz Little angels, käsilaukku koruineen ( leikki ) tai meikkeineen,
kirjoja ( Tuhkimo, prinsessat, trollz ) tai just noi pet shop-kamat
( meillä tytöllä loppui kyllä niihin kiinnostus heti ) tai jotain heppa-juttuja,
jos tykkää hevoshommista. Barbie ?

Jos satut asumaan paikkakunnalla jossa on BR-lelukauppa, saa sieltä halvimmalla ainakin joitakin Brazeja. Me ostettiin heppahullulle 7v. tytölle ratsastaja Braz just himpun yli kuudella eurolla!

Tai legoja tai jotain, mistä voi rakentaa ja taiteilla uudestaan erilaisia asioita, ne ovat kehittäviä ja riittää huvia pitkäksi aikaa. Itse olen välttänyt ostamasta tytölleni perinteisiä tyttöjen juttuja ja pojalle perinteisiä poikien juttuja. Tietysti jos ovat sellaisia toivoneet lahjaksi,niin sitten, mutta paremmin ovat tuntuneet viihtyvän ns. sukupuolettomien lelujen kanssa. Äitini taisi kerran ostaa tytölle vauvanuken, mutta se jäi käyttämättömäksi ja lähti kirpparille:D

Itse olen ollut aina eläinrakas eikä vauvanukkeleikit kiinnostaneet koskaan. Omat lapset ovat rakkaita, mutten ole mikään kauhean vauvahöperö aikuisenakaan. Oma tyttäreni on samanlainen eli olen yrittänyt hänen kanssaan vauvaleikkejä, mutta hän haluaa paapoa eläinvauvoja ja leikkii sitten niillä pehmoleluilla yms. Nyt vähän isompana (8-v) leikkii sitten kyllä Bratzeillä ja Littlest Petshop -eläimillä.

Kannattaa kysyä vanhemmilta, mistä hän pitää, jos itse ei ole lähemmissä yhteyksissä hänen kanssaan. Yleensä myös tarravihot kiinnostaa. Jos perheessä on jälkikasvua, niin legot on kiva juttu. Legoissa on myös tyttöjen legoja. Jos tytöllä on joku harrastus, niin tietysti voi ostaa jotain hyötylahjaakin. Koru on myös aina kiva juttu (voi ostaa jatkossa vaikka uuden riipuksen vanhaan ketjuun).

Suomalaiseen Kirjakauppaan (ainakin Helsingin Kamppiin) on tullut hienoja palapeli- ym. kirjoja, myös prinsessa-aiheella. Aivan hurmaavasti kuvitettu Lumikuningatar-kirja myös. Hobby Hallissa (www.hobbyhall.fi) on Disneyn Prinsessat koru-/soittorasia 16,90 e, jos ei ole sinusta liian kallis.

Yhteistyössä