Apua nukkumajärjestelyihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippa"

Vieras
Meillä on kotona kaksi pientä makuuhuonetta ja yksi tuplamakuuhuone ja meillä on kolme lasta 9v tyttö, 3v tyttö ja 6kk poika. Tällä hetkellä tytöillä on omat huoneet ja isomman työn huoneen saa ulkopuolelta lukkoon niin ettei pikkusisko mene sotkemaan paikkoja. Tuplamakuuhuoneessa nukumme me vanhemmat toisella puolella ja 6 kk poika toisella puolella huonetta. Ongelma on se, että minä (äiti) en pysty nukkumaan lapseni kanssa samassa huoneessa ja tuskin lapsenikaan pystyy nukkumaan minun kanssani, koska hän heräilee narisemaan vähän väliä koko yön. Meidän 3v herättää myöskin usein öisin. Miten siis järjestän tämän nukkumisyhtälön? Tytöt on kokeiltu samaan huoneeseen ja se ei toiminut. Miten laitan kolme lasta kahteen makuuhuoneeseen niin, että me vanhemmat saamme oman makuuhuoneen ja lapset saisivat myöskin tarvitsemaansa omaa tilaa? Onko joku sänky ratkaisu koettu hyväksi ja toimivaksi? Rahaa tähän muutos operaatioon ei juurikaan ole eli seinää emme saa tehtyä. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Tyttäremme 1v 8kk on kitissyt joka yö koko elämänsä ajan ja aikuisten nukkuminen sen mukaista, joten niin se taitaa vaan perheissä mennä halusi sitä tai ei.

Mitä tarkoittaa kun lapsi herää narisemaan? Meillä oli ongelmia kun lapsi heräili pitkin yötä, mutta siirrettiin sitten sangyt aivan vierekkän. Näin minun ei tarvitse nousta sängystä lasta rauhoittelemaan pitkin yötä, vaan voin vaan ojentaa käden ja pitää lasta vaikka kädestä. Tähän sitten nukahdetaan aina molemmat ja jossakin vaiheessa olen vetänyt käden pois. Toimii meillä ja lapsen unetkin on parantuneet kun tietää että äiti on aivan vieressä.

No laita ne pienemmat samaan huoneeseen. Eikait silla tossa iassa ole valia, vaikka onkin eri sukupuolta. Jos myohemminkaan. Kun ne nyt ei silla lailla TARVITSE omaa huonetta. Koululaiselle sen soisin.
Jos itse mahdutte siihen pieneen huoneeseen, niin laita ne kaks lasta siihen isompaan, niin jaa kai viela leikkitilaakin sankyjen lisaksi.

Yhteistyössä