Apua!!! Onko mulla joku syöpä tai sairaus, ahdistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiri89

Vieras

Eli olen tänävuonna 21v ja oikeen hävettää myöntää, mutta en ole tainnut käydä PAPA kokeessa IKINÄ!! Seksielämää olen kuitenkin harrastanut jo vuosia ja minulla on 1 vuotias tyttö. Nyt muutaman päivän ajan virtsani on haissut AIVAN KAMALALLE! Siis jos sitä jotenkin pitäisi kuvailla niin mielestäni se haisee aivan oluelle.. oikeestaan tosi paljon olutta muistuttava haju. Onkohan vaarallista, minulla on kyllä joskus virtsa haissut todella vahvalle, muttei koskaan kyllä tälläiselle!!!
Soitin terveyskeskukseen muutama viikko sitten kun ahdistuin tästä papa asiasta niin paljon ja varasin itselleni lääkäri ajan. Halusin siis hommata pillerit, otattaa papan ja kaikki muutkin mahdolliset testit. No, sain kaksi aikaa, toisen jollekkin hoitajalle tälle kuulle tästä pilleri asiasta ja toisen lääkärille kokeista vasta kesäkuulle. Sitten minulle soitettiin sieltä terveyskeskuksesta muutaman päivän päästä kun olin varannut ajan, että en minä tarvitsekkaan hoitajalle aikaa erikseen, mutta koska lääkäri aika ei sopinutkaan minulle niin päätimme pitää hoitajan ajan kuitenkin. Voikohan hoitaja ottaa papaa, vai antaako se vain ne pillerit eikä tutki ollenkaan?.
Ahdistaa, olen lukenut nyt koko illan kohdunkaulan syövän oireista.

Jos sulla on virtsatietulehdus? Ja juotko tarpeeksi päivässä? ainakin 1.5 litraa, helteellä enemmän. Virtsa voi olla vahvaa ja haista siksi. Ja siitä papasta, käy siinä. Et sä nyt mitenkään tavattoman vanha ensi kertaa papa-kokeeseen menevä ole.

jos käytät b-vitamiinia virtsa voi haista. mutta mikäli kyseessä on vaan tumma väri ja vahva haju juot liian vähän vettä. muista että jokaista kaffikuppia kohden + 1 lasillinen vettä lisää

siis tää haju muistuttaa ihan sellasta vanhaa tosi haisevaa olutta. mulla on useinkin haissut pissa vahvalle, mutta tällänen haju alkaa jo ihmetyttää koska ei todellakaa oo mikää ihan tyypillinen tuoksu. Kai se täytyy lääkäriin mennä....Ja eikö hiivassa yleensä ole kokkareista valkovuotoa ja kutinaa, kumpaakaa mulla ei ole ollut. Voiko se kohdunkaulan syöpä aiheuttaa tällästä hajua?

Virtsarakosta ei ole yhteyttä kohtuun, eli jos virtsa haisee pahalta niin se on merkki virtsatietulehduksesta tai siihen virtsaan on erittynyt jotain ainetta joka tekee sen hajun, tai sitten oot tosiaan juonu liian vähän.

Minulta ei ainakaan otettu PAPAA raskausaikana. En ole täysin varma onko se otettu joskus 16 vuotiaana. Kun terveyskeskuksessa sitä kysyttiin en ainakaan osannut sanoa onko sitä koskaan otettu.
Onko tämä jo tosi huolestuttavaa kun sitä ei ole vielä otettu kun jo olen kohta jo 21?

Näin lukee wikipediassa:
Ensimmäinen PAPA-koe suositellaan otettavaksi noin vuosi ensimmäisen sukupuolikontaktin jälkeen tai viimeistään 25 vuoden iässä.
Näyte PAPA-koetta varten voidaan ottaa terveydenhoitajan tai yleis- tai erikoislääkärin vastaanotolla normaalin gynekologisen tarkastuksen yhteydessä.

Mun mielestä on outoa ettei sulta ole otettu sitä raskauden alussa. Multa otettiin ennen lääkkeellistä tyhjennystä joskus 15-vuotiaana. Luulin että se otettais aina raskauden alussa, riippumatta siitä onko raskauden tarkoitus jatkua. Paitsi jos on just ennen sitä otettu muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja guku:
Näin lukee wikipediassa:
Ensimmäinen PAPA-koe suositellaan otettavaksi noin vuosi ensimmäisen sukupuolikontaktin jälkeen tai viimeistään 25 vuoden iässä.
Näyte PAPA-koetta varten voidaan ottaa terveydenhoitajan tai yleis- tai erikoislääkärin vastaanotolla normaalin gynekologisen tarkastuksen yhteydessä.

Mun mielestä on outoa ettei sulta ole otettu sitä raskauden alussa. Multa otettiin ennen lääkkeellistä tyhjennystä joskus 15-vuotiaana. Luulin että se otettais aina raskauden alussa, riippumatta siitä onko raskauden tarkoitus jatkua. Paitsi jos on just ennen sitä otettu muutenkin.

Mulla ei ole otettu raskauksien alussa.3 raskautta takana.

No raskaus ei käytännössä ainakaan pitäisi olla mahdollinen. olen viimeksi ollut suojaamattomassa yhdynnässä muutama päivä ennenkun menkkojen piti alkaa, mutta kuukautiseni kyllä alkoivat (tosin muutaman päivän myöhemmin mitä olin odottanut, mutta muutenkin heittelevät joitakin päiviä). ja kuukautiset olivat normaalit 5päivää niinkun aina. Ja eihän sitä yleensä raskaaksi tule kierron ihan lopussa. Mielestäni virtsani ei ole väriltään mitää erityisen tummaa, ehkä vähän vihertävää mutta voi olla että olen vain vainoharhainen.

Eikö kellään ole koskaan haissut pissa kaljalle? Tälleen mä lähin heti googlettaa tätä " pissa haisee kaljalle" mutta en löytänyt mitään tietoa tästä. Vähän kyllä arveluttavaa. Mun mielestä se haju on niin selkeä kaljan tuoksu. Join kyllä olutta viime lauantaina, mutta ei minulla ennenkään ole seuraavalla viikolla pissa oluelle haissut vaikka olenkin juonut viikonloppuna.

Yhteistyössä